Meer willen dan dat ik kan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sokje

Meer willen dan dat ik kan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 20:11

Hallo,

Ik weet niet of dit topic goed staat..

Ik word er zo moe van..
Altijd maar weer wil ik meer dan ik kan..
Ik wil meteen in korte tijd heel goed kunnen rijden. Ik heb nu 6 jaar les in totaal en merk dat ik gewoon wat achterloop..
daarbij vergelijk ik me vaak met meiden van stal..Ik word zo moe van mezelf..en voel me altijd op m'n tenen lopen. Ik doe paardenhouderij en heb het gevoel alsof ik mezelf al 1,5 jaar moet bewijzen. Tegenover iedereen en tegenover mezelf. Ik droom van de dag dat ik een doorbraak meemaak, dat ik eindelijk goed genoeg ben dat iemand iets in mij ziet.. Dat ik dan bijvoorbeeld een heel goed paard krijg om te trainen. Ik vecht en ik vecht maar, maar ik weet niet of dat moment er ooit zal komen.. En opgeven is geen optie, maar anderen weg zien gaan met leuke dingen zoals wedstrijd rijden, eigen paard en ik heb zelf het idee dat ik wat stilsta. Ik doe er alles aan om beter te worden.. maar het kost zoveel tijd Huilen
Ik heb nog nooit in m'n leven voor zoiets zoveel gevochten, omdat ik het zooo graag wil..

Herkent iemand dit?

Liefs,

Sokje

EmptyWords

Re: Meer willen dan dat ik kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:26

ik herken dit duidelijk. Zelf blijven hopen op goede paarden, betere lessen. En idd hopen dat je meekomt met de rest van stal. Zien dat ze wel geluk hebben met ouders die paaren kopen enzo. Ik ben ooit begonnen met een paar meisjes in dezelfde les. En vorig jaar zag ik er 1tje startne in een wedstrijd met haar eigen paard. Jaloers dat ik was!! Maar blijf absoluut dromen!! ik heb nu een redelijk goed betaalde baan (in de zorg) en toen was mijn moeder opeens overstag. Nu hebben we met z'n tweeën een paard...en ik ga ooit wedstrijden starten!

Ik zeg: blijf vechten en blijf dromen: ooit kom je er, en jij kunt dan zeggen dat je het helemaal op eigen kracht heb gedaan. Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:09

In je profiel zie ik geen leeftijd staan, maar je zit nog op school zie ik, dus zo heel oud ben je nog niet.
Zelf heb ik sinds nov. 2006 een paard en pony, hiervoor dus ook niet gehad. Ook ik wou dat allemaal ZO graag, maar het was nog niet realistisch. Nou heb ik het geluk dat ik ze nu op mijn 22e wel heb, maar ik kan je vertellen: er zijn zelfs genoeg volwassen vrouwen, die er ook alleen nog maar over kunnen dromen!

Ik snap precies wat je bedoeld, maar wat doe je verder dan lessen? Heb je een verzorgpaard of iets?
Ik ken er genoeg, die met verzorgpaarden veel ervaring op doen en daar ECHT beter van worden.
Zelf ben ik na 4 á 5 jaar manegelessen er ook een verzorgpony bij gaan doen, nou TOEN heb ik pas leren rijden. Op mijn 17e tot mijn 20e toen nog een verzorgpaard en DAAR heb ik echt SUPER veel van geleerd.

Blijf rijden, vertrouw op je eigen kunnen en probeer niet alleen te hopen dat het allemaal jou kant op komt waaien, maar probeer er zoveel mogelijk aan te doen.

