Mijn pennydroom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Mijn pennydroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:57

sorry voor de rare titel Bloos

ik had laatst een droom, en dat herinnerde me aan mijn jonge pennytijd Clown

dus ik dacht dat even met jullie te delen,

toen ik net 2 maanden paardrijles kreeg was ik iedereen aan het vragen of ze geld voor mij overhadden Clown
omdat ik graag een veulen wilde gaan kopen.
ik als meisje van (ong.) 10 jaar oud wilden zelf d'r paardje zadelmak gaan maken en hem zelf inrijden Schijnheilig
vol zelfvertrouwen en van internet hele mooie paarden afhalen en zeggen dat ik die een zou gaan kopen Dromen
(zonder dat ik ook maar de naam van het ras wist zei ik maar dat het een arabier was,ik wist in die tijd niks van rassen natuurlijk) Duivel
dus ik helemaal trots en het tegen iedereen vertellen die het horen wilde Clown
vol goede moet ga je dan je ouders vragen of ze je m voor je verjaardag willen geven Vork
*lach was bij beide ouders niet in te houden* en ze lachte me keihard uit Duivel
waarna ik brullend en krijsend naar mijn kamer ben gerend en hopend dat een van je ouders je zou komen troosten en zeggen dat het een grapje was.
maar als er na 2 uur krijsen nog niemand is besluit je naar beneden te gaan en gewoon weg te lopen.
andere ouders zoeken die je wel een arabier willen geven Clown
dus daar ging ik, vol goede moet en vertouwen.
ik wilde na een half uur eigenlijk al weer naar huis, maar ik herrinde wat mijn moeder altijd zei:"als je weg gaat moet je weg blijven!"
dus ik trug naar huis en smeken of ik weer trug mocht komen, ouders wisten niet eens dat ik aangelopen was Clown
de rest van de avond koffie voor je ouders inschenken in de hoop dat ze zouden zien dat ik een voorbeeldige dochter was en dat ze me toch een paard zouden geven.

maar helaas het is me niet gelukt (dat paard zou anders een beroerd leven hebben gehad met mij) Clown

en na 5 a 6 jaar gaat mijn droom toch nog in vervulling komen Schijnheilig
het is dan alleen geen arabier die ik zelf nog ik ga rijden Clown

sorry voor dit onnozele topic maar ik wilde toch mijn (beschamende) pennyverhaal met jullie delen Dromen

Doei!

arian_wolf

Re: Mijn pennydroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:59

Haha Clown Ik herken het hoor!

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:02

ROFL

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:02

haha Clown
ik heb dit nog nooit echt gehad Nagelbijten / Gniffelen
niet zo erg dan! maar ik had ook al een eige pony, dat scheelt dan wel weer Clown

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:12

Haha! leuk he die pennydromen van vroeger(heb ze nog steeds)ik heb mijn ouders ook altijd de kop gek
gemaakt dat ik een paard wilde hebben..maar helaas, ze zeiden werk er zelf maar voor Ach gut ...9 jaar geleden kwam dan eindelijk mijn droom uit (ik werkte inmiddels), en heb toen mijn eigen paardje gekocht(jaja een echte arabisch volbloed ruin: Sherif(vandaar mjin boktnaam) Haha! . Inmiddels een aantal jaren verder heb ik dan mijn stoutste droom kunnen verwezelijken..nl een spierwitte Arabisch Volbloed hengst (was mijn ultieme droom naast een pikzwarte natuurlijk Haha! )...
dromen moet je houden ook als je ouder bent daar zit een drijfveer in,in datgeen waar je volledig voor kan gaan...of het nou lukt of niet lukt, als je maar zeggen ik heb het geprobeerd!
Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:17

HAHA ik moest er echt om lachen. *LOL*
Dat deed ik ook toen ik 10 jaar was. Huilen van het lachen Weken lang door zeuren, en maar goede hoop blijven houden. *LOL*

