Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
upendo schreef:Misschien is het handig om als het wat droger weer is buitenritjes te gaan rijden (Ik neem aan dat hij verkeersmak is)
En probeer ze steeds iets langer te maken, hierdoor verbeter je zijn (en jouw) conditie.
Volgens mij kan je gewoon op kamp.. Als je hem vertrouwt en hij jou, kan dat prima! het is zelfs leuker!
dat weet ik wel zeker!
NNC_ schreef:heey!
ik wil heeel graag weer op ponykamp. ik ben al 4x op ponykamp geweest, maar dit keer wil ik wel heel graag met mn eigen pony. maar het probleem is, dat ik niet weet of hij het allemaal wel aan kan en ik weet niet hoe hij in de bossen is. ik ben wel een keer met de ponyclub op ponykamp geweest in de bossen, maar dat is al 3 jaar geleden. ik rij zelf ook nooit in de bossen. maar ik rij ook niet zo super vaak op mn pony. nu al helemaal niet, want de bak is kletsnat. ik longeer hem vaker dan dat ik rij. ook heeft hij niet zo'n goede conditie, maar op dat ponykamp ga je wel veel rijden. toen ik op ponykamp was met mn pony, reden we niet zo super vaak. maar op dit ponykamp ga je ook een lange dagtocht maken. ook ben ik een beetje bang dat hij kreupel wordt, want daar heeft hij een hele lange tijd last van gehad. dan werd hij heel vaak kreupel. nu gelukkig al een hele tijd niet.
denken jullie dat ik dit moet doen of niet? en hoe moet ik me erop voorbereiden?
alvast bedankt!
NNC_ schreef:upendo schreef:Misschien is het handig om als het wat droger weer is buitenritjes te gaan rijden (Ik neem aan dat hij verkeersmak is)
En probeer ze steeds iets langer te maken, hierdoor verbeter je zijn (en jouw) conditie.
Volgens mij kan je gewoon op kamp.. Als je hem vertrouwt en hij jou, kan dat prima! het is zelfs leuker!
ja, dat kan ik doen. maar ik mag niet alleen naar buiten. en hij is idd verkeersmak. ik vertrouw mijn pony heel erg hoor. maar wat ook een probleem is, is dat hij net 3 maandjes op een nieuwe stal staat. in het begin was hij echt heel erg schrikachtig en dat wordt steeds minder, maar hij is het nog wel. als hij dan opeens in een nieuwe omgeving is, is hij mss ook wel heel erg schrikachtig. maar het valt natuurlijk te proberen, maar ik ben bang dat het helemaal mis gaat. maar ik denk als mijn pony met een stel andere paarden in de bossen zit, dat hij dan minder schrikachtiger is dan als hij alleen is.dat weet ik wel zeker!