verwaarlozing

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:42

bij ons in de buurt staan 3 belgische trekpaarden die echt verwaarloost zijn, ze hebben zeer slecht hoeven met diepe scheuren en zijn flink afgebrokkeld, t lijkt nu wel ofdat ze 3 tenen hebben zo ziet t er uit. de wei ligt vol met plastic en allerlei bakken.
verder is de wei erg slecht afgemaakt, hier een stukje met een hekje vast gemaakt, daar wat prikkeldraad, schapengaas, paaltje dr tussen, stukken die kapot zijn met pakkentouw weer vast gemaakt gewoon echt verschrikkelijk.
de dierenbescherming is er al eens geweest maar dat heeft niet geholpen.
en vandaag was ik met de hond aan het wandelen en kwam ik langs die paarden, het viel me op dat ze een hele dunnen vacht hadden die plakkerig (niet bezweet) aanvoelde ook waren er veel kale plekken en t leek wel of dat 'er ratten aan hun vacht op de kont hadden gevreten' gewoon echt heel erg ongelijkmatig.
ze krijgen wel te eten enzo, maar ze krijgen van die grote verpakte balen hooi, die maken ze dan open en laten ze dan zo liggen (niet afgedekt of niks) dus t regent daar ook weer gewoon in.
ik maak me ernstige zorgen over die paarden, en trouwens het hele dorp praat er over dat t echt niet kan..
wat zouden jullie doen?

Marigold

Re: verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:44

als ze dus voer hebben, en water.. dan kan de DB meestal weinig doen.
ze kunnen aangeven dat er klachten zijn, en hopen dat de eigenaar er iets mee doet.
je zou kunnen vragen of je mag helpen met de verzorging, en dan de rotzooi uit het land halen etc,
en als je gaandeweg goed contact met de eigenaar hebt kan je gaan praten over het belang van hoefsmid etc..

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:54

t is misschien heel banketstaaf maar ik ben niet van plan om deze mensen erbij te helpen op de manier van daar de wei schoon houden, ben zelf blij dat ik tijd heb voor mn eigen paarden. ze weten zelf ook het belang van de hoefsmid maar t is meer laksheid.
wel vind ik t heel erg voor de paarden, daarom is de dierenbescherming dr idd ook al bij geweest, die gaven alleen advies maar deden verder niks.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:49

je kunt proberen om nog een keertje een melding te maken bij de dierenbescherming, je moet dan alleen wel zeker zijn van je zaak Knipoog

thunderstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:39

gewoon de dieren bescherming inlichten

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:06

als er gevaarlijke situaties ontstaan door de manier van houden, dus zoals jij omschrijft plastig in het land, daar kunnen ongelukken van komen kan de db misschien wel wat doen? je kunt er altijd een melding van maken. zij kunnen kijken of ze iets kunnen doen dan...

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:56

Ik zou ook de diernbescherming bellen en zeggen dat er al eerder iemand is geweest maar dat hetnog steeds niet goed is. Misschien nemen ze de tweede keer wel maatregelen! En als je het niet doet krijg je er misschien ook spijt van later, het kan gewoon anoniem!

arabahnarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:57

Spijtig dat de wetgeving in Nederland en in België daar nog zo weinig tegen doet. Je zou ze soms willen wakker schudden en zeggen kijk dan wat er overal gebeurt, maar er is helaas geen tijd en geen geld voor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:12

MD-->PP