Op mijn 11e dan toch mijn 3 kwart arabier gekregen. Schijnheilig
Met dank aan mijn vader. ROFL Hij was helemaal gek van haar.
Uiteindelijk zelfs Z+4. *LOL* Maargoed, veel meer dan meeliften en sturen hoefde ik niet. Huilen van het lachen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:52

sherif schreef:
Haha! leuk he die pennydromen van vroeger(heb ze nog steeds)ik heb mijn ouders ook altijd de kop gek
gemaakt dat ik een paard wilde hebben..maar helaas, ze zeiden werk er zelf maar voor Ach gut ...9 jaar geleden kwam dan eindelijk mijn droom uit (ik werkte inmiddels), en heb toen mijn eigen paardje gekocht(jaja een echte arabisch volbloed ruin: Sherif(vandaar mjin boktnaam) Haha! . Inmiddels een aantal jaren verder heb ik dan mijn stoutste droom kunnen verwezelijken..nl een spierwitte Arabisch Volbloed hengst (was mijn ultieme droom naast een pikzwarte natuurlijk Haha! )...
dromen moet je houden ook als je ouder bent daar zit een drijfveer in,in datgeen waar je volledig voor kan gaan...of het nou lukt of niet lukt, als je maar zeggen ik heb het geprobeerd!
Knipoog

Afgod
alleen ik wilde een zwarte andalusiër (waar ik het vandaan haalde? géén idee! Nagelbijten / Gniffelen )

mooi geschreven lisanne, heb alleen nooit zo om een paard gezeurd gelukkig!

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:56

Ik ken het wel hoor! Ik ging zelfs nog een stukje verder. Een weekend lang de fietsen in de schuur als paarden gezien. Nagelbijten / Gniffelen Zette ik ze steeds op het kleine stukje gras in de voortuin (zogenaamd 'de wei') en dan ging ik de schuur 'uitmesten'. Daarna omstebeurt een rondje door het dorp op de fietsen, zodat ze even beweging gehad hadden.

Wat ik ermee wilde bereiken? Dat mijn ouders zouden zien dat ik het best aankon. Het heeft overginds niet geholpen, want pas sinds 2007 heb ik zelf een paard wat ik voor de helft zelf heb betaald. Vork

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:58

Wij hadden vroeger een musea.. (Met kinderwagens..) Vonden wij niks aan natuurlijk, Dus ik was al helemaal aan het meten geweest, binnenbak kon op het voorste deel geplaatst worden, en de stallen (Stuk of 10) Konden mooi achter staan, Dan had ik me eigen manege! Heel toevallig moest ik er vanmiddag nog weer aan denken haha

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:59

Ave schreef:
Ik ken het wel hoor! Ik ging zelfs nog een stukje verder. Een weekend lang de fietsen in de schuur als paarden gezien. Nagelbijten / Gniffelen Zette ik ze steeds op het kleine stukje gras in de voortuin (zogenaamd 'de wei') en dan ging ik de schuur 'uitmesten'. Daarna omstebeurt een rondje door het dorp op de fietsen, zodat ze even beweging gehad hadden.

Wat ik ermee wilde bereiken? Dat mijn ouders zouden zien dat ik het best aankon. Het heeft overginds niet geholpen, want pas sinds 2007 heb ik zelf een paard wat ik voor de helft zelf heb betaald. Vork

Maar een weekend? Bloos

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:00

Ja, na dat weekend ging ik liever naar de speeltuin in plaats van mijn 'paarden' verzorgen Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:11

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Wij waren vroeger ook zo erg Clown
Wij gingen ook op onze fietsen rijden alsof het paarden waren met touwen eraan als teugels. Cap op en zweep erbij..En maar tikken ermee geven en lichtrijden op je fiets Clown

En op de wasmand Clown op zn kop zetten en stijgbeugels eraan maken en cap en zweep + rijlaarzen etc en zo de hele dag op de wasmand rijden echt TE ERG Tong uitsteken

en veel zeuren en zeuren..Maar het was steeds NEE..uiteindelijk hebben we stiekem een shet gekocht zonder dat ze het wisten en die kon gelukkig bij onze verzorgpony's staan. Anders hadden we daar gezeten met een pony zonder wei Gestoord

