Zoals wel meer paarden heeft Laiser op het moment zijn nukken tijdens het rijden. Heel de truckendoos wordt weer uit de kast gehaald om maar niet de oefeningen te doen die hij eigenlijk van mij moet doen.
Zo heeft hij al weer een paar keertjes geprobeerd of het steigertrukje nog lukte...
Maar telkens was ik hem voor en kwam hij niet echt van de grond als hij dat probeerde. En boos dat hij dan werd!

Tijdens de les vorige week heeft hij het ook geprobeerd en heeft de instructrice me nog een paar dingen ingefluisterd die ik dan moest doen. Ze vetelde toen ook dat je gewoon aan hem zag dat hij weer de grenzen aan het verkennen was. Het is omdat hij die middelvinger niet kon opsteken, maar anders had hij het zeker wel een aantal keren gedaan.
Vandaag reed ik nog heel eventjes met iemand anders in de bak, maar al snel was ik de enige in de bak. Ik zette Laiser aan het werk, we hadden nu immers volop de ruimte.

Alleen vond Laiser dat niet zo'n goed idee. En na wat onschuldig protest probeerde hij de grotere trukken uit de doos.

... maar helaas voor Laiser, Christianne was hem voor en duwde toch even zeer duidelijk een spoor tegen zijn ribben.
Geeft toch een goed gevoel, als je paard wil gaan steigeren en je kunt hem aan de grond houden. Laiser schrok van mijn reactie en vloog naar voren. En begon zich flink uit te sloven. Vervolgens liep hij dus nog mooier dan daarvoor. Hij heeft nu eindelijk ook het wijken voor het linkerbeen goed gedaan. Dat vind hij nog heel moeilijk. Net als de middendraf die er vandaag ook goed uitkwam.
Kortom een goed gevoel over vandaag. Mijn jongetje kan het wel, willen is alleen soms een probleem