Vitality van Herikhave (Pippi) is een Burggraaf x Gratianus x Mytens xx
Wij kochten haar toen ze 6 maanden oud was, ze heeft toen lekker tot haar 3de jaar kunnen spelen bij ons in de wei. Toen zijn we verhuisd naar een andere stal en hebben we haar zadel mak gemaakt. Er bleek niks aan de hand te zijn super nuchter paard en super braaf
Echt alles verliep vlekkenloos. Totdat ze echt aan het werk moets ik wou natuurlijk graag met haar op concour en dus gingen we meer trainen, opzich ging dit wel redelijk goed. Galop heeft ze altijd problemen mee gehad, had weinig balans en wilde altijd maar zo hard mogelijk. Naar verschillende instructeurs geweest Therapeuten erbij tandarts echt van alles geprobeerd om haar beter te laten lopen. Pippi is een heel heet paard en totaal niet moe te krijgen. Dus dat werkte ook nog eens tegen.
Toen we het met rijden een beetje opgaven hebben we in 2007 naar de Stamboekkeuring gedaan toen ze 5 was. Exterieur had ze 75 punten en met springen maar 65 punten dus niet genoeg voor het sterpredikaat, wel mochten we met haar naar de Ibop dus daar hadden we haar ook voor ingeschreven. Het rijden ging steeds slechter, springen wou echt niet dus hebben we haar bij mijn baas op stal gezet om haar daar naar de Ibop te rijden. Dit ging ook steeds slechter Pip wou echt niet het ging van kwaad tot erger. Mijn baas zei toen van het beste kun je haar verkopen. Toen hebben we na lang nadenken toch maar gezegd dat dat misschien wel de beste optie zou zijn.
Toen kwam er een koper die veel met probleempaarden doet en hij had er wel intresse in. Nou hij heeft uiteindelijk Pippi gekocht.
Maar omdat Pip nog nooit Klinisch of rontgelogisch was gekeurd moest dit uiteraard wel gebeuren. Na veel pijn in mijn hart kreeg ik te horen dat ze een O.C. en een O.C.D. had in beide spronggewrichten. Toen heeft deze man haar toch gekocht voor klein bedrag en heeft haar klaar gemaakt voor het buitenland. Ze is toen naar Denemarken geweest maar is nu ook al weer terug in Nederland, de mensen konden er niks mee beginnen. Mijn vader belde van de week op om te horen hoe het met haar ging, hij vertelde dat hij haar nu super aan het lopen had en we konden dan ook een keer gaan kijken, dit gaan we dan natuurlijk ook doen

Nja nu genoeg gel*ld hier de foto's, kan helaas geen foto's vinden van het begin.
Net een paar weken zadelmak

Hier al wat langer zadelmak in een periode dat het goed ging.

zomer 2007 trainen bij ons thuis

Ons laatste concour samen in Haaksbergen waar we toch nog een wp haalde

En de laatse foto's van haar

Ik samen met mijn lieve meisje

Springen met mij toen het nog wel goed ging

Pippi heb ik dus bijna 5 jaar gehad, heb geen afscheid van haar kunnen nemen .
Pippi was een paard was super lief was en hopelijk nog steeds is.
Maar ben blij dat ik haar binnekort weer ga zien, en zal dan proberen foto's te maken.