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:20

Och, ik vond dat mijn pony best in ons fietsenschuurtje (achter een rijtjeshuis in een woonwijk vlak in het centrum, welja) kon... Clown Ik hoopte altijd dat ik op mijn verjaardag naar de schuur werd geroepen... was ook echt de schuld van de Penny want daar gebeurde dat altijd...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:24

Arabian_Girl schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Wij waren vroeger ook zo erg Clown
Wij gingen ook op onze fietsen rijden alsof het paarden waren met touwen eraan als teugels. Cap op en zweep erbij..En maar tikken ermee geven en lichtrijden op je fiets Clown

En op de wasmand Clown op zn kop zetten en stijgbeugels eraan maken en cap en zweep + rijlaarzen etc en zo de hele dag op de wasmand rijden echt TE ERG Tong uitsteken

en veel zeuren en zeuren..Maar het was steeds NEE..uiteindelijk hebben we stiekem een shet gekocht zonder dat ze het wisten en die kon gelukkig bij onze verzorgpony's staan. Anders hadden we daar gezeten met een pony zonder wei Gestoord

Wasmand? wij op bureaustoelen Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:24

mijn bloedmooie arabier kon ook makkelijk in de schuur, en ons mini achtertuintje kon wel als wei Vork
jammer genoeg hadden mijn ouders andere plannen, wantdaar stond de stale ros van mijn vader, zijn crossmotor Koe

ik droomde ook altijd dat ik dan in volle galop door de woonwijk naar mijn vriendje ging, om hem mijn gevaarlijke arabier te laten zien Clown

en soals hierboven ook al is gezecht, ook ik stond ieder jaar bij het schuurtje te kijken of er een pony stond,

heerlijk die dromen haha.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:30

Dit soort dromen zijn altijd grappig, als je er aan terug denkt lach je gewoon om je zelf!
Ik was vroeger heel boos op mijn moeder omdat ik geen zwarte shetlander mocht Tong uitsteken uiteindelijk is het shetlander gedeelte gelukt Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:36

* Leest mee met een grote grijns op het gezicht, want o, wat is het herkenbaar Haha! *

Bij een van de huizen waar ik gewoond heb stond een prachtige muur van ongeveer 1.40 hoog - voel je 'm al? - daar heb ik heel wat springwedstrijden mee gewonnen Haha! . Maar ook elk jaar rond mijn verjaardag hopen dat we een eindje gingen rijden, zo richting het platteland, om dan ergens naar binnen te gaan en dat ik dan een pony met een grote strik op de buik zou vinden.

Vroeger wilde ik het liefste een renpaard. Een eigen paard heb ik nog steeds niet, maar de paardjes die ik verzorg - 4 Quarters - hebben allemaal voorouders die op de renbaan gelopen hebben; toch nog een beetje mijn renpaard dus... Haha! (want damn wat kunnen die krengen hard)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:43

Geweldig verhaal, zie het hele gebeuren zo voor me... Heb altijd al ponies gehad, maar waren van m'n oom en deze werden steeds weer verkocht (hij handelde, maar als kind had ik dat niet in de gaten) Ik had maar 1 droom en dat was een bonte... Nu heb ik 2 bonten en ook nog een vos en ben hier helemaal gelukkig mee.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:44

Oh herkenbaar!
Sterker nog, ik kwam op mijn 8ste met het verhaal dat 'als ik geen paard van mijn ouders kreeg, ik het dan wel aan sinterklaas zou vragen, want van sinterklaas kreeg je álles' Tja, toen hebben mijn ouders mij maar uit die droom geholpen.
Uiteindelijk had ik het geluk dat mijn opa fokte met shetlanders en er eentje bijkocht... Die niet zonder der moeder verkocht mocht worden. En die hebben mijn ouders toen gekocht. Het is dan wel geen stoere, zwarte hengst, maar een kleine, lieve, maar wél zwarte, shetlandmerrie Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:50

haha echt leuk!

