Wat ik nou toch meemaak!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Wat ik nou toch meemaak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:50

Kom ik thuis. Roept mijn moeder mij bij zich.

Ze vertelde: "Toen ik terug kwam van boodschappen doen, stond de schuurdeur open. Ik was even gaan kijken, staat er een man in het gangpad, tussen de paarden. Ik vroeg me af wat hij aan het doen was. Wat bleek... Heeft die man Blue (onze pony) geënt! Wilde schijnbaar ook de andere 2 doen. Dus ik vertelde hem dat niemand gebeld heeft voor enten, omdat wij dat altijd gezamelijk doen met de club. De man vertelde dat hij van Dierenartspraktijk Graafschap?? was en dat hij aan de Boeinkweg moest zijn. Wij wonen aan de Garvelinkweg. Hij was helemaal aan de verkeerde kant van Zelhem!"

Na verder afgehandelt te hebben, papieren dus getekend, sticker geplakt in het boekje en excuses aan geboden te hebben is hij vertrokken.

Ik vind dit toch zo vaag!! Er was niemand thuis!! Is op vrije basis naar de stallen geweest en de heeft Blue geënt. Wat gevaarlijk was geweest als hij Mardo wilde doen, want die flipt hem gegarandeerd!!

De pony heeft nog nergens last van. Ben wel bang, dat die persoon bijvoorbeeld een verkeerd goedje heeft ingespoten. Pony is 2 maanden geleden al geënt, maar kan schijnbaar geen kwaad.

ikenindi

Re: Wat ik nou toch meemaak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:51

hmz apart???

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:53

houd je pony maar een tijdje goed in het oog , je weet maar nooit , en anders gelukje een gratis inenting Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:54

Nou, ik zou hem toch even checken bij een dierenartsen vereniging ofzo hoor. Dit is wel heel brutaal dat hij zonder iemand gezien te hebben even de paarden gaat enten. Klopt echt van geen kant

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:55

Ben ik de enige die in dit geval de politie gebeld zou hebben?
Vind dat echt niet kunnen hoor

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:56

Dierenartsenpraktijk Graafschap bellen en vragen wat dit te betekenen had? Ondanks dat het een misverstand is zou ik toch wel zwart op wit willen hebben, dat mocht de pony in deze dagen wat gaan mankeren alle 'gemaakte' kosten voor hun rekening zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:56

Misschien is er wel met hem afgesproken dat hij gewoon de schuur inmocht om de paarden te enten als er niemand was?
Wel een beetje slordig dat hij niet doorheeft dat hij verkeerd zat, en al helemaal toevallig dat jullie ook paarden hadden.

Zo zomaar kunnen dat hij op zoek was naar spullen, en als excuus dat inentingsverhaal had.

Ik zou iig bij de dierenartspraktijk navragen of hij daar werkt, en als niet, aangifte doen.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:58

Ik vind het asociaal dat hij zonder iemand van te voren hebben gezien/gesproken gaat enten. Zou je paard toch voor de zekerheid even in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:01

Ja, bij ons wordt wel vaak afgesproken dat de DA gewoon de stal ingaat (als de boer er niet is, zijn vrouw durft toch niks met die paarden te doen) en doet wat hij moet doen. Dat is niet heel ongewoon geloof ik.

Maar wel vaag dat hij helemaal op het verkeerde adres was, zou ik niet blij mee zijn.

esperance

Raar verhaal idd.. Hij kent de paarden niet eens, dus weet ook niet hoe ze reageren als je bij hun in stal stapt..
Zou ook even voor de zekerheid contact opnemen..

Amaris

Je gaat toch hopelijk wel die da praktijk bellen he?

ikenindi

ik zou ook eerst de praktijk bellen waar hij zou werken, en als dat niet klopte de politie...

