Vraagje voor diegenen met een verzorgster voor hun paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki27

Vraagje voor diegenen met een verzorgster voor hun paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 08:38

Ik hoop dat mijn berichtje hier goed staat:
Ik heb sinds kort een leuke verzorgster/bijrijdster voor mijn paard, voor drie dagen in de week. Maar ik voel me zo schuldig t.o.v. mijn paard. Ikzelf heb gewoon te weinig tijd, maar het zit me helemaal niet lekker. De verzorgster is echt een ontzettend leuke meid, het klikt tot nu toe goed tussen haar en mijn paard, maar toch voel ik me schuldig dat ik als eigenaar niet genoeg tijd heb. Ik weet ook wel dat ik mijn paard pas tekort zou doen als ik geen verzorger erbij had gezocht, maar ik kan me niet over mijn schuldgevoel heen zetten.

Hebben/hadden jullie dit ook weleens? En zijn dit 'beginnersgevoelens' die vanzelf overgaan? Haha!
Ik heb namelijk in de jaren dat ik mijn paard heb nog nooit een verzorger gehad, behalve voor de keren dat ik op vakantie was, maar dat is maar voor een weekje....
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Erna_

Re: Vraagje voor diegenen met een verzorgster voor hun paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:34

Het gaat wel enigszins over, maar nooit helemaal.
Ik heb een hele fijne bijrijdster vast voor één dag in de week en ze doet mijn paard ook als ik ziek ben, moet werken enz...
Zolang alles goed gaat, heb ik er geen problemen mee en kan ik het loslaten.
Maar afgelopen maanden is mijn paard behoorlijk ziek geweest en heeft een poosje op de kliniek gestaan. En nu kan ik het niet nalaten om toch nog even naar haar toe te gaan op een 'bijrijdster'dag. Gewoon even kijken of alles in orde is, of de deken goed zit, of ze het niet benauwd heeft... En dat terwijl ik best weet dat mijn bijrijdster meteen zou bellen als het níet in orde was...

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:40

Je zult hier wel langzaam maar zeker aan wennen denk ik. Je maakt daarnaast nog eens een extra persoon gelukkig. Jij kan doen wat je moet doen, je paard krijgt de aandacht die het nodig heeft, en je hebt nog eens een verzorgster die helemaal in de wolken is omdat ze een leuk paard met een leuke eigenaar gevonden heeft.
Niets mis mee.
Er kan natuurlijk bij je verzorgster iets verkeert gaan, maar dan kan bij jezelf net zo goed. Als je verzorgster verstand van paarden heeft, en een gezond verstand...helemaal prima.
Ik heb overigens twee verzorgsters, en soms laat ik mijn paarden ook helemaal over aan de zorgen van de ander. In het begin even slikken, maar nu eigenlijk al niet meer. Zij kan dat verzorgen net zo goed als ik, ze doet het anders als ik, en dat is ook wennen, maar ook haar manier is goed..
succes

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:44

Bij mij is dat toen nooit helemaal overgegaan, maar ik denk dat dat ook persoonlijk is. Daarbij kwam er bij mij bij dat ik ook wat minder leuke ervaringen heb gehad met een bijrijdster. Ik denk dat dat ook verschil maakt.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:16

Als je een leuke, lieve goede bijrijder hebt gaat dat gevoel vanzelf over/minder worden. Het gaat erom dat je paard zich fijn voelt en dat gaat niet als jij gestresst aan komt hollen omdat je eigenlijk geen tijd hebt. Dan is een goede bijrijder een superidee.
ik heb er ook een gehad en was superblij met haar. Kon met een gerust hart paardje aan haar overlaten.
Gemiddeld was ik toch ongeveer 2,5 uur per dag kwijt. Als daar geen tijd voor is maar ik zou moeten haasten dan liever een bijrijder.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:19

ik denk dat het vanzelf over gaat, maar bij mij ging dat niet, kwam ook op dagen dat zij er ook was (om meerdere redenen). Ik deed het ook meer voor haar dan voor mijn paard. (Paard krijgt beweging genoeg...)

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:12

heb ook voor 1 a 2 dagen per week sinds kort een bijrijdster, omdat ik anders op deze dagen teveel moest haasten.
Moest er ook erg aan wennen, maar m'n schuld gevoel over de "bijrijdster" is minder dan m'n schuldgevoel wanneer ik moest haasten. Knipoog
M'n bijrijdster is helemaal in de wolken met m'n paardje en zorgt zeer goed voor d'r (niet alllen maar zadel erop en rijden)
Ze is vaak een uur bezig met poetsen ed Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:16

Ik heb sinds vorige week ook voor het eerst een verzorgster voor Lucky, maar voel me er totaal niet schuldig over.
Hij gaat lekker de bossen in, maar wij voeren hem nog altijd Lachen Ik zou ook niet weten waarover ik me schuldig zou moeten voelen? Paard vind het toch niet erg of ik of zij er nu opzit.
Als hij maar lekker de bossen in kan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 03:33

TAO-->VP

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:54

Mijn paard is totaal niet eenkennig, dat scheelt misschien ook, maar ik heb geen last van een schuldgevoel.
Ik heb een betrouwbare verzorgster voor drie dagen die serieus rijdt en hem vetroetelt. Ik zou het zelf alle dagen ook wel redden, maar dan moet ik me soms haasten en zo krijgt hij meer aandacht. Op die manier is iedereen blij. Daarbij is het fijn te weten dat zij het zo over kan nemen als ik ziek ben of op vakantie. Aan de andere kant doe ik hem gewoon de hele week als zij toetsweek oid heeft.
De eigenaresse van mijn pensionstal heeft hem zelf gefokt, dus die houdt hem ook in de gaten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 06:10

nee ik voel me niet echt schuldig,ik heb voor mijn fjord een goede bijrijdster voor 2x per week.
ik werk fulltime,dan is het fijn om ook even niet te gaan.

in de vakantie is het meer puzzelwerk,omdat mijn bijrijdster ook op vakantie gaat,maar daar heb ik 2 verzorgsters dan voor,voor in de zomervakantie.