ponykamp met mn pony, wel of niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NNC_

ponykamp met mn pony, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 15:32

heey!

ik wil heeel graag weer op ponykamp. ik ben al 4x op ponykamp geweest, maar dit keer wil ik wel heel graag met mn eigen pony. maar het probleem is, dat ik niet weet of hij het allemaal wel aan kan en ik weet niet hoe hij in de bossen is. ik ben wel een keer met de ponyclub op ponykamp geweest in de bossen, maar dat is al 3 jaar geleden. ik rij zelf ook nooit in de bossen. maar ik rij ook niet zo super vaak op mn pony. nu al helemaal niet, want de bak is kletsnat. ik longeer hem vaker dan dat ik rij. ook heeft hij niet zo'n goede conditie, maar op dat ponykamp ga je wel veel rijden. toen ik op ponykamp was met mn pony, reden we niet zo super vaak. maar op dit ponykamp ga je ook een lange dagtocht maken. ook ben ik een beetje bang dat hij kreupel wordt, want daar heeft hij een hele lange tijd last van gehad. dan werd hij heel vaak kreupel. nu gelukkig al een hele tijd niet.

denken jullie dat ik dit moet doen of niet? en hoe moet ik me erop voorbereiden?

alvast bedankt!

upendo

Re: ponykamp met mn pony, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:35

Misschien is het handig om als het wat droger weer is buitenritjes te gaan rijden (Ik neem aan dat hij verkeersmak is)
En probeer ze steeds iets langer te maken, hierdoor verbeter je zijn (en jouw) conditie.

Volgens mij kan je gewoon op kamp.. Als je hem vertrouwt en hij jou, kan dat prima! het is zelfs leuker!

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:39

Ik ben ook een keer op ponykamp geweest met me pony, maar die was goed verkeersmak en had goede conditie. Als jij persee met je pony wil zou ik wel zorgen dat ze goede conditie heeft, en dus nu al veel buitenritjes maken;)
Met eigen paard is het wel zo leuk natuurlijk!
suc6 met je beslissing Knipoog

NNC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 15:42

upendo schreef:
Misschien is het handig om als het wat droger weer is buitenritjes te gaan rijden (Ik neem aan dat hij verkeersmak is)
En probeer ze steeds iets langer te maken, hierdoor verbeter je zijn (en jouw) conditie.

Volgens mij kan je gewoon op kamp.. Als je hem vertrouwt en hij jou, kan dat prima! het is zelfs leuker!

ja, dat kan ik doen. maar ik mag niet alleen naar buiten. en hij is idd verkeersmak. ik vertrouw mijn pony heel erg hoor. maar wat ook een probleem is, is dat hij net 3 maandjes op een nieuwe stal staat. in het begin was hij echt heel erg schrikachtig en dat wordt steeds minder, maar hij is het nog wel. als hij dan opeens in een nieuwe omgeving is, is hij mss ook wel heel erg schrikachtig. maar het valt natuurlijk te proberen, maar ik ben bang dat het helemaal mis gaat. maar ik denk als mijn pony met een stel andere paarden in de bossen zit, dat hij dan minder schrikachtiger is dan als hij alleen is. Lachen dat weet ik wel zeker!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:20

Ik zou als ik jou was lekker opbouwen met buitenritjes. Zodat je pony zijn/haar conditie beter word. En dan zou je het altijd kunnen proberen. Want het is wel een leuke ervaring voor je pony Lachen

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:59

Je kan het toch ook overleggen met waar je naar toe gaat. Bij mij komen ook wel kinderen met eigen pony's, maar soms stappen ze toch op een pony van mij. Vorig jaar had een meisje een pony bij zich die kreupel werd, zij heeft toen de rest van de week op een pony van mij gereden. Gewoon overleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:51

NNC_ schreef:
heey!

ik wil heeel graag weer op ponykamp. ik ben al 4x op ponykamp geweest, maar dit keer wil ik wel heel graag met mn eigen pony. maar het probleem is, dat ik niet weet of hij het allemaal wel aan kan en ik weet niet hoe hij in de bossen is. ik ben wel een keer met de ponyclub op ponykamp geweest in de bossen, maar dat is al 3 jaar geleden. ik rij zelf ook nooit in de bossen. maar ik rij ook niet zo super vaak op mn pony. nu al helemaal niet, want de bak is kletsnat. ik longeer hem vaker dan dat ik rij. ook heeft hij niet zo'n goede conditie, maar op dat ponykamp ga je wel veel rijden. toen ik op ponykamp was met mn pony, reden we niet zo super vaak. maar op dit ponykamp ga je ook een lange dagtocht maken. ook ben ik een beetje bang dat hij kreupel wordt, want daar heeft hij een hele lange tijd last van gehad. dan werd hij heel vaak kreupel. nu gelukkig al een hele tijd niet.

denken jullie dat ik dit moet doen of niet? en hoe moet ik me erop voorbereiden?

alvast bedankt!

