kzie t even niet meer zitten met die pony (UPDATE)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:43

Sorry hoor maar ik moet even zeggen dat vlieg hem heel netjes heeft opgevoed en niet zomaar wat aan het "miepen" was (wat ik dan weet van voor de zomervakantie toen was ik er dagelijks bij) en ik ben er ook zeker van dat ze zo door gaat. Aan die pony zou je zowat niet merken dat het een hengst was. En volgens mij heeft vlieg ook niet echte wedstrijdambities (toch Verward )

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 00:09

hihi...niet echt neej Lachen

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:13

Lekker hengst laten joh!!!
Als ie geen problemen oplevert , waarom niet dan?!!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:15

jamylover"]
[quote="naiade"][quote="Billy schreef:
Wat wil je nou, het is een rasloze pony. Kun je niet goedgekeurd krijgen, en rasloze pony's zijn er al genoeg. Ik zou hem laten castreren, voor mijn eigen veiligheid. Ik heb zelf een ruin die laat gecastreerd is, en die heeft nu af en toe nog hengstenstreken als je hem de kans geeft. Daar moet je wel mee om kunnen gaan.


Maar ga maar eens op zoek naar gewoon leuke d of e pony hengst die je merrie wil dekken..... die zijn niet te vinden.
En die pony's met papieren kostten klappen vol geld.
[/quote]
Die zijn er toch wel genoeg, en als je een goedkope wilt moet je goed zoeken. Waarom een veulen op de wereld helpen wat i.m.o geen kans heeft? Ze belanden vrijwel altijd bij de slager Verdrietig
[/quote]

Nou ja het is maar hoe je het ziet... wij fokken jaarlijks een aantal veulentjes.
Mocht er geen geschikte nieuwe eigenaar melden dan blijven ze tot ze 3 jaar oud zijn en worden dan ingereden (ideale kinderpony's) dus hoezo eindigen bij de slacht....

Ga eens met div. welsh fokkers praten, die willen hun hengstveulens met papieren zo wat gratis weg doen omdat ze er geen mensen voor kunnen vinden en hopen dat ze niet bij de slager eindigen dus papier of geen papier vind ik niet zo belangrijk en ik denk dat er vele met mij zijn.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 00:40

hmmm......ik zou ook niet gaan fokken met een paard zonder papier, maar ik ben het er niet mee eens dat veulens zonder papieren bij de slacht terecht komen. Ik heb nl. ook een veulen zonder papieren gekocht en ik ken d´r wel meer. En hoeveel manegepaarden zullen er papieren hebben??? Nee, als t paard maar gezond is komt ie heus niet zomaar terecht bij de slager, een gezond paard zonder papieren is namelijk altijd nog meer waard dan een slachtpaard.......

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 02:01

Toch slaat het nergens op dat je hem hengst laat!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 02:07

vind jij....ik vind t nergens op slaan dat je je paard nou al aan t rijden bent, maar laten we t daar even niet over hebben.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 02:18

Lage opmerking, aangezien dat er geen reet mee te maken heeft...
Nja, ben meteen klaar met deze discussie, zie al precies waar dat heen gaat. Met jou valt duidelijk niet te discussieren.
Typisch een antwoord voor iemand die geen normaal antwoord kan geven, en een ander maar op dingen gaan wijzen waar jij het niet mee eens ben. Je had dit antwoord kunnen verwachten, en dan zo kinderachtig te reageren. Volgens mij ben jij zo iemand die een hengst wil omdat dat zogenaamd stoer staat. Sja, en dan kom je toch voor verrassingen te staan als je hengstje probleempjes gaat geven hè? Frusty

[edit]Ik en vlieg hebben onze meningsverschillen via pb uitgepraat, dus eeh...vanaf nu alleen nog maar ontopic aub Haha![/edit]

Albert

Berichten: 5733
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 02:20

Over castereren in de winter:
Niet doen; de paarden staan in de winter relatief lang op stal en daar BARST het van de infectieveroorzakende bacteriën b.v. van de uitwerpselen.
Een net gecastreerd paard moet in een schone weide lopen.

Verder: Jou hengst is aan het puberen, geeft niets, gewoon rustig, streng en rechtvaardig blijven. Tegen de tijd dat hij volwassen is (5 jaar) kan je zijn karakter echt beoordelen.
Mijn persoonlijke mening: een hengst die niet dekt is beter af als ruin.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 15:59

XoNo schreef:
Toch slaat het nergens op dat je hem hengst laat!


Jongens waar gaat dit heen.... dat moet ze toch helemaal zelf weten.
Aan tips en info heeft ze meer dan aan meningen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:21

Jha erg hê.

Ik zit nou ook in die tijd!
Hij is ontzettend vervelend, kijkt niet uit wat hij doet, als het aan hem ligt vliegen we zo de sloot in Lips are sealed


Iig strondvervelend Boos!