Hoi
Ik wist echt niet waar dit thuis hoort, dit lijkt me het beste.
Het gaat om een vrouw waar ik vroeger wel eens paarden voor reed. Ze fokt Andalusiërs en Lusitanos. Niets mis mee, alleen zit er wel een addertje onder het gras.
Het begon toen ik ontdekte dat ze paarden met gewrichtsproblemen een uur voor de aankomt van de kopers liet stappen. Zo lopen ze natuurlijk niet kreupel als de koper is kwestie er is. 5 minuten voor de komst, staan ze gewoon weer op stal, niets aan de hand.
Dit is voor mij echt over the top. Dit doe je niet, het is onaanvaardbaar en heel heel vals.
Volgend geval spande voor mij de kroon. Er stond een merrie die gewoon krankzinnig was, ze kende alleen bok, steiger en ren. Ik zoek normaal nooit de fout bij het paard, voor mij is er altijd iets in het verleden of iets dergelijks want paarden zijn in mijn ogen nooit kwaadaardig.
Nu bij dit geval kon ik enkel vaststellen dat gekke paarden wél bestaan.
Ze heeft die merrie verkocht als braaf wandelpaard. Een paar dagen voor de komst van de koper verminderde ze het voer drastisch, tuurlijk wordt het paard rustig...
Ik wist dit niet toen ik er reed, ik kwam er niet zo vaak en zo"n dingen zie je niet natuurlijk. De paarden worden verder wel goed verzorgd .
Verder geeft ze ook shows. Vrijheidsdressuur en voltige. Niets mis mee, maar ze betaald enkel zichzelf en haar belangrijkste mederuiter. De andere (4) ruiters krijgen niets.
Ook het stalgeld is way to much. 255€ voor een simpele stal vol pension wel met een 20x40 buitenpiste en iets wat een binnenpistetje moet voorstellen. Een lege schuur zou ik zeggen.
Nu wil ik erg graag iets doen aan haar roekeloos gedrag. Vooral wat betreft het paarden verkopen. Haar stalgeld, dat kan mij niets schelen, de huurders moeten dat zelf weten.
Dus weten jullie wat er specifiek aan te doen is? Ik vind haar gedrag echt levensgevaarlijk!
groet
maui