Zoals ik zeg: verzorgpaard zoeken waar je mee mag rijden of bijrijder worden met een wedstrijdruiter en hopen dat je zelf ook mag starten.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:19

Ik herken wat je bedoelt.
Ik lig altijd met mezelf overhoop omdat ik vind dat ik gewoon niet goed genoeg ben. Heb ook gewoon op een manege gereden, verzorgpony's gehad. Toen ik 17 was had ik genoeg gespaard om een E-pony te kopen en werkte ik om het onderhoud te betalen. Ging ik heeel af en toe op concours, als ik eens met iemand mee kon rijden (had zelf geen vervoer). Mijn ouders gaan ook echt niet mee op concours. Ik was een eigenwijze en ging na de havo paardenhouderij (hbo) doen. Kwam toen godzijdank terecht bij een stage adres waar ik enorm veel heb geleerd (nu, 5 jaar later kom ik er nog steeds) En ik kon voor geen meter rijden toen ik daar kwam. M'n pony liep met de neus in de lucht en ging om de haverklap aan de kletter (dus de slof eraan om m bij me te kunnen houden, ik weet het, allemaal fout, maar dat wist ik duidelijk toen nog niet)
En nu kan ik het nog niet. Heb inmiddels een paard (ook zelf betaald, pony verkocht), een auto en een trailer (fulltime werken en thuis blijven wonen, dan kan je zoiets nog wel een x kopen). Start M dressuur, gaat redelijk. Maar kan me nog steeds niet meten met 'vergelijkbare gevallen'. Ik heb het talent gewoon niet, het lef en de handigheid. Kan wel een beetje sturen, maar ben dus echt geen natuurtalent.
Ik wil niet alleen maar groom/stalhulp zijn, maar ben niet goed genoeg om van het rijden m'n werk te maken. Wat moet je dan?? Ik zit momenteel flink in dubio.

Loop je ook stage?? Zie dan dat je op een goede plek terechtkomt. Niet op de manege omdat dat zo vertrouwd is. Stap uit je comfort-zone en laat zien dat je echt wat leren wilt.
Wat wil je uiteindelijk zelf gaan doen als je klaar bent met school?

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:31

Ohhh ja die heerlijke dromen... Dromen

Ook ik droom er al jaren van, ik ben nu 23 en mijn leven verliep iets anders dan verwacht Knipoog
Ik werd namelijk op mijn 18de moeder, was heel onverwachts, maar dat was nu eenmaal, maar ben begonnen met letterlijk niets en nu nog heb ik in principe niets, maar...

Ik ben vorig jaar begonnen om weer wat meer info te lezen over paarden en me er weer wat meer mee bezig te houden. Ik heb me aangemeld als vrijwilligster op een kinderboerderij om daar de paarden te verzorgen, ik leerde via internet (mijn weblog) iemand kennen die zelf wel een paard had en een jong ruintje die ook naar stal zou komen. Inmiddels mag ik haar echt een vriendin noemen en neemt zij me regelmatig mee naar haar paarden waar we lekker in het bos rijden.
Op zo'n moment ben ik intens gelukkig en voel ik me eventjes helemaal vrij.

Ik heb er geen tijd aan gegeven, maar ik heb het er wel met mijn man over gehad, dat ik OOIT mijn eigen paardje wil hebben en dat hoeft niet a la minute, want ik zou er financieel gezien nu niet voor kunnen zorgen en ik zou er geen tijd voor hebben, maar wanneer de tijd ervoor is.
Een andere logvriendin is ergens in de 40 en heeft haar eerste paardje gekocht... ook haar droom is waarheid geworden.
Het enige is dat je hoop moet houden en niet opgeven! Blijf dromen en blijf positief!

Ik schat mezelf ook vaak hoger in dan dat ik daadwerkelijk ben, net als dat ik soms denk dat ik slanker ben, dan ik daadwerkelijk ben Knipoog Kop op en blijf dromen!

