Dressuur rijden, met een "apart paard" wie doet dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Dressuur rijden, met een "apart paard" wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 20:56

Sorry als het verkeerd staat!

Wij hebben 2,5 jaar terug een veulen gekocht, met het idee om later recreatie mee te gaan rijden. (begrijp me niet verkeerd, hij staat nog gewoon in de wei, wordt nog niks mee gedaan oid).

Maar nu hij wat volwassener begint te ogen, valt duidelijk te zien, hoe luxe hij gebouwt is en hoeveel vermogen hij in zijn gangen heeft.

Maar dan, de hamvraag, word je niet "afgerekent" wanneer je een paard onder de kont hebt, dat ontzettend veel wit heeft (ook op het hoofd) en blauwe ogen heeft? (dit is mij eigenlijk altijd geleerd namelijk.)

Zijn er mensen die met niet standaard kleuren op redelijk dressuur niveau rijden?

MilesNF

Re: Dressuur rijden, met een "apart paard" wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:59

Tuurlijk hebben jury's bepaalde voorkeuren en er zal er misschien ook wel eentje tussenzitten die je wat lager punt. Maar als jij een goede proef rijdt, kunnen ze niet om je heen.
Er zijn genoeg 'vreemde' paarden die in de Z rijden: tinkers, fjorden, haflingers, friezen etc.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:01

Ik ga helemaal met Lieke mee.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:02

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:03

En als je een "normaal" paard hebt, dan krijg je ook wel eens punten waarvan je denkt Stoom uit je oren , maar dat is dressuur.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:04

Die domino is ontzettend mooi zeg, Spirit is geloof ik stekelharige zweetvos, met een "splash" hoofd, blauwe ogen, 2 hoge witte benen, en 2 wit tot de knieen.
En een witte buik.

Stekelharig, is niet zeker overigens, er word ook gedacht door een aantal mensen dat hij aan het schimmelen is.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 14-04-08 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:04

Als er bij ons op de manege weer wedstrijden zijn help ik nog wel eens mee als schrijver.
Persoonlijk zou ik wel graag wat meer aparte kleurtjes willen zien.
Want het meest speciale wat je tegen kom een schimmel.
Maarja, nu gaat mijn voorkeur ook uit naar donkere paardjes met veel wit (zoals het paardje van domino)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:06

Equidea schreef:
Die domino is ontzettend mooi zeg, Spirit is geloof ik stekelharige zweetvos, met een "splash" hoofd, blauwe ogen, 2 hoge witte benen, en 2 wit tot de knieen.
En een witte buik.

Dan val je iig lekker op!
En dat moet je gewoon positief gebruiken. Zodat de jury`s denken: O ja, daar heb je die aparte vos weer die vorige keer zo goed liep Haha!

Ik zelf hou wel van vos met veel wit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:08

Ik vind al dat zwart en donkerbruin maar saai.
Van mij mogen er meer aparte kleurtjes komen, en dan niet alleen een bles á la Briar, maar ook bonte paarden, palomino's, valken etc.

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/15 ... to_image=1

Heeft toch iets extra's in de ring?

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:10

heb ff in je profiel gespiekt en vindt het juist hastikke gaaf staan dat wit, hij heeft echt een heel sprekend koppie. net zoals die domino die vindt ik ook erg gaaf, ook zo aparte bles.
je valt hier juist mee op op wedstrijd, ik vindt het leuk hoor, is weer eens wat anders. hou wel van dat aparte.
dus zou zeggen lekker mee gaan trainen als die groot genoeg is!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:12

ik heb even in je profiel gekeken...Hij is mooi!!
Waarom niet??iedergeval onthoudt iedereen dit paard straks,als je er wedstrijden mee rijdt!!(kan natuurlijk ook tegen werken...maar daar gaan we even niet van uit..)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:13

Heb ook maar even in je profiel gespiekt, en ik vind het ook een grappig ding! Heeft een super leuk koppie!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:22