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:02

Misschien dat de DA dat met die mensen eigenlijk afgesproken had dat hij gewoon kon enten als er niemand thuis was, maar dan is het erg schandalig dat hij op het verkeerde adres was. Zoiets mag niet kunnen.
Ik zou ook de DAP bellen en een klacht indienen en je pony in de gaten houden.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:10

Als het ook is afgetekend met sticker is de kans op een "verkeerd" goedje al een stuk kleiner. Die stickers zijn niet zomaar te krijgen, twee maanden ertussen is ook geen ramp, na de eerste enting moet het immers ook binnen een paar weken weer voordat het een jaarlijkse gebeurtenis wordt. Het is een beetje jammer dat hij niet doorhad waar hij wezen moest, meestal kent een DA zijn adressen toch wel,misschien is hij nieuw? Dat hij aan het werk gaat zonder dat er iemand bij is is wat mij betreft niet vreemd, tijd is geld, meestal komt zo'n DA toch al minstens een halfuur te laat dus een beetje doorwerken is wel nodig.
Ik zou me er niet al te druk over maken Vork

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:13

hmm wel vreemd houd je paard in de gaten en doe evt aangifte

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:15

Bizar, dat hij gewoon de schuur binnen was gelopen en die pony geprikt heeft. Hoe had hij het anders af kunnen tekenen in het boekje dan? Als je moeder er niet was geweest?
Wel heel toevallig dat er op hetzelfde nummer, in Zelhem, ook 3 pony's in een schuur staan.. Alleen aan de andere kant van het dorp (stad?)!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:22

patsur schreef:
Bizar, dat hij gewoon de schuur binnen was gelopen en die pony geprikt heeft. Hoe had hij het anders af kunnen tekenen in het boekje dan? Als je moeder er niet was geweest?
Wel heel toevallig dat er op hetzelfde nummer, in Zelhem, ook 3 pony's in een schuur staan.. Alleen aan de andere kant van het dorp (stad?)!

Nou, dat is in Zelhem niet zo vreemd hoor..... veel paardenvolk daar. Veel paarden ook.
Wèl vreemde praktijk dat het zo liep. Maarja, gratis enting dan maar..... Clown
Ben blij dat mijn oude pony niet langer aan de bedoelde Boeninksteeg staat.... één van de redenen van vertrek daar Bloos . Zaken regelen zonder al teveel overleg....

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:26

Gewoon even de graafschap bellen, ze weten behoorlijk goed wie waar zit en op welk moment.

Hier in de achterhoek is het al helemaal niet ongewoon dat voor dit soort dingen de DA gewoon zijn gang kan gaan. Vertrouwen is hier nog redelijk aanwezig gelukkig.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 19:18

Oke ben er achter hoe het zit.

Mijn broer was dus schijnbaar thuis geweest. En die was op dat moment buiten. Dus de dierenarts was naar hem toegelopen. En mijn broer heeft de papieren gepakt. (Wel de verkeerde Nagelbijten / Gniffelen ) Nja, toen kwam na de prik mijn moeder al aanrijden en mijn broer was al weg ofzo..

Lekker vaag. Maar gelukkig niets ernstig Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:20

Okee, beetje apart, maar gelukkig weet je nu hoe het zit.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:13

Wij hebben een keer de VA op het erf gehad. Ik zag hem wel langs huis rijden, maar schonk er geen aandacht aan omdat mijn man achter was (dacht ik). Uit nieuwsgierigheid toch maar even gaan kijken welke koe wat mankeerde. Staat de VA de koe al te temperaturen en wil gaan opvoelen. Geen man te bekennen, dus ik vraag de VA of hij mijn man gesproken heeft, want ik wist niets van een zieke koe. De koe in het strohok had net gekalfd en dan laten wij ze altijd een paar dagen daar. De VA de praktijk gebeld, wel de goede naam, alleen het verkeerde adres. Tja, spoed en VA....... Maar ook hier komt de VA wel eens als wij niet thuis zijn, dat is blijkbaar in de Achterhoek toch iets meer het goede vertouwen in elkaar.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:18

haha grappig verhaal!! zou toch echt geen aangifte gaan doen hoor, gewoon fout, maarja wel dom van de DA maar kan gebeuren toch? Hij zal echt wel influenza ingespoten hebben, andere medicijnen dienen ze niet zomaar toe zonder onderzoek.. Maarja vind het wel grappig... In de achterhoek is idd normaal dat de DA de paarden behandeld, ook als er niemand thuis is...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:48

misschien even topic lezen roos_s

TS had al uitgelegd hoe het gebeurd was Knipoog

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:15

had ik wel gelezen, maar dan nog is het toch nog een fout?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:21

weet je wel wat hij precies heeft ingespoten?