Als wij ind e auto weggingen en mijn ouders vertelden niet waar wij heengingen hoopte ik altijd dat mijn ouders stiekem een trailer achterop hadden geladen en dat ze zonder mijn medeweten een paard hadden gekocht *LOL*

Ik wou vroeger ook altijd een zwarte arabier en een andalusier! (wel typisch eigenlijk dat jonge pennymeisjes heel vaak arabieren willen, hoe zou dat komen? Tong uitsteken )

Oja, en ik geloofde dat Anky mij vast wel een keer zou komen opzoeken om te vragen of ik wou helpen bij haar paarden Clown

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:52

ROFL Heel herkenbaar! Ik heb vanaf het begin tot eind zitten lachen; dus ik was niet de enige die mijn ouders zo tot wanhoop gedreven heeft Clown

Ik heb ook zo'n periode gehad dat mijn ouders het héééél moeilijk hebben gehad.. Er kon geen zin gezegt worden of er kwam een paard in voor! Als resultaat mocht ik op de manege en mocht ik een verzorgpaard, daar was ik natuurlijk heel erg blij mee (maar het was geen eigen paard Tong uitsteken). Het eigen paard heeft nog wel even geduurd! Maar ik droomde rustig verder, ik had een stal met vier paarden (jaja waarom minder..) en één daarvan was een echte arabische dekhengst! Ik reed heel fanatiek wedstrijden en won álles! Haha! Het mooie was dat ik het ook nog tegen het buurmeisje vertelde, waarna haar moeder heel enthousiast tegen de mijne zei; jeetje jij hebt het ook maar druk met je dochter en die paarden, knap hoor! Clown

In de auto "reed ik paard" (goed meebewegen en sturen!) op de fiets "reed ik paard" (handen los want anders kon je ze niet netjes rechtop houden om de teugels correct vast te houden, en ja ik ben meer dan eens gevallen.. Huilen van het lachen ) mijn zusje werd in een springtouw gewikkeld en was paard (jaja ze moest maar blijven rennen en ik dr achteraan huppelen en sturen, mijn zusje maar zeggen dat ze moe was en vragen of ze nou eindelijk mocht stappen, waarop ik zei; paarden kunnen niet praten, hotjik!) Huilen van het lachen Go jij! Go jij!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:54

Me vader had vroeger ook ineens 2 zadelbokjes in de gang gezet (uiteraard vlak voor mijn verjaardag) Dus ik dacht ngo van..Zal er dan morgen echt een pony staan? Als hij al aan zadelbokjes denkt.. Maar nee helaas haha..En wij maar braaf rijden met zweep en cap op de zadelbokjes

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:58

herkenbaar Haha!

uit mijn jeugd:

pannekoek zadel in de boom op een horizontale tak, emmer als paardenhoofd aan de vertikale tak ervoor, teugel eraan en dan doen alsof je pony rijd.

door het bos galoperen zonder paard (dus rennend zegmaar, galop huppel, en dan doen alsof je kilometers rondrijd door een oneindig groot bos, op een schimmel arabier die ook los kon lopen en als je floot gelijk aan kwam galoperen natuurlijk Haha! )

doen alsof bepaalde hobbels in de weg als je fietst hindernissen waren, en dan in springhouding eroverheen Tong uitsteken

als er even aanleiding voor was met halster ofzo aan het stuur naar verzorgpony's fietsen (hopen dat iedereen het zag natuurlijk) Tong uitsteken

een ponykar kopen terwijl je geen pony hebt (want wie weet), en dan op de bok zitten en dromen dat je er een pony voor hebt staan

geel en groen zien van jaloezie bij elke 'tr*t' Clown die je zag die wél een eigen pony had (en ondertussen vinden dat je hele jeugd verpest is omdat je er zelf niet 1 krijgt)

hele slaapkamer alle muren bomvol paardenposters

altijd en overal paarden tekenen en lijstjes maken van je verzorgpony: GHORKA (dat is geslacht hoogte ouderdom ras kleur afstaming)

alle boeken bij de biep over paarden telkens weer opnieuw lenen en uit je hoofd kennen, en er zelf dingen in verbeteren haha

enz enz.

