Na het rijden wilde ik Imker in de grote wei zetten, zo'n 100 meter van ons huis.
Omdat de storm van een tijd geleden alle troep uit de sloot bij mij in de wei heeft gewaaid, nam ik de riek maar mee om alles weer bij de rechtmatige eigenaar te deponeren (de sloot in deze).
Vrolijk ben ik aan het scheppen (met doornen van de bramen in mijn vingers

Zeg ik vriendelijk tegen hem: Goedenmorgen! (heel normaal toch)? Zegt hij al fietsende: Wat ben jij nou weer aan het doen, vind je dat normaal dat je dat weer teruggooit in de sloot en da's niet normaal.
Waarop ik helemaal perplex stond (even met mijn mond vol tanden, gebeurt niet zo vaak

Hij begon zowat te schuimbekken en stapte van zijn fiets af en begon te prediken dat hij de provincie ging bellen, en dat dit niet normaal was en ik niet helemaal spoorde

Toen bedacht ik ineens dat het Kerstmis is vandaag, heb de goede man een vrolijk Kerstfeest gewenst *nog steeds vriendelijk, ik stond versteld van mezelf* en daarop fietste hij aan

Wat lopen er toch bemoeials rond op de wereld, ik kende die man niet eens, nog nooit gezien en hij gaat zich een beetje met mijn bezigheden bemoeien... Raar hoor!