Ik ben heel blij dat er zo positief gereageert word. Haha!
Juist vanwege het kleurtje en zijn ontzettend vriendelijke karakter hebben wij hem toen gekocht. Maar we hadden nooit gedacht dat hij ook nog eens zo luxe zou uitgroeien en daarbij ook nog eens redelijk mooie bewegingen zou krijgen. XD

Edit, nu baal ik ervan dat ik geen duidelijke recente bewegingsfotos heb Vork

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:16

Ik vind hem juist hardstikke cool!!! Op de rijvereneging is een roodbonte pony die z2 is geweest. Ook 2 blouwe ogen.(met bruin er doorheen) eel appart dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:19

TAO --> PP.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:43

Bij verschillende rassen wordt je er wel op afgerekend. Maar ik denk niet dat dat bij jou gebeurt, hartstikke leuk beest. Knipoog Ik heb zelf een NRPS, half arabier. Ze heeft veel van aan arabier weg, ook zo'n aparte gang. Door die gang krijg ik wel heel vaak lage punten, ze denken dan dat ie onregelmatig loopt. Maar dressuur is een jurysport dus dat gebeurt nou eenmaal, jammer genoeg. Knipoog

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:01

Ik heb een bonte NRPS. Met 1 maanoog. Verder is zijn moeder een paint en dat zie je terug in zijn bouw. Heb nog maar twee wedstrijden gestart maar alle twee de keren eerlijke punten. Ik heb niet het idee dat er veel juries zijn die je afrekenen op een afwijkend paard. Eerder dat er ruiters zijn die het als excuus aanvoeren als ze hun punten niet halen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:16

Ons veulen is ook apart getekend en ik vind dat juist helemaal super. Wil maar al te graag met hem starten later, hoe dan ook, hij zal zeker opvallen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:23

K heb ff in je profiel gekeken, maar wát een leuk beesie om te zien zeg!
Gewoon lekker gaan uitbrengen als je dat wilt! Lachen
En die enkele schijt jury die je minder punt zal dat ook doen bij de springgebouwde paarden bijv Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:44

Ik dressuur met een Haflingermerrie en binnenkort met een kruising Andaxkwpn met lekkere korte gangen! Lachen
Maar nooit afgerekend hoor! Een 9 voor een uigestrekte draf hoef ik niet te verwachten, want dat zal ik nooit waar kunnen maken, maar met een 5 of een 6 neem ik genoegen, en dan rij ik de rest van de onderdelen wel voor een 8 ! Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:46

Als je netjes rijd zal het wel meevallen. En je hebt een ongelooflijk leuk ponytje dus ik denk niet dat ze je daar in de toekomst op gaan afrekenen. Mijn pony is palomino en ik heb nooit het idee gehad dat ik daar op ben afgerekent.

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:19

Het is toch juist leuk om anders te zijn, ik denk dat veel juryleden juist zeggen "leuk, weer eens wat anders dan zwart of een vos Knipoog"
Ik heb zelf een zwart sabino veulen en kan niet wachten tot hij zo ver is Haha! Nog maar ehm... 2 a 3 jaar Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:37

Het blijft een jury sport, en iedere jury ziet wel graag een type paard. Maar als je paard netjes loopt en zn oefeningen goed doet mag je er niet op afgerekend worden.

En als je het leuk vind om wedstrijden te gaan rijden, wat houdt je tegen?! Gewoon gaan! Je rijd voor jezelf en niet voor een ander!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:39

volgens mij kijken ze vooral naar hoe je paard loopt, en natuurlijk hebben ze een voorkeur. En het gaat er toch om wat jij leuk vind?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:45

Ik vind het juist gaaf!
Het is wel leuk hoor, al die KWPN-ers, bruin, met één wit voetje, maar een andere kleur is ook echt super!
De vrouw van de eigenaar van mijn bijrijdpaard heeft ook een apart kleurtje, een KWPN-er, bont, maar veel meer zwart dan wit.
Ze rijdt nu M2 met haar en volgens mij heeft ze nog nooit slechte punten gekregen, ze is zelfs erg vaak eerste.. Lachen