Natuurlijk blijft daar het slechte nieuws, chemokuren staan het komende jaar opnieuw op mij te wachten, maar ondanks dat gaan we door.
Realistisch maakt het je wel.
Ik heb de feiten eens goed bekeken en ga binnenkort in overleg met Peter vastleggen wat er met Cerise gebeurt als ik mocht overlijden, en hij kan en/of wil haar niet meer geven wat ze nodig heeft.
Tenslotte komen er behoorlijke kosten op je af zodra je partner overlijdt.
We hebben dan een goede vriendin die zich over haar ontfermd, en indien Peter dit wil, haar aan een lief nieuw baasje verkoopt.

De naam van die persoon zet ik niet op Bokt, mocht ze dit zelf wel willen dan is dat oke, maar het is toch een best 'persoonlijk' iets dus ik kan me voorstellen van niet.
Dadelijk krijgt ze allerlei 'overgebleven' paarden op haar dak en dat is mijn bedoeling niet.

Ook ben ik gaan nadenken dat er wat anders kan gebeuren:
ik kan nog jaren leven, maar bijv. veel hulp in de verzorging nodig hebben.
Dan zal Peter wat zijn werk betreft een functie lager moeten gaan vervullen, dus... zijn salaris zal minder worden.
Of we DAN nog Cerise kunnen houden is de vraag.
Sowieso kost de alternatieve geneeswijze (vitaminen, voedingssuplementen enz.) ons al evenveel als Cerise ons per maand kost dus reken maar uit....
Dit klinkt allemaal heel hard maar het zijn toch de feiten waar je nuchter tegenaan moet kijken nu het nog kan.

Maar goed, nu gaan we eerst genieten van het feit dat de Kerst er aan komt, dat Cerise zich zo lekker voelt in haar nieuwe huis, en wij daar ook.
Al die heerlijke mensen irl om ons heen maar ook op internet, dat is gewoon super, dat kickt mij enorm op!

Vanavond ga ik met Peter in de auto naar Cerise.
Even een knuffel geven en samen met de stalhoudster foto's kijken die ik gemaakt heb toen de paarden buiten liepen en toen Cerise bekapt werd.
Jaaa ik heb inderdaad de knappe jonge smid van mij voor eeuwig vastgelegd!

Maar wat nog belangrijker is:
Ik heb twee beroemde Bokkers op de foto!
Je raadt het nooit.
Het is een Boktkoppel en ze heten....
Nimber en Joshua!
En Jos: je hoofd glimt mooi bij de kerstboom hoor.