Waarom moet een ander altijd alles beter weten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Waarom moet een ander altijd alles beter weten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:34

*knip*
N.a.v. dit topic, is menig mens het niet met Ts eens. (Dit is een van de vele voorbeelden!!)
Ik val bij deze dan ook Niemand! aan.

Iedereen verzorgt zijn paarden zoals de gene het geleerd heeft of opgedragen heeft. Simpel zat, iedereen heeft eigen ideeen over bepaalde dingen.

In dit geval doet Ts wat haar opgedragen word en menig mens leverd kritiek, Ts kan daar natuurlijk wat mee doen, in dit geval doet ze wat ze moet doen. So be it.

Maar het valt me vaker op, Dat een ander het beter weet, tuurlijk proberen we elkaar te helpen waar nodig is. In de hoop dat een ander er wat van opsteekt. Ik zelf heb ook vaak genoeg uiteraard wel eens ergens kritiek op gegeven, en ik zeg ook niet dat ik het perfect doe. Elke dag leert een mens bij, en dat is wat mij lijkt, ook waarom je commentaar (Positief of negatief) op een ander levert.

Alle beetjes helpen, en of die gene daar wat mee doet is eigen keuze. Sommige dingen kan een verzorgster/bijrijder o.i.d. niks aan doen. De verzorgster/bijrijder weet neem ik hoe je een dier hoort te behandelen, en wat de dingen zijn die er bij komen kijken, niet elke paardeneigenaar weet dat, en heeft niet voor niets een verzorger..

Vaak wordt er een topic gevraagd met een vraag (BIJV) Hoe zo snel mogelijk zadelmak maken. Dan komt menig bokker aanzetten met: Dat moet je met rust e.d. doen grondwerk. Dat is leuk en aardig (En zo hoort het ook vind ik, maar dat is dus niet waar die Ts dan om vraagt.)

Nu ben ik eens benieuwd naar jullie mening?
Ik denk, dat commentaar leveren altijd goed is op een ander, hoe die gene dat dan opvat is aan hun zelf. Als ik kritiek ergens op krijg, probeer ik er wat mee te doen, maar ik vindt dat er op bokt te snel commentaar wordt geleverd, op dingen die niet van toepassing zijn.
Laatst bijgewerkt door Leo op 02-03-08 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar een ander topic verwijderd, doet verder niet terzake voor de discussie.

Zammie

Re: Waarom moet een ander altijd alles beter weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:38

Ik denk dat de meesten gewoon willen helpen. Natuurlijk heb je verschillende meningen en je hoopt dan ook dat de topicstarter er wat mee kan/wil doen. Soms heb je ook een topicstarter die bij hoog en laag blijft volhouden dat het goed is zoals diegene het doet, terwijl iedereen een ander advies geeft. start dan geen topic als je geen (goedbedoelde) adviezen wilt en ga gewoon je eigen gang...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:38

Mee eens!

[edit] eens met de TS

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:42

Citaat:
Vaak wordt er een topic gevraagd met een vraag (BIJV) Hoe zo snel mogelijk zadelmak maken. Dan komt menig bokker aanzetten met: Dat moet je met rust e.d. doen grondwerk. Dat is leuk en aardig (En zo hoort het ook vind ik, maar dat is dus niet waar die Ts dan om vraagt

Inderdaad, volgens mij willen ze dan gewoon graag 'beter weten'. En het gewoon graag zeggen omdat ze alles zo goed weten, beter weten dus, geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar soms is het echt irritant.
Ben het dus met je eens! Knipoog

33Bonita33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:42

ben het wel met je eens.
maar soms geven bokkers commentaar en dan doet diegene er niks mee, of denkt het beter te weten, en zo krijg je een eindeloze discussie.
ik denk dat we gewoon beter naar elkaar moeten luisteren wat de een te zeggen heeft en dan daar weer iets over zeggen, ook positief. dat zou het discussieeren veel makelijker maken

