Ik word er echt een beetje gespannen van dat ik 2 paarden moet doen. Ik ben iemand die altijd alles weet in te passen maar de enige manier waarop het past, is door Maddox minder aandacht te geven en dat wil ik niet. Maddox is heel erg gesteld op knuffelen en kroelen en dat vind ik nu juist zo heerlijk aan hem.
Sinds Bolivia weer op stal staat, gaat het ongeveer als volgt:
ik kom aan, zet Bolivia in de molen, zet Maddox in de molen.
Dan ga ik alle spullen voor beide paarden klaar zetten (voor Bolivia voer en water en voor Maddox zijn poetsspullen en zadel enzo). Dan haal ik Bolivia uit de molen en zet haar in de paddock. Dan pak ik Maddox en ga hem poetsen (vlug vlug), dan zet ik Bolivia op stal en ga ik Maddox zadelen en rijden of longeren. Dan zet ik Maddox weer terug op stal, geef hem zijn voer en ga snel naar Bolivia. Dekens goed leggen, beetje poetsen en dan is er al weer 3 uur voorbij en stress ik weer terug naar huis.
Ik vind het echt niet leuk zo. Ik zou het liefst willen dat iemand anders Bolivia doet, maar wie wil nou een ziek paard verzorgen dat je niet eens helemaal kan poetsen. Het enige is kroelen en in de molen en paddock zetten. En verder komen er vervelende klusjes bij zoals water geven en voer klaarzetten. Gelukkig doet Spirit Bolivia op dinsdag en vrijdag, dan heb ik namelijk les en red ik het echt niet.
Er hangen genoeg briefjes op het prikbord van kinderen, maar die kan ik toch niet de verantwoording geven om voer klaar te zetten en te zorgen dat ze lang genoeg uit haar box komt. Zoals ik het nu zelf doe, is ze er meestal een uurtje of iets korter uit en dat is al te weinig. Ik weet precies hoe het gaat, als iemand anders haar zou verzorgen dan zou ik haar er waarschijnlijk toch weer een 2e keer eruit halen.
Ik weet het even niet precies. Ik weet 1 ding zeker en dat is dat ze pas weggaat als ze weer helemaal gezond is. Morgen komt de veearts weer en het lijkt er nu toch op dat het rainrot is, dat is niet leuk maar wel goed te behandelen. Het zou ook verklaren waarom er tot nu toe weinig verbetering is opgetreden ondanks alle wasbeurten en Imaverol behandelingen.[/list]