Probleem met afstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneee

Probleem met afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 16:20

Ik zelf ben echt een ramp in afstappen doe het dan ook niet zoals het moet, want normaal moet je je been over het paard heen zwaaien net zoals met opstappen (dat lukt wel). Maar daar heb ik dus moeite mee, en ik trek me been over het zadel heen zowat. Ziet er vast heel gek uit.

Dus iemand tips?

_mexx_lady_

Re: Probleem met afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:51

misschien dat je stijfbent in da been
voor de les wat stretchen zodat die loskomt ik heb geen andere oplossing .
of als je in de beugel staat heel fel aan de andere kant naar de grond leunen dat je been beter meegaar ofzo
ik heb er geen ervaaring mee omdat mij dat wel lijkt

blondegod19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:15

ik snap niet helemaal hoe je het nu dan doet;blijft je been dan hangen achter het zadel oid?
Ik stap altijd af door eerst de beugels uit te doen, dan zwaai ik mn benen naar achter en het rechterbeen achterlangs over t zadel en dan spring/sta ik op de grond, zo heb ik het ooit (heeeeeeeeeeeeeeel lang geleden!) in de manegeles geleerd. Voordeel vind ik dat je er heel snel naast staat (in geval van nood e.d.) en niet het lijf/de rug van je paard extra belast door eerst aan 1 kant in je beugel te staan(hangen) voor je eraf gaat.
Ik lees net ff dit stukje door, het klinkt leniger dan het is hoor, hoe ik afstap. ben helemaal niet zo lenig,Ik hoop dat je snapt hoe ik het uitleg, lastig is dat, je doet het bijna automatisch en om het dan in woorden uit te leggen. Nouja, in elk geval succes ermee!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:56

Ik begrijp echt helemaal wat je bedoelt.. Ik heb er zelf namelijk ook last van.
Met opstijgen ben ik heel lenig en zwaait mijn rechterbeen ruimschoots over het zadel en de rug van het paard, maar bij het afstijgen wil dit nog wel eens problemen geven. Bloos
Verder doe ik het wel op de manier zoals 'blondegod19' beschrijft, zodat ik het paard zo min mogelijk belast.
Echte tips heb ik niet voor je, misschien gewoon blijven oefenen en inderdaad veel stretchoefeningen doen. Lachen
Succes!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:56

Ik snap het ook niet, je trekt je been over het zadel heen zeg je, maar dat moet toch juist als je eraf wilt Blond

Daphneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 18:40

blondegod19 schreef:
ik snap niet helemaal hoe je het nu dan doet;blijft je been dan hangen achter het zadel oid?
Ik stap altijd af door eerst de beugels uit te doen, dan zwaai ik mn benen naar achter en het rechterbeen achterlangs over t zadel en dan spring/sta ik op de grond, zo heb ik het ooit (heeeeeeeeeeeeeeel lang geleden!) in de manegeles geleerd. Voordeel vind ik dat je er heel snel naast staat (in geval van nood e.d.) en niet het lijf/de rug van je paard extra belast door eerst aan 1 kant in je beugel te staan(hangen) voor je eraf gaat.
Ik lees net ff dit stukje door, het klinkt leniger dan het is hoor, hoe ik afstap. ben helemaal niet zo lenig,Ik hoop dat je snapt hoe ik het uitleg, lastig is dat, je doet het bijna automatisch en om het dan in woorden uit te leggen. Nouja, in elk geval succes ermee!

Ik heb het heel lang geleden ook geleerd maar ben toen van paardrijden afgegaan en heb het verleerd. En zit nu in half ervaren groep.. zeg maar.. En dan hoor je het wel te kunnen.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:43

RUI -> YRT