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:43

Commentaar is goed als je ermee om kan... Lachen is heel moeilijk voor sommige mensen om dit te accepteren... Lachen
als je geen commentaar wil, dan moet je maar zwijgen...
geef ook enkel commentaar als die goed onderbouwd is en als de mensen er iets aan hebben... Lachen
dat is hoe ik erover denk natuurlijk... Knipoog

Friesepoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:44

Ik ben het in principe wel eens met jullie, maar het hangt altijd erg af van de manier waarop het gebracht wordt. Een lerares heeft eens tegen mij gezegd: kritiek wordt beter geaccepteerd als je eerst iets positiefs zegt en dan iets negatiefs. Daar kan ik me wel in vinden en probeer me hier dan ook meestal aan te houden.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:48

ja inderdaad Friesepoonie... is met "slechtnieuwsbrieven" ook Lachen eerst wat goed nieuws en dan slecht nieuws... Lachen maar dat is eigenlijk een kunst... Knipoog en veel mensen weten het niet volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:51

Ach ja de IWAB's heb je overal Haha! Haha! Haha! (Ik Weet Alles Beter..), gewoon niet op letten, die mensen die het echt beter weten zullen niet zo snel met hun advies aankomen en die kun je alles vragen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:58

russel schreef:
Ach ja de IWAB's heb je overal Haha! Haha! Haha! (Ik Weet Alles Beter..), gewoon niet op letten, die mensen die het echt beter weten zullen niet zo snel met hun advies aankomen en die kun je alles vragen.

ik probeer juist wel met een goed advies te komen. heb al het nodige gezien en meegemaakt en wil dit graag delen. Het is niet zo dat ik alles weet of beter weet, maar als ik dus reageer dan ben ik een IWAB en als ik niet reageer hoe moet de TP starter dan weten dat ik wel een advies heb? Ik vind bokt daarom zo leuk: omdat ik toch al meerdere keren mensen en dus ook de paarden heb kunnen helpen.... en heb ook al weer dingen gelezen die bij mij nog niet bekend waren, dus leer er zelf ook wat van Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:59

Ik vind ; dat je gewoon altijd je oren en ogen moet openhouden; dat je gewoon naar verschillende adviezen moet luisteren en daar dan voo rje zelf uit moet kiezen/ denken/ van maken wat jij het beste vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:01

Heel vaak weet de TS niet waar ze om moet vragen omdat ze het benul niet hebben om de juiste vraag te stellen uit de enorme onkunde.

maar dan zou je alleen maar mogen antwoorden wat in het straatje past..ook al is dat niet goed voor het paard?
Lijkt me een beetje erg veel krom.
En ja genoeg mensen weten het gewoon beter.
Niet omdat ze verwaand of geweldig zijn of zich zo voelen.
Maar door de enorme bult ervaring die ze in de jaren opgebouwd hebben...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:04

tuurlijk, probeer je altijd zo goed mogelijk advies te geven, maar als een Ts 10 verschillende reacties krijgt op wat dan ook, wie weet het dan het beste? Dat bedoel ik meer, de 1 probeert de ander altijd weer te overstemmen met iets.
En tuurlijk hoef je geen advies te geven wat beter in het straatje zou passen en niet goed voor het paard. Als iemand met een vraag ziet, gewoon beantwoorden met hoe jij erover denkt..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:07

in de meeste topics wordt toch wel op een zelfde manier een antwoord gegeven. valt me echt op dat de meesten die reageren wel weten waar het over gaat. Dat je soms een discussie krijgt is soms wel eens goed hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:08

