Banjer's avonturen in het dorp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Banjer's avonturen in het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 02:07

Ik zal hier ook maar eens wat vertellen, ik heb de laatste tijd namelijk nogal wat meegemaakt. Mijn naam is Banjer en ik woonde vroeger samen met mijn speelkameraadje Mikado en ons bazinnetje in Amsterdam. We zaten met zijn drieen op een eenkamer-appartementje midden in de stad. Vaak ging ik 's avonds met het bazinnetje in de bus naar de grote hond van het bazinnetje. De grote hond waar het bazinnetje soms op gaat zitten heet Fleur. Mikado mocht dan nooit mee, maar ik wel!

Een tijdje terug zijn we met z'n allen verhuisd naar een dorpje. We wonen nu in een heel groot huis met allemaal lekkere slaapplekjes. In het huis woont nog een tweevoeter en nog twee Mikado's ... alleen heten die anders, geloof ik. Het was wel even wennen hier hoor! Mijn etensbak staat op een andere plek en als ik wil gaan slapen moet ik de trap op lopen. Maar er zijn hier wel veel leuke dingen. Vroeger mocht ik altijd het bord van mijn baasje aflikken als zij voer had gehad en nu mag ik vaak 2 borden aflikken!

Soms neemt het mannetje me mee wandelen en als ik thuis kom krijg ik altijd eten, maar het mannetje heeft veel grotere handen als het vrouwtje en daardoor krijg ik een stuk meer brokken. Mondje dicht hoor! Ik ben ook met het mannetje Fleur op gaan zoeken in haar nieuwe stal, maar dat vond ik maar eng. Er waren heel veel grote honden, veel meer als vroeger. Ik was een beetje bang en heb geprobeerd mijn vrouwtje te waarschuwen, maar toen heeft het mannetje me meegenomen om nog een stukje te lopen tot het vrouwtje klaar was met Fleur.

Het is ook wel vreemd dat de huizen hier allemaal een eigen stukje park hebben en daar mag ik niet in van mijn tweevoeters. Gelukkig heeft ons huis ook een eigen parkje en daar mag ik wel in. Ik kan haast niet wachten tot het zomer is, dan mag ik vast vaker in het parkje rondscharrelen. Het mannetje laat Mikado ook wel eens in het parkje rondlopen, maar let dan goed op dat ze het parkje niet uitgaat, maar volgens mij is Mikado dat helemaal niet van plan. Misschien mogen we in de zomer wel samen in het huisparkje spelen. De Mikado's van het mannetje ... oh ja, ze heten Kikie en Saartje ... die mogen wel helemaal alleen in het parkje spelen, dus Mikado mag dat over een tijdje vast ook wel.

Nou, ik ga maar eens op de bank liggen uitrusten, want ik heb net weer een flinke wandeling met het mannetje achter de rug. Tot later!

Poot,
Banjer

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:19

Ah wat lief, zoals je het heb geschreven.
Maar mogen jou honden de borden aflikken ???

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:30

Hee Banjer!

Even voorstellen:
ik ben ook een Mikado, alleen een zwarte, en doordat ik wat ouder wordt met een donkerbruine gloed over mijn vacht..
Net als de tweevoeter Dorine die mij vroeger heeft uitgezocht, ben ik ook een vrouwtje, en heet Rampa.
Ik heb een halfzus, dus ook een Mikado, en dat is een tijgertje genaamd Truus.

Truus en ik hebben met verwondering en herkenning jouw verhaal gelezen! Ja wij hebben ook zo'n parkje bij het huis, vroeger bij het eerste huis niet, maar nu gelukkig wel. Na een tijdje mochten we daar helemaal alleen in, en als we wilden ook nog verder wandelen.
Truus doet dit vaak hoor, maar ik liever niet. Wie weet wat je tegen komt? Kan erg gevaarlijk zijn in deze wereld hoor!

Ook de twee tweevoeters bij ons hebben een heeeele grote hond. Ze noemen haar 'paard' of 'Cerise'.
Ik heb wel eens foto's van haar gezien, en zelfs 1x een video, maar ik vind Truus en mij eigenlijk wel liever hoor. Wij zijn veel rustiger en racen niet door 't zand en gooien geen achterpoten in de lucht... rare meid die Cerise Verward

De mannelijke tweevoeter bij ons is heel lief, Peter heet hij. Hij houdt veel van ons maar toch wilde hij altijd graag nog een soort Banjer erbij.
Daar is echter geen tijd voor volgens beiden, en daarom speelt Peter errug veel met de 2 'Banjers' van de stal waar Cerise staat.
Hij gaat dan met hen stoeien en ballen gooien die ze weer mogen ophalen... Doe jij dat ook vaak? *LOL*

Weet je, zo'n grĂ³te hond, oftewel 'paard', is leuk voor even, maar Banjer, jij en ik hebben toch een aantal dingen voor op zo'n beest. Echt.
Want als ik aan de tweevoeters vraag wie ze liever met volle gewicht op hun tenen hebben staan, een paard of ons, wat antwoorden ze dan? Haha!