Heb zelf ook in deze situatie gezeten vorig jaar, toen weliswaar met een verzorgpony.
Hoe de situatie nu is, zou ik het persoonlijk niet wagen.

Als je nou nu al weet, dat je erg graag met je eigen pony op kamp wil, zou je dan niet vanaf "nu" kunnen beginnen, met weer opbouwen met (Buiten) rijden?
En dan kijken tot de zomer vakantie, gaat het alsnog niet, niet doen.

Op de manege waar ik op kamp ga, is het ook mogelijk bijvoorbeeld voor buitenritten een paard / pony van hun te rijden, en met de dingen die je wel denkt te kunnen met je eigen pony, met je eigen pony te rijden.
Is het misschien niet mogelijk sowiets af te spreken met de manege?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:51

BRT --> MA.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:17

NNC_ schreef:
upendo schreef:

ja, dat kan ik doen. maar ik mag niet alleen naar buiten. en hij is idd verkeersmak. ik vertrouw mijn pony heel erg hoor. maar wat ook een probleem is, is dat hij net 3 maandjes op een nieuwe stal staat. in het begin was hij echt heel erg schrikachtig en dat wordt steeds minder, maar hij is het nog wel. als hij dan opeens in een nieuwe omgeving is, is hij mss ook wel heel erg schrikachtig. maar het valt natuurlijk te proberen, maar ik ben bang dat het helemaal mis gaat. maar ik denk als mijn pony met een stel andere paarden in de bossen zit, dat hij dan minder schrikachtiger is dan als hij alleen is. Lachen dat weet ik wel zeker!

Als je niet alleen naar buiten mag, vraag dan een vriendin (met ervaring met pony's) of je vader of moeder. ik weet niet of zij van wandelen/hardlopen/mountainbiken houden. ik ben een paar keer met mijn vader (die zat op de fiets) geweest en met mijn moeder wandelend en ik ga nog een keer als mijn ouders samen gaan hardlopen. maar als je ouders niet zo sportief zijn. vraag een vriendin, als zij mee wil op de fiets en heel misschien kan als een vriendin goed kan rijden en je vertrouwt haar je pony 'toe'. kunnen jullie omstebeurd een stukje rijden. als je pony ook is met iemand anders op z'n rug buiten loopt wordt tie misschien nog wat makker Haha!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:20

ik heb vorige zomer mijn bijrijdpony meegenomen op kamp. Het was een echte gok daar ze nog nooit in een piste had gelopen, nog nooit in een les had gereden met andere paarden, we zelfs nog helemaal nooit les hadden gehad samen en het ook nog eens een vreemde omgeving was voor haar. Haar conditie was ook niet wat het moest zijn en we zijn maanden op voorhand al beginnen oefn, steeds iets langer rijden, of iets meer draf of iets langer galop. Omdat we op kamp 2 keer per week gingen rijden had ik afgesproken dat ik 1 keer per dag met haar ging rijden en de andere keer gewoon met een paardje van de manege de les zou volgen.

Dit is allemaal erg goed meegevallen, de pony en ik hebben elkaar daar op een hele andere manier leren kennen en ze nam alles supergoed op (ze had nog nooit gesprongen maar daar ondervond ik dat ze niets liever doet dan dat). Haar conditie was wel een beetje een probleem ondanks het oefn op voorhand, na een uurtje rijden stond ze echt helemaal in het zweet maar doordat ik haar ook buiten dat uurtje regelmatig uit stal haaldde om de bene te strekken viel dat goed mee wat stijf zijn betreft. Het wandelen was iets minder. Gelukkig was dit alleen de laatste dag dat we dit deden, normaal is ze doodbraaf en rustig op wandeling (alleen of met andere pony erbij) maar nu was ze erg zenuwachtig door de andere paarden die mee waren.

Ik vind dat je het gewoon moet proberen als je reeds op voorhand al wat gaat oefn voor haar conditie op te bouwen en anders vraag je of het mogelijk is om deels met je eigen pony deel te nemen en deels met de paarden van daar.
Veel succes

NNC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 17:33

heel erg bedankt allemaal! ik denk eigenlijk wel dat mn pony dit aan kan, want hij is in de bossen altijd wel heel snel, alleen in de les niet zo. maar als het tegenval, kan je altijd wel een paardje van de manege kiezen. Het lijkt me eigenlijk wel heel logisch, want ik betaal voor dat ponykamp € 15,- extra, omdat ik dan mn eigen pony mee neem. Knipoog