Vrouw verkoopt paarden met gebrek als gezond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Vrouw verkoopt paarden met gebrek als gezond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:49

Hoi

Ik wist echt niet waar dit thuis hoort, dit lijkt me het beste.
Het gaat om een vrouw waar ik vroeger wel eens paarden voor reed. Ze fokt Andalusiërs en Lusitanos. Niets mis mee, alleen zit er wel een addertje onder het gras.
Het begon toen ik ontdekte dat ze paarden met gewrichtsproblemen een uur voor de aankomt van de kopers liet stappen. Zo lopen ze natuurlijk niet kreupel als de koper is kwestie er is. 5 minuten voor de komst, staan ze gewoon weer op stal, niets aan de hand.
Dit is voor mij echt over the top. Dit doe je niet, het is onaanvaardbaar en heel heel vals.

Volgend geval spande voor mij de kroon. Er stond een merrie die gewoon krankzinnig was, ze kende alleen bok, steiger en ren. Ik zoek normaal nooit de fout bij het paard, voor mij is er altijd iets in het verleden of iets dergelijks want paarden zijn in mijn ogen nooit kwaadaardig.
Nu bij dit geval kon ik enkel vaststellen dat gekke paarden wél bestaan.
Ze heeft die merrie verkocht als braaf wandelpaard. Een paar dagen voor de komst van de koper verminderde ze het voer drastisch, tuurlijk wordt het paard rustig...

Ik wist dit niet toen ik er reed, ik kwam er niet zo vaak en zo"n dingen zie je niet natuurlijk. De paarden worden verder wel goed verzorgd .

Verder geeft ze ook shows. Vrijheidsdressuur en voltige. Niets mis mee, maar ze betaald enkel zichzelf en haar belangrijkste mederuiter. De andere (4) ruiters krijgen niets.
Ook het stalgeld is way to much. 255€ voor een simpele stal vol pension wel met een 20x40 buitenpiste en iets wat een binnenpistetje moet voorstellen. Een lege schuur zou ik zeggen.

Nu wil ik erg graag iets doen aan haar roekeloos gedrag. Vooral wat betreft het paarden verkopen. Haar stalgeld, dat kan mij niets schelen, de huurders moeten dat zelf weten.
Dus weten jullie wat er specifiek aan te doen is? Ik vind haar gedrag echt levensgevaarlijk!

groet
maui

HorsesWoman

Re: Vrouw verkoopt paarden met gebrek als gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:47

Dat is echt stom , en daadelijk gebreurt er iets met 1 van paarden , die wat hebben dan verwonden ze iemand , ik zou tegen haar zeggen dat je vind dat het gewoon niet kan , als ze dan niet luisterd , zou ik als ik jouw was de mensen waarschuwen voor haar geheimen ..
Anders zou k haar gewoon lekker later , ze krijg er vast wel een keer problemen mee.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:53

Heb je haar zelf weleens aangesproken hierover, zoja wat was haar reactie daarop?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:00

Als die paarden echt iets mankeren dan lijkt het mij dat "het addertje onder het gras" vanzelf naar boven komt bij het keuren van het paard. Tegenwoordig wordt niet voor niets een keuring aangeraden, want dan heb je tenminste bewijs in handen. Als jij een paard koopt die wordt aangeboden als wandelpaard, moeten al je voelsprieten al uit gaan staan, want dan mankeert dat paard dus wel wat en ik zou graag willen weten wat dat is voordat ik het koop. Al is het alleen maar om onnodige pijn te voorkomen.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:47

Ik denk dat ze er vroeger of later wel achter komt.

Als mensen de stalling te duur vinden gaan ze er niet heen, als mensen zoveel geld betalen voor een stal waar de voorzieningen niet zijn wat ervan verwacht wordt, zullen ze er wel een reden voor hebben (:

Wat betreft die paarden voor de verkoop, ik denk dat je daar weinig aan kan doen, je kunt het hoogstens tegen de eventuele kopers zeggen.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:55

Ik keur zulke dingen helemaal niet goed! Boos!

Ik hoop dat de toekomstige eigenaren paarden laat keuren, maar het is wel gevaarlijk wat zij het doet. Door haar toedoen kan mensen ernstige verwondigingen oplopen door iets te verzwijgen. Extreme duivel

Of dat mensen later stapels rekeningen krijgt vanwege beengebrek, ziekte of iets dergelijks en ze kunnen niet meer op hun paard rijden, springen enz.. Dat is ook niet leuk voor een eigenaar.