En wat dacht je dat een tweevoeter zegt als er zoeentje bij hen op schoot gaat liggen zoals wij zovaak doen? Bloos *LOL*

Nee wat dat betreft zijn wij nog de twee meest ideale dieren ter wereld.
Toch?
Ga trouwens maar vaker jouw tweevoeter achter de pc wegjagen en zelf even Bokken. Ik ben reuze benieuwd hoe het verder met je gaat in het nieuwe huis! Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 12:36

Hey Banjer!

Mag er een foto van jou op Bokt? Mijn paardje heet Banjer.... Haha!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 13:33

Hoi Rampa en al de vrouwtjes!

Ik ben Mikado, de baas hier in huis. Banjer vertelde me van deze berichtjes en het leek me wel leuk hier ook wat neer te zetten. Dat is trouwens nog flink lastig met die kleine knopjes hier, ik druk er vaak een paar tegelijk in. Maar als Banjer het kan, dan kan ik het ook vast wel.

Het is hier inderdaad een beetje anders als vroeger. Sommige dingen zijn minder leuk, zoals dat ik van het mannetje niet op tafel en op de aanrecht mag. Maar het merendeel zijn leuke dingen. De andere Mikado's waar Banjer het over had zijn net als ik katten. Banjer is een hond en Fleur is een paard ... en dus geen grote hond zoals Banjer het noemt. Je moet die honden ook alles uitleggen he!

Saartje en Kikie zijn vrouwtjeskatten. Dat is wel heel leuk, want die kan ik lekker pesten! Dan ren ik bevoorbeeld heel hard op ze af en dan schrikken ze zich rot, echt geweldig! Ook liggen er hier veel balletjes en nepmuizen waar ik lekker mee kan spelen. Banjer doet dat overigens niet hoor, Rampa. Banjer is een beetje oud en doet eigenlijk weinig anders als slapen, eten, wandelen met de tweevoeters en een beetje op zijn bot knagen. Maar ik vind het geweldig! Dan geef ik zo'n balletje een mep en dan ren ik er heel hard achteraan om hem te pakken. Soms gooit het mannetje het balletje op de trap en dan ga ik er heel hard achteraan. Ik ben een echte jager hoor.

Er zijn hier een heleboel interessante plekjes. Mijn favoriete plekjes zijn een stoel in de grote kamer en het bed van het mannetje. Maar 's nachts slaap ik toch het liefst bij het vrouwtje en Banjer.

Ook zijn hier een aantal geheime plekken. Die zitten dicht met grote planken die alleen de tweevoeters open kunnen doen. Als een van die planken opengaat proberen Saartje en ik zo snel mogelijk daar naar binnen te gaan. Op die plekken ligt vast een verborgen schat en ooit zal ik die vinden. Ik hoop alleen dat ik eerder ben als Saartje. Deze week ben ik samen met het mannetje en Saartje op ontdekkingstocht geweest in de lucht. Eerst was er alleen maar een dak, maar het mannetje trok toen aan een touw (waar wij helaas niet bijkunnen) en toen kwam er een trap uit de lucht! Echt waar hoor! En in de lucht was een ruimte wel zo grot als de grote kamer beneden, met allemaal dozen waar we in konden zitten en dingen waar we op konden klimmen. Echt geweldig! Maar na een tijdje nam het mannetje ons weer naar beneden. Gelukkig maar, want een tijdje terug was de plank van zo'n geheime plek dicht gedaan en heeft Saartje daar een nacht opgesloten gezeten. Ik wilde haar redden en heb de hele nacht gemauwt en aan de plank gekrabbelt. Maar de tweevoeters snapte me niet en zeiden dat ik moest ophouden. De volgende dag merkte het mannetje dat Saartje in de geheime plek opgesloten zat en heeft haar gered. Hij noemde mij toen een held omdat ik had hen had willen waarschuwen.

Banjer mag inderdaad vaak de borden aflikken, Haffielover, tenzij het te vet of te zout is. En als de tweevoeters vla ofzoiets eten mogen wij de schaaltjes uitlikken. Ik ga goed opletten wanneer ze vla hebben hoor! Hier trouwens een foto van Saartje en mij terwijl we aan het eten waren:

Afbeelding

Het mannetje had de foto gemaakt omdat we voor de eerste keer zonder ruziemaken naast elkaar zaten. Pfff, logisch toch, we zaten te eten! Als het om eten gaat durft zelfs die bangerd van een Kikie naast me te zitten. Sterken nog, soms jaagt ze me gewoon weg! Die snapt de rangorde nog niet helemaal Scheve mond

En voor SmithsGirl dan een foto van Banjer, bezig met haar favoriete tijdsbesteding: slapen!

Afbeelding

Nou, dat was het wel weer voor vandaag.

Kopje,
Mikado

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:37

hoi Mikado,

Bedankt voor de foto... Haha!

Hierbij een foto van mijn Banjer....

Groetjes

Vera

Afbeelding

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 13:39

Zal wel weer moeite gaan kosten Banjer uit te leggen dat deze Banjer een paard is en geen grote hond. Ze zal het wel helemaal niet snappen omdat het paard dezelfde naam heeft als haar. *zucht* honden ...

Kopje voor Banjer,
Mikado