Om kwart voor 3 ging ik op pad met Tinka, die een halve week op stal heeft gestaan ivm een bevroren bak zodat ze niet naar buiten konden.
Ik ben een week ziek geweest en vandaag was voor het eerst dat ik weer een beetje actie ging ondernemen, dus ik wilde niet al te lang rijden.
Thuis had ik nog eens op de kaart gekeken waar ik langs zou gaan maar de kaart ben ik vergeten mee te nemen.
En ja hoor...ho-pe-loos verdwaald.

Ik heb een afslag gemist en ben toen bijna 10 km omgereden. In the middle of nowhere met een dikke mist waar je U tegen zegt. Op sommige stukken had ik nog geen 10 meter zicht. Lekker luguber dus. Ik had geen idee meer waar ik was, heb een paar keer naar mijn vriend gebeld maar die nam niet op. Dus toch maar doorstappen...en doorstappen...en doorstappen...De berm was te bevroren om te draven dus ik kon alleen maar over het fietspad rijden. Lekker voor Tinka d'r hoeven

Maar ik had geen keus meer.
Na een uurtje begonnen mijn handen en voeten het koud te krijgen en Tinka had de ijspegels aan haar oren hangen. Bevroren mist.

Nog steeds niemand tegengekomen. Beetje luguber want omdat je geen hand voor ogen zag had je het idee dat je van alle kanten begluurd werd.
Ook schoot Tinka er nog een keer vandoor toen vlak naast ons ineens een lawaai was (kreeg haar gelukkig snel terug, ik zag ons ook nog wel onderuit gaan vandaag

Op een gegeven moment kwam ik langs een huis, waar ik aangebeld heb waar ik ongeveer was. Euhmmm in ieder geval héél ver van stal, daar kwam het op neer. Maar ze hebben me de weg uitgelegd en toen moesten me maar weer verder. Ik was helemaal verkleumd, heb de teugels op de hals laten liggen en heb mijn handen in mijn jaszakken gestoken. En toen ze een keer schrok had ik geen puf meer om haar te stoppen dus heb alleen 'hooo' gezegd en daar reageerde ze gelukkig op.

Het begon ook al te schemeren en ik had geen idee hoe ver het nog was.
Enige pluspunt was Tinka, die met de oren naar voren bleef gaan 'klik klak, klik, klak'

En toen opeens waren we vlakbij haar oude weiland

Brrrrrrrr het klinkt misschien erg overdreven maar ik vond het een snertrit, bah! Om te begrijpen wat ik bedoel had je erbij moeten zijn, dat had het al een stuk gezelliger gemaakt ook