Ze is niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 09:33

Jura schreef:
Bedankt allemaal, ik ga meteen weer janken. Ik denk dat de ergste klap nog komt, nu kan ik het gewoon helemaal niet bevatten. Dat beeld blijf ik maar voor mijn ogen zien, maar ook alles wat ik met haar heb meegemaakt flitst als een film voorbij.


Het zal nog wel even duren voordat je er niet meer om zult janken. Jank maar lekker hoor. Ik droom bijvoorbeeld nog steeds over mijn oude pony en die is toch zeker al 8 jaar dood.... Heel veel sterkte Maartje.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 10:02

Maartje, heel veel sterkte. Wat afschuwelijk dat die DA zo afstandelijk en zakelijk deed....

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 11:20

Pava"]
[quote="Jura schreef:
Bedankt allemaal, ik ga meteen weer janken. Ik denk dat de ergste klap nog komt, nu kan ik het gewoon helemaal niet bevatten. Dat beeld blijf ik maar voor mijn ogen zien, maar ook alles wat ik met haar heb meegemaakt flitst als een film voorbij.


Het zal nog wel even duren voordat je er niet meer om zult janken. Jank maar lekker hoor. Ik droom bijvoorbeeld nog steeds over mijn oude pony en die is toch zeker al 8 jaar dood.... Heel veel sterkte Maartje.
[/quote]

Dit is ook wat ik voel, ik heb het dan niet met een paard/pony meegemaakt gelukkig, maar wel met een hond. Misschien voor jou niet helemaal een vergelijking, maar het schoot wel de hele tijd door mijn hoofd heen toen ik dit las. Het intense verdriet op het moment dat het gebeurd en elke keer weer die beelden die door je heen schieten. De steun die het dier dan bij je lijkt te zoeken en ondanks de pijn de zo grote wil om te blijven leven.
Nog steeds na al die jaren, vooral door dit soort gebeurtenissen, komen al die beelden weer naar boven en ik ben er nog steeds erg verdrietig over, de tranen lopen dan weer veel.
Dus Maartje, je zal dit nooit vergeten en elke keer zullen vooral die laatste beelden door je heen gaan. Maar dat is juist ook mooi, de herrinering zal altijd blijven...
Heel veel sterkte!!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 11:38

Ook ik zit hier met tranen in mijn ogen...
Ik wens je heel veel sterkte en wees gerust, ze heeft nu geen pijn meer en rent met heel veel paardjes in een grote wei boven ons...

Liefs, Marije

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 11:40

Heel veel sterkte toegewenst Jura in deze moeilijke tijd. Maar je bent bij je schat gebleven en daar zal ze je eeuwig dankbaar voor zijn. En die da had wel wat minder zuinig mogen zijn met dat middel dat vind ik ook.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 11:44

Wat verschrikkelijk voor je, echt erg!

Ik zit hier op mijn werk en kan nog net mijn tranen binnenhouden.
Heel veel sterkte, vooral nu met de feestdagen op komst.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:16

Wat een verhaal zeg! Sterkte....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:47

Lieve, dappere Maartje. Ik weet zeker dat Lotje het enorm gewaardeerd heeft dat je niet alleen de mooie momenten meegemaakt hebt, maar ook dit laatste en zwaarste. Dat is pas echt onvoorwaardelijke liefde, en Lotje weet dat.
Ze staat nu in een prachtige groene wei en is aan het kennismaken met allemaal nieuwe paardjes, en misschien wel herinneringen aan het ophalen met oude vriendjes. En als ze het dan over hun baasjes hebben, zal ze liefdevol over jou vertellen, over wat jij voor haar gedaan en betekend hebt. Dat zonnestraaltje dat je straks ziet, is voor jou, van Lot....

Knufje voor jou, ik snotter met je mee....

Miran

Berichten: 4455
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:53

Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.

Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en ze voelen zich daar warm en prettig.

Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer beter, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen, of in de dagen die voorbij gaan...

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en zijn voor altijd bij elkaar. Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen het kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG.