Liefs, Broekie

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:02

Het zal wel niet zijn wat je wilt horen, maar je bent nog hardstikke jong! Je hebt een leven voor je om je dromen waar te maken, stel je dat eens voor. Zoveel tijd om te leren en te groeien, dat klinkt al heel anders of niet? En je doet een opleiding waar ik vroeger alleen maar van kon dromen hoor, en nog... Tong uitsteken .
Je moet jezelf niet met anderen vergelijken, maar met jezelf. En jij wordt elke dag een beetje beter dan de dag ervoor. En leren en beter worden gaat niet langzaam, het houdt nooit op als je met paarden werkt. Je blijft je verbazen en dat is nou juist zo fantastisch. Jij hebt de wil om je dromen waar te maken, en nou niet meer zo ongeduldig zijn hoor! Je wil alleen maar meer dan je op dit moment kan, maar dat komt vanzelf wel goed, echt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:41

Hey, ik herken dit wel. Ik heb het zelf niet maar ik snap wat je bedoeld. Lijkt mij ook erg lastig voor jezelf. Je moet maar zo denken; waarom zou ik zo haasten om goed te worden, en om perse zo goed te zijn als de rest. Wie weet ben je dat al, maar heb je dat zelf niet in de gaten. Neem er lekker de tijd voor, en heb plezier van al de momenten die je hebt met de paarden. Zo kun je ook niet genieten, als je constant blijft denken dat je meer wil dan dat je denkt dat je kan.
Trek je niks van de andere aan, als zij iets kunnen wat jij niet kan.. nou en? Wat maakt dat uit, dat komt vanzelf wel. Iets leren lukt tenslotte alleen als je er de tijd voorneemt, als je er geduld voorhebt. Gehaast leren schiet niet op.
Netalsof je alleen lol hebt als je vanalles kan, je hebt zo toch ook lol? Niemand kan alles, iedereen heeft wel eens dingetjes die hij/zij ook graag zou willen, maar als het niet kan moet je je er gewoon bij neerleggen.
Richt je juist op de dingen waar jij goed in bent, en die andere misschien wel niet kunnen.
Succes ermee

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:17

Bedankt voor alle bemoedigende reacties!

Zo te zien zijn er meer die er mee hebben rongelopen, of die er nog steeds mee rondlopen.

Om wat vragen te beantwoorden.
Ik heb wel een verzorgpaard, waar ik 3 x per week heenga. Maar naast mij rijden er nog 4 anderen op.. En ik had een goed gesprek met m'n stagebegeleiders deze week waarin bovenstaande ook een beetje heb besproken. En zij zeiden dat het voor een paard niet goed is als er zoveel verschillende mensen op rijden, tenminste niet voor mij.. als ik echt verder wil met het paard zeg maar.. En dat als ik écht beter wil leren rijden, 3x per week rijden wel te weinig is.. Dus ik ga nu misschien een verzorgpaardje voor mezelf zoeken Lachen Als dat mogelijk is.. na dat gesprek voelt het wel beter, want ik dacht dat ik me aanstelde enzo.. Want ik dacht: iedereen wil wel zo'n verzorgpaard en de meeste mensen van de manege die dromen daarover..en ik zit te zeuren dat ik er niet genoeg mee bereik enzo. Maar jah, dankzij hun heb ik ingezien dat mijn denkwijze niet eens zo gek is!! Het voelt als een hele opluchting..dus nu ga ik praten met de eigenaar en waarschijnlijk kan zij er niets aan doen..k bedoel, ze kan moeilijk die andere meiden wegsturen voor mij..dus dan ga ik denk opzoek naar een ander paardje..

En misschien komt mijn droom dan wel uit met een ander paard..

Straks ga ik naar een stagebedrijf waar ik ook les zal krijgen, dus wat dat betreft kan het niet beter denk ik Lachen

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:58

Goed zo meis, houd goede moed! Blijf positief, ook uit iets negatiefs, kun je een positief puntje halen!

Zoals; je hebt dan niet dit verzorgpaardje, maar straks misschien wel een andere waarmee je uiteindelijk meer zal leren en bereiken.

Succes!!!

Liefs, Broekie

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 14:54

Dank je wel!
Ik hoop dat jij ooit ook een eigen paard kunt kopen met je man Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:26

TAO-->PP