en daar tegenover ouders die het woord paard niet meer konden verdragen haha.

ik kreeg geen pony, maar wat ik met mn zakgeld deed moest ik zelf weten Haha!
dus later zelf wel pony's gehad Lachen

en de tic die ik eraan overgehouden heb, is dat ik nu paardenboeken verzamel, liefst de oude boeken die ik toen altijd leende bij de biep Lachen (heb er al veel van gevonden her en der.)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:12

Ach jij bent nog niks Clown

Toen ik een jaar of 10 á 11 was ging het zo :

Ik moest en zou op paardrijles, ok dat is goed je mag op paardrijles.
Het ging goed het ging geweldig, prachtig gewoon, dus ik besloot dat ik het niet meer nodig had want ik kon alles al (na 5 lessen) Clown
Op internet had ik een kindertent site gevonden dat je paarden kon adopteren dus ik helemaal blij en adopteerde ik alle paardjes, maar ik gaf ze nooit eten etc. Rijden tuurlijk wel maar ze hebben toch geen eten nodig ?
Tegen mijn moeder gezegd dat ik zo goed voor al mijn paardjes (in de 30 paarden had ik geadopteerd) zorgde op internet en dat ze allemaal vrolijk waren etc.
Mama mag ik een pony ? Nee daar heb je te weinig ervaring voor. Niettus ! Ik kan heel goed paardrijden en ze eten wortels die kan ik kopen bij de winkel ! En ik hoef geen zadel want dat heb ik niet dodig en we kunnen hem in de achtertuin zetten en dan ga ik met mijn pony naar school, dan heb ik geen nieuwe fiets nodig!
Nee ! Nou dan niet, ik vond het maar niks. Krijsend en stampend naar boven gegaan, onder mijn bed gekropen en gegilt dat ik alles kan en het stiekem toch ging doen. Dat ze wel een pony moest kopen of ik zou het zelf doen en dan zou ze de pony wel in de achtertuin zien!
Nog steeds nee!
Bij mijn opa en oma zeuren, dat ik pony's toch o zo lief vond.
Nee, nou toen weer dat hele verhaal.
Weglopen ik pakte netjes mijn kleren en deed ze op stapeltjes. Toen liep ik naar beneden om een tas te vragen, nou die kreeg ik niet. Poeh, dan zonder kleren. Ik had toen wel 20 euro of gulden weet het niet meer. Weg ging ik, eerst een ijsje gekocht of een snoepje (dat is een beetje vaag) En toen ben ik bij mij oma en opa blijven slapen, ik dacht dat mama dat niet wist en dacht dat ik weg was, en als ik terug zou komen dat er dan wel een pony zal staan omdat mama me miste.
De volgende dag stond mijn moeder voor de deur, zie je wel gewerkt dacht ik.
Niet dus, geen pony en ook geen paardrijden meer want ik kon het toch al zo goed!
Ik was echt een pennymeisje he Bloos

En bij elke verjaardag kijkken in de achtertuin.
Mijn fietst zou mijn paard dan maar zijn, of mijn vader Bloos
kamer vol posters, elke maand penny.
fantaseren over mijn paard stormwind net als prinses sissi, een mishandeld zwartpaard met een bliksemop zijnvoorhoofd.

dat is het niet geworden maar wel mijn lieve hafje/quarter. (vos en geen bliksem,ook niet verwaarloosd)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:17

Marigold schreef:
doen alsof bepaalde hobbels in de weg als je fietst hindernissen waren, en dan in springhouding eroverheen Tong uitsteken

en emmers met bezems erop in de tuin, de hele middag er zelf overspringen met je 'onzichtbare paard' en in je hoofd een heel springconcours gedaan als zijnde verschillende deelnemers, inclusief barrage en ereronde... ROFL

En zat ik in de trein dan 'sprong' ik in gedachte over alle palen die voorbij kwamen. Dan deed ik in gedachten ook passen verkorten en verlengen want het kwam niet altijd goed uit (en dan had ik vier strafpunten want er vielen balken *LOL* )