Ik weet echt niet wat ik hier mee moet!!! help!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marigold schreef:moet het nu op stijl en sprong dan?
of is het ook goed als je nu zachtjes aan begint met het laten wennen aan 1 en ander,
en straks als ze 3 is echt in te rijden?
Wildgirl schreef:Marigold schreef:moet het nu op stijl en sprong dan?
stel en sprong toch?![]()
LiekLiek schreef:Ga voordat je gaat rijden ga eerst een stukje wandelen om Melodie te laten wennen aan jou, als je klaar bent met wandelen breng je hem naar stal en geef je Melodie een snoepje. daarna doe je eerst zijn bit in en dan pas het zadel, je weet nooit hoe Melodie reageert. breng Melodie naar de bak en stap daar rustig op, als Melodie het niet leuk vind dram dan niet door, probeer het de volgende keer weer. als Melodie het toelaat dat je op haar rug mag zitten ga de eertse paar lessen stappen met en figuren rijden. verder denk ik wel hoe je Melodie moet inrijden
Succes!

Yorghos schreef:Ik ben het met de eerdere reacties eens.
2,5 jaar is een mooie leeftijd om spelenderwijs eens met een bitje aan de slag te gaan, of wat longeerwerk te doen, maar veel te jong om er al op te gaan zitten.
Mirrrriii schreef:Ik zou inderdaad ook proberen uit te leggen dat je het gewoon te vroeg vind om het in te rijden, en dat je daar gewoon niet mee instemt, kies altijd voor wat jij denkt dat het beste is, ga dus niet tegen je gevoel in.
Wel kun je beginnen met grondwerk, aanleren van stemhulpen en longeren voor het opbouwen van conditie en spieren.
Niet beledigend bedoeld, maar weet je eigenlijk wel hoe je moet inrijden?
Wanneer dit niet zo is, zal ik er zowieso nog wel een paar keer over na denken of je dat wel zou gaan doen.
Dit kun je eventueel ook tegen de eigenaar zeggen.
Succes!