Mij valt ook wel op dat er nog niet zo vaak 10 totaal verschillende opties komen.
Vaak 2, voor en tegenstanders Lachen
En dan ga ik profielen kijken, naar leeftijd en ervaring Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:09

runningkawa schreef:
Mij valt ook wel op dat er nog niet zo vaak 10 totaal verschillende opties komen.
Vaak 2, voor en tegenstanders Lachen
En dan ga ik profielen kijken, naar leeftijd en ervaring Lachen

ja, en dan komt de discussie Knipoog Aan mijn profiel kun je denk ik weinig zien....
Laatst bijgewerkt door Zammie op 28-02-08 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:10

Maar daar is het dan ook een discussie forum voor vind ik.
Anders is het maar saai Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:11

russel schreef:

O het heeft een naam, dat is een hele opluchting Tong uitsteken

Charlottte schreef:
Ik vind ; dat je gewoon altijd je oren en ogen moet openhouden; dat je gewoon naar verschillende adviezen moet luisteren en daar dan voo rje zelf uit moet kiezen/ denken/ van maken wat jij het beste vind

Ben ik het helemaal mee eens, samen weten meer dan één immers, dr zou een moment kunnen komen dat je dergelijke adviezen met open armen zou kunnen ontvangen.
Persoonlijk moet ik altijd een beetje gniffelen als mensen stampend hun gelijk willen hebben en met ongefundeerde argumenten komen als...Ja want ik ken 10 mensen die dat ook doen dus ik heb gelijk....Want een oom van een kennis van me heeft er voor gestudeerd, onee daar een buurman van Clown

Gewoon niet druk om maken en filter dr uit wat wél belangrijk is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-08 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:11

Ja klopt, maar in profielen kijken doen we dan allemaal wel natuurlijk, maar iemand van 13 en ouders met een stal, kan natuurlijk wel meer ervaring hebben dan iemand vna 30 die net komt kijken, daar zit wel een verschil soms.
Zoals Zammie zeg, een discussie is wel eens goed hoor, ben ik het ook absoluut mee eens!.. Maar over sommige dingen word zolang doorgegaan, en steeds het zelfde herhaalt.
Ik vind, als je commentaar ergens opgeeft, (posi of nega) Dat je het gewoon goed moet onderbouwen. Daar heeft die gene wat aan. Maar kom ook vaak reacties tegen waar menig mens niet wijs uit zou worden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:14

Ja klopt Joto. Denk zlef ook weleens: hoe komen ze erop Gestoord en vaak zijn dat dan toch weer de beruchte p*nny's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:16

Natuurlijk kan iemand met een stal meer ervaring hebben..maar dat haal je dan ook wel uit het profiel Lachen

Chiqa op de man spelen is niet netjes...en nu niet zeggen dat je niet weet wat ik bedoel

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:16

Ik ben het wel eens met de topic starter, maar het topic wat er in vermeld staat vind ik wel vreemd, ik val niet snel aan maar ik vind dat ts niet erg duidelijk was in haar verhaal.
Nou bij deze mijn excuses dan Lachen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:18

Nee klopt, maar ging hier ok even om een voorbeeldje.. Kijk de titel sloeg daar al helemaal niet op het verhaal. Maar ging als voorbeeld.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:19

runningkawa schreef:
Natuurlijk kan iemand met een stal meer ervaring hebben..maar dat haal je dan ook wel uit het profiel Lachen

Chiqa op de man spelen is niet netjes...en nu niet zeggen dat je niet weet wat ik bedoel

Moet toch maar eens wat aan m'n profiel gaan doen, maar ben daar denk ik (paardengedeelte) zo'n beetje een week mee bezig.... en zou dan alle leuke discussies hier gaan missen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:30

Profielen kijk ik nooit naar, wel aannemelijke verhalen,
en gelukkig kom je die gerust nog wel tegen op bokt.
Ze hebben mij in donkere dagen ook richting kunnen geven,
dat vind ik het voordeel van bokt, het gaat niet alleen over
paarden....Dan denk ik aan de tijd dat er bv ontlag boven mn hoofd hing
of mn kat ziek was......

Rk heb idd geen idee waarom je je aangesproken voelt.