Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MysticTinker schreef:Ezels zijn heel anders dan paarden, ze zijn ontzettend intelligent en erg eigenwijs. Je zal dus iets moeten zoeken wat de ezel zelf leuk vind om te doen, en iets waar ze goed bij moeten nadenken. Als de ezel springen leuk vind dan kun je dat zeker eens proberen, maar ezels zijn geen vluchtdieren, je kan ze dus niet over een hindernis heen jagen, maar ze moeten er zelf overheen willen. Wat ook leuk is is vrijheidsdressuur. Spaanse pas, knielen, liggen..

kijk dus idd wat die ezel leuk vind enzo nielsd schreef:Natural horsemanship kan je niet met een ezel doen. Werkt niet.
Het is geen paard

We hebben er ook een tijdje twee in het tuig gehad, maar daar vonden ze niets aan... De hengst vond de staartriem eng en de merrie weigerde ook maar een stap te verzetten.sleepingrose schreef:Ik weet niet of het hier goed staat maar ik had geen idee van waar je zoiets nou neer zet.
Wat kan je allemaal doen met een verzorg-ezel
behalve borstelen & wandelen? (rijden is even n.v.t.)
Ik heb een foto gezien op bokt wiki van een ezel die vrij springt dus dat lijkt me ook wel grappig. Maar iemand anders nog ideeen?

ik dacht dat ze echt dom waren
maar ze hebben me al die tijd voor de gek gehouden
moniekk schreef:zijn ezels echt zo slim?ik dacht dat ze echt dom waren
maar ze hebben me al die tijd voor de gek gehouden

ponyparadijs schreef:Ik heb vroeger in mijn jeugd (hahaha ben al oud ja) ook ezels verzorgd. En waar je vooral bij na moet denken bij ezels is dat je het zonder dwang moet doen. Als een ezel het nu er niet van in ziet doet hij het gewoon niet. Heeft niks met eigenwijsheid te maken hoor! Hij moet gewoon in zien dat het nut heeft. Dus dat zou kunnen zijn doordat hij b.v. een snoepje krijgt als hij braaf zijn best doet. Vrijheidsdressuur is echt heel leuk voor ze. Wij hadden de ezeltjes ook voor de kar staan. De eigenaar had zelfs een 8-span. Echt super leuke tijd gehad. Ik kon er overigens ook niet op rijden maar met wandelen en (wij noemde het toen kunstjes doen) vrijheidsdressur vermaakte wij ons prima.

ponyparadijs schreef:Yep klopt

Maya schreef:VSW --> VP.