Maartje, heel veel sterkte!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:54

Nogmaals heel veel sterkte, dat kan je nu zeker wel gebruiken na deze afschuwelijke ervaring Huilen .

Het spijt me maar ik vind die dierenarts een grote l*l Boos! . Mijn merrie heeft twee verdovende prikken gehad voordat ze de twee fatale spuiten kreeg. Dat ging gewoon heel "mooi" en heel vredig en we konden rustig afscheid nemen. Het is fijn om te weten dat Lotje nu geen pijn meer heeft. Maar het is zo'n moeilijk moment voor zowel jullie als Lotje daar had deze arts rekening mee moeten houden.

Ik hoop dat je nooit meer voor zo'n nare beslissing komt, maar mocht het ooit nog gebeuren. Maak een goede afspraak met de arts die het komt doen, zodat je nooit meer zoiets naars op zo'n afschuwelijke manier hoeft mee te maken.

Echt heel veel sterkte en probeer alleen nog maar aan de mooie momenten met Lotje te denken en niet aan de laatste beelden. Ze staat nu vast lekker te grazen in de eeuwige groene weiden, blij dat jij er tot het laatst voor haar was.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:04

heel veel sterkte.
Ze heeft een lekker leventje bij je gehad en je bent er altijd voor haar geweest(tot aan het eind toe)!!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:19

Veel sterkte met de verwerking van je verlies Maartje !
Dat Lotje een fijn plaatsje in de paardenhemel moge krijgen !

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:52

Zucht ... ik leef helemaal met je mee. Ben hier bijna zelf aan het huilen.
Heel veel sterkte meid!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:07

Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen. Wat moet jij je nu afschuwelijk voelen. Heel veel sterkte..

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:10

Hey Maartje... wat vind ik dit ontzettend erg voor je... Scheve mond ik weet niet wat ik kan/moet zeggen... de liefde die jij voor je dieren voelt is volgens mij met geen pen te beschrijven...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:30

Heel veel sterkte met dit afschuwelijke verlies.
Ik weet precies wat je hebt doorgemaakt en wat een verdriet het geeft.
Gelukkig was je erbij stoen ze naar de paardenhemel ging.
Meisje heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 15:47

Heel veel sterkte.
Wel heel fijn dat je er zelf hebt kunnen bij blijven. Ik heb dat destijds niet gedaan, en heb daar nu -6 jaar later- nog altijd spijt van...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:34

ook van mij heel veel sterkte. Jammer dat de DA er zo mee om ging. Ik vind t echt heel knap van je dat je erbij bent gebleven hoe moeilijk het ook was.
sterkte

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:49

Wat een toestand met die DA zeg. Afschuwelijk is het toch wel maar juist een beetje een vredig inslapen zou het misschien wat draaglijker gemaakt hebben...Hoop dat je ondanks de niet zo ideale manier, over een tijdje misschien, wel vrede kunt hebben met het idee dat ze ingeslapen is, dat lijkt me zo ontzettend moeilijk als je haar niet elke dag gezien hebt..
In ieder geval ontzettend veel sterkte, je zal het voorlopig hard nodig hebben.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:19

van mij ook heel veel sterkte! Ik weet hoe het is om dit te doen Verdrietig En dat is erg moeilijk Verdrietig

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:09

Wat lompe dierenarts zeg, dat hij eerst de laat kwam en daarna ook nog eens zo zakelijk deed! Boos!
Nu heeft Lotje geen pijnlijke beentjes meer,
heel veel sterkte maartje! Het is echt vreselijk. Huilen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:34

Ik zit gewoon te huilen. Ik had me net opgemaakt, maar dat gaan we nu maar even opnieuw doen. Heel veel sterkte, dit is gewoon het rotste van het zorgen voor een dier.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:34

Heel veel sterkte... ook ik kreeg tranen in mn ogen bij het lezen van dit verhaal Verdrietig

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:17

Ik zit hier gewoon met de tranen in m'n ogen.
Sterkte.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:19

Heel erg veel sterkte!
Lijkt me vreselijk zo'n lief dier te moeten zien vechten Verdrietig