bij ons in de buurt staan 3 belgische trekpaarden die echt verwaarloost zijn, ze hebben zeer slecht hoeven met diepe scheuren en zijn flink afgebrokkeld, t lijkt nu wel ofdat ze 3 tenen hebben zo ziet t er uit. de wei ligt vol met plastic en allerlei bakken.
verder is de wei erg slecht afgemaakt, hier een stukje met een hekje vast gemaakt, daar wat prikkeldraad, schapengaas, paaltje dr tussen, stukken die kapot zijn met pakkentouw weer vast gemaakt gewoon echt verschrikkelijk.
de dierenbescherming is er al eens geweest maar dat heeft niet geholpen.
en vandaag was ik met de hond aan het wandelen en kwam ik langs die paarden, het viel me op dat ze een hele dunnen vacht hadden die plakkerig (niet bezweet) aanvoelde ook waren er veel kale plekken en t leek wel of dat 'er ratten aan hun vacht op de kont hadden gevreten' gewoon echt heel erg ongelijkmatig.
ze krijgen wel te eten enzo, maar ze krijgen van die grote verpakte balen hooi, die maken ze dan open en laten ze dan zo liggen (niet afgedekt of niks) dus t regent daar ook weer gewoon in.
ik maak me ernstige zorgen over die paarden, en trouwens het hele dorp praat er over dat t echt niet kan..
wat zouden jullie doen?