Wat ben ik bang geweest!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LisaxFalco

Wat ben ik bang geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:38

Zoals de titel zegt gisteren ben ik echt nog nooit zo bang geweest.
Waar mijn paard staat is vrijdag een paard gestorven. Hij is vastgerold in zijn stal waardoor hij in paniek sloeg. Zijn darmen waren 'vernesteld' en waren aan het afsterven. Ze hebben dit te laat ontdekt (was s'nachts gebeurd) en de dierenarts heeft hem een spuitje gegeven.
Maar nu. Gisteren komt mijn vader thuis (19uur): "Falco is ziek!" Wij in de auto gesprongen, dierenarts gebeld en naar mijn paard gereden. Toen ik daar toe kwam was hij kletsnat van het zweet (ik overdrijf niet!) HIj wou in het begin neerleggen, ik heb hem dan uitgehaald en wat in de gang gestapt. HIj stampte vaak (niet alleen naar zijn buik, ook met zijn voorpoten). Hij was ook erg suf! Mijn papa vlug nog de deken gaan halen en die erop gelegd en zo nog wat gestapt tot de dierenarts er was. Na een klein uurtje kwam hij aan. Hij voelde dat er iets mis was met zijn darmen maar kon niet precies zeggen wat. Hij heeft toen spuitje gegeven (vraag me niet voor wat want dat weet ik niet) De dierenarts zei: "je hebt 2 keuze ofwel wacht je nog een uur om te kijken hoe het gaat of je gaat onmiddellijk naar gent voor onderzoek" Wij geen seconde getwijfeld, de van gaan halen paard erin en naar gent. Daar toe gekomen (22u30), falco in handen van 3 studenten en 1 arts. Een echo gedaan en nog eens voelen in de buik. ofwel is het kolieken ofwel een verstopping. Hij is daar gebleven voor verdere onderzoeken en hem te kunnen observern en morgen mag hij naar huis. Falco is dus 8-9jaar! (meisje uit stal zei altijd: hij is zeker 15 ofzo!) en weeg 618kg.
Om 1u30 waren we thuis om 2u lagek in mijn bed en om 5u30 moest ik terug opstaan om naar mijn stage te gaan! Lastige dag gehad!
Ik wou gewoon mijn verhaal eens neerschrijven. Ik ben gewoon echt bang geweest omdat ik dat dat het hetzelfde zou zijn als dat ander paard dat gestorven is.

Flighty

Re: Wat ben ik bang geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:45

Ik kan me voorstellen dat je bang geweest bent zeg!
Het is ook niet niks.
Ik hoop dat ze in gent snel kunnen vinden wat het is, en dat hij snel opknapt.
Beterschap!!!!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:22

Wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent!! Sterkte en beterschap met je paardje!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:26

Ook ik kan me je angst helemaal voorstellen! Zijn ze er nu achter wat hij precies (gehad) heeft?

Meisiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:30

Wat vervelend! Ik kan me voorstellen , hopelijk knapt hij snel op . Beterschap!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:18

zo te horen is het met een sisser afgelopen... Gelukkig maar. Sterkte en hopen dat hij niet nog een keer koliek krijgt.
Hebben jullie een idee waar het van kan komen? Omdat het 2 paarden op stal vlak na elkaar overkomt?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:39

Koliek blijft altijd heel spannend, helemaal als je een paar dagen daarvoor een voorbeeld krijgt hoe vreselijk het af kan lopen.
Maar idd. is er een verband tussen de twee koliek gevallen of is het toeval?
Wel belangrijk om uit te zoeken.
Maar voor nu; heel veel sterkte en beterschap voor je paard.

Whitney_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:00

Dat is zeker schrikken zeg! Hoop dat je paardje weer helemaal op knapt!
Maar zoals er al meerdere hier boven zeggen, ik zou uitzoeken of de twee gevallen de zelfde oorzaak hebben! ander voer o.i.d.?
Het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.. maar je weet maar nooit!

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:24

Ja de twee gevallen hadden de zelfde oorzaak en die was beschimmeld hooi. We hebben een staaltje meegedaan naar gent en ze zeiden dat het daardoor kwam. Ook is er nu nog een paard die al 4dagen geen mest heeft. ze gaat vandaag nog kijken en dan dierenarts bijhalen. Hopen dat niet iedereen kolieken krijgt!

xxxlinzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:10

mijn vriendin haar pony had ook koliek en daar zijn ze gelukkig net optijd achtergekomen hij is geopreerd en heeft het gelukkig gered ze rijdt nu weer met hem en gaat binnenkort ook weer wedstrijden starten. maar zei was ook zo bang dat haar pony weg moest vanwege koliek

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:26

koliek ziet er altijd naar uit. Hopelijk is de verstopping snel verholpen en mag je paardje weer snel naar huis!
Beterschap.

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 21:27

Hij is terug thuis van gisterenavond. Wat was ik blij dat ik hem terug vrolijk zag! Nu nog letten op zijn voeding. Maar ik slaap toch wel slechter. Ben altijd bang dat hij s'nachts terug kolieken zou krijgen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:34

Gewoon goed in de gaten houden. Ieder paard kan snachts koliek krijgen. Je paard is niet nu opeens gevoeliger daarvoor geworden. Dus je kunt gewoon lekker slapen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:08

MD-->PP

edit, foutje, moet naar VvdD.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:10

Veel beterschap voor je paardje, wat een nachtmerrie!

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:38

Pff kan me voorstellen dat je geschokken was Bloos Maargoed dat het niet hetzelfde was als dat andere paardje!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:44

Marije_jiplover schreef:
MD-->PP

edit, foutje, moet naar VvdD.

even wennen Huilen van het lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:36

Goed dat het bij hem is overgegaan. Jammer van het andere paardje. Reed ik vroeger mee samen in de les.

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:34

Ja ik vond het ook jammer van Trojka:( Maar ben wel blij dat falco het overleefd heeft! Zeg nog eens bedankt dat je soms eens langsging bij falco! Het deed goed om die sms te lezen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:06

geen probleem, was maar een kleintje als ik er toch voorbij kom he.