Sorry, weet geen geschikte titel :-/

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Sorry, weet geen geschikte titel :-/

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:00

Hey iedereen,

Ik zit met iets en wil graag eens horen hoe jullie erover denken of wat jullie zouden doen ... Ik zal proberen het verhaal kort te houden om verveling te voorkomen

Momenteel help ik bij iemand waar het erg leuk is .. maar rijden gebeurd er niet erg vaak .. Daar staan een aantal paarden/pony's maar ze hebben allemaal een vaste ruiter (dus eigenaar of iemand anders), dus het enige wanneer ik kan rijden is als er iemand niet kan komen ... en aangezien ze allemaal superpaardengek zijn gebeurd dat niet zo vaak (1 van hen is zelfs al eens met een gebroken pols gaan rijden ). Nu heb ik daar op zich niet echt problemen mee, aangezien ik niet echt veel vertrouwen heb in het rijden en die beestjes daar niet de simpelste zijn (ze zijn niet stout, maar er worden wedstrijden mee gereden enzo dus er zit wel wat pit in). Maar het rijden op zich vind ik wel leuk, maar ik moet gewoon het juiste paard vinden ... (om weer vertrouwen op te bouwen enzo). Ook amuseer ik me daar met de anderen te helpen en dingen en als het beter weer wordt was ik van plan spelletjes uit te dokteren om samen met hen en de pony's te doen enzo (plezier moet ook kunnen hé ) dus kortom, het is daar wel fijn ... alleen het rijden hoort er niet echt bij ...

En dan het volgende:
Voordat ik daar ging helpen had ik een ander verzorgpaard.. hier klikte het mee en ik heb er echt leuke en mooie herinneringen aan. Maar er is toen onenigheid ontstaan tussen de eigenaresse en mij, achteraf gezien allemaal door misverstanden maar er zijn toen wel redelijk harde dingen gezegd .. Daar ben ik dus gestopt ..
Ondertussen hebben de eigenaresse en ik nog wel regelmatig contact (via PM's van een forum) en ze vertelt mij hoe het met de paardjes is en van die dingen .. En nu had ze mij uitgenodigd als het mooier weer was dat ik nog wel eens mocht komen en dat we dan eens samen gingen rijden enzo ... Maar dus maar éénmalig (of misschien daarna nog wel eens maar dat weet ik dus niet).

Maar nu was ik aant denken: zou ik niet vragen of ze misschien weer hulp nodig heeft met dat paardje? Want ik zoek echt een paard waar ik zelf mee kan werken, een band opbouwen .. en desnoods een half jaar niet rijden en pas rijden als ik er klaar voor ben enzo (zal wel niet zo extreem zijn, maar jullie snappen het denk ik wel) en dat is waar ik nu ga helpen dus niet mogelijk .. Als ik de kans krijg om te rijden moet ik die kans aannemen, maar in tussentijd heb ik niet de kans met die paarden bezig te zijn om een band op te bouwen ofzo ...
Ik weet niet of ze misschien een andere verzorgster heeft ofzo, of dat ze nu alles zelf doet .. Ik weet dat er een tijdje een vrouw heeft gereden, maar als ik daarnaar vraag of die nog steeds rijdt enzo dan krijg ik (bewust?) geen antwoord hierop ... Ik weet het op die moment dus niet.

Nu is het wel zo dat die plaats niet meteen dichtbij ligt (ook niet aan de andere kant van het land ofzo, maar de benzine tegenwoordig is niet bepaald goedkoop) en dat mijn ouders al steigeren als ik er nog maar over zou beginnen (dat weet ik gewoon, is ook weer een heel verhaal en dat ga ik jullie besparen ) omdat er toen wel dingen gezegd zijn die mij gekwetst hebben en ik heb veel verdriet gehad omdat ik dat paardje niet meer kon zien enzo ...

Wat zouden jullie doen?
Eens horen bij die mensen en dan ouders proberen overtuigen enzo? Of blijven waar ik ben? Of ... ?

Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjesss [naam]

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sorry, weet geen geschikte titel :-/

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:06

Moeilijk verhaal.

Als je het naar je zin het waar je nu bent, maar niet kan rijden dan kun je daar misschien minder heen gaan en dan een ander paardje zoeken??

Ik persoonlijk zou nooit terug gaan naar een oude verzorgpony, vooral niet als je met ruzie uit elkaar bent gegaan....er blijft altijd iets hangen in de sfeer en mocht er wat gebeuren kan het meteen weer escaleren.
Wil niet zeggen dat het zo is, maar het kan.

Als ik jou was zou ik gewoon in de buurt gaan rond zoeken, niet meteen het eerste de beste paard nemen maar daar ook goed de tijd voor nemen.
Ik snap dat je dat oude verzorpaard van je super vond maar er zijn super veel leerpaarden.

Als het ruzie of strijd met je ouders gaat opleveren zou ik er helemaal niet aan beginnen, of als je ouders je moeten rijden, want die hebben jou natuurlijk ook pijn zien lijden...

Succes in ieder geval met wat je wilt gaan doen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:57

Bedankt voor de reactie.

Ben ook aant denken of ik misschien niet gewoon op zoek moet gaan naar iets anders (dus een ander paard). Maar dan zit ik weer met dat ik de mensen waar ik nu ga 'in de steek laat' ... en dan is de vertrouwde omgeving ook weg. Bij een nieuw verzorgpaard moet je de eigenaars + het paard weer helemaal leren kennen, en misschien klikt het dan toch niet en moet je weer verder zoeken enzo .. En hier in de buurt zijn er niet meteen paarden te vinden (woon in een stad) en het mag natuurlijk ook weer niet te ver weg zijn (ouders moeten wel zelf niet rijden, kan zelf gaan .. maar ze betalen wel de benzine ).

Dus ik ga het nog even aankijken ... weet het op dit moment niet

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sorry, weet geen geschikte titel :-/

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:21

Je hebt overal waar je opnieuw begint dat je moet wennen aan het hoe of wat.
Ik ben net zelf weggegaan bij de paarden waar ik het erg naar mijn zin had met de paarden maar niet meer met alle mensen.

Nu ben ik net weer ergens begonnen en dat is ook aftasten. Ga nl bezig met een jonge merrie en dat is afwachten hoe het gaat....maar dat is een risico wat je neemt en wilt nemen.

Ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte met je keuze...