is dit verstandig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xclaire

is dit verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:02

ik ben 11 bijna 12 rij al 6 jaar
te vroeg begonnen.. maar ik wil al heel lang graag een eigen pony en somige mensen zeggen ja en de anderen nee
dus wat moet ik doen
en wel ras kan ik het best nemen

ik hou zelf van newforst maar weet niet of verstandig is
ik ben 159 en weeg 41 kilo
hoogst wat ik heb gestrongen is 60 centimeter
heb niet wedstrijden daarmee gedaan
dressur wel beetje maar niet wil meschien 7 onderlingen wedstrijden maar meer niet ik weet echt niet wat moet doen
heb al wel verzorg pony gehd helaa klikte het niet eer met eigenaar ook omdat ik erg goede band met die pony had zij niet en zij kon der niet oprijden dus helaas belde ze op dat afgelopen was
ben wel lang verdrietig nou niet meer
wil niet meer bij manenge rijden want tja als je eenmaal het luxe gewend ben is dat natuurlijk niks haha
nee maar dat is niks voor mij meer

wat is het best
verzorg pony
leas pony
eigen pony

zoek ook leas pony enzo.
maar kan niet vinden heb jij nou een leuke pony in zuidholang bollenstreek woon zelf aan strand noordwijk dus heb je in katwijk noordwijkerhout of noordwijk ofso een leuke pony hoor ik het graag ook voor meer infomatie
groetjes claire

p.s vindt leuk als er reachtie komen op me vragen

ikenindi

Re: is dit verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:04

ik denk dat je als 12 jarige niet aan een eigen paasrd moet denken. ik zie zooooooo vaak dat mensen dan hun paard gaan verkopen omdat ze er geen tijd mee voor hebben ivm uitgaan/studie of meer vand at soort dingen...

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:05

Zoek een verzorg pony. Clown

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:05

hoi Claire,
als je van je ouders een eigen pony mag, en zij dat dan ook willen en kunnen betalen zou dat natuurlijk het mooiste zijn... maar bedenk wel dat je voor je eigen pony elke dag moet zorgen, dat gaat je veel tijd kosten en is een heel grote verantwoording. Te groot voor een meisje van 11 vind ik.

Een verzorgpony zou ook kunnen, dan deel je de zorg met de eigenaar, kost minder tijd en je bent niet verantwoordelijk voor de kosten. Maar er wordt toch wel van je verwacht dat je je aan de afspraken houdt, en dat je goed voor je verzorgpony zorgt en klaarstaat op de dagen dat jij hem 'doet'. Dus ook met slecht weer, of in de vakanties etc.

Leasepony heb ik geen ervaring mee.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:06

ik denk dat een lease pony leuk is vor je,
of een andere vz pony.
je ouders moeten er wel achter staan natuurlijk, bij lease

xclaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:09

wie kan me helpen met zoeken ik probeer het ook al op marktplaats enzo maar nee
maar wie kan me helpen en tips geven want wil zo graag een verzorg pony

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:10

je kunt hier op bokt ook een advertentie plaatsen dat je er 1 zoekt. moet je wel even je woonplaats bij zetten;)

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:13

Ik zou voor een verzorg pony gaan met een eigenaar die je ook kan en wil helpen. Zo leer je ook nog eens veel!

xclaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:19

bij welk onderwerk moet ik dan me advertentie zetten dat ik een verzorgpaard zoek?

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:21

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:25

Ik denk niet dat je in je uppie een eigen paard moet aanschaffen, heel vaak krijg veel mensen rond de pubertijd andere interesses en dan staat die leuke pony daar waar evengoed wel voor betaald moet worden.
Ik ben 28 jaar en heb er rond die periode 15/17 jaar veel af zien haken, veel mensen waar ik vroeger mee samen reed doen niks meer met paarden.
Ook is het een hele verantwoordelijkheid en dat kan niet voor een 12 jarige.
Ik zou als ik jouw was op zoek gaan naar een leuke verzorgpony of leasepony.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:29

Ga eerst een verzorgpony zoeken, want als je ouder wordt krijg je de zin van het paardrijden eraf, en heb je geen tijd om naar je paard te gaan.

Je verhaal is erg onleesbaar zonder leestekens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:59

Ik zou ook een verzorgpony zoeken.
Sowieso omdat je later misschien andere interesses krijgt, maar ook omdat je nu nog gaat groeien en straks niet meer op een pony past, en dat moet je hem weer verkopen. Dan kun je beter wachten totdat je klaar bent met je studie en een groot paard kopen Lachen

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:01

Ik zou een verzorgpony zoeken, leer je alvast wat er allemaal bij komt kijken e.d. Daarna kun je dan misschien een lease pony of zelfs misschien wel een eigen pony nemen! Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:04

ikenindi schreef:
ik denk dat je als 12 jarige niet aan een eigen paasrd moet denken. ik zie zooooooo vaak dat mensen dan hun paard gaan verkopen omdat ze er geen tijd mee voor hebben ivm uitgaan/studie of meer vand at soort dingen...

En toch had ik ook al mijn eerste paardje, al eerder geloof ik..

Weten jou ouders dat je een paardje wilt? Weet je al hoe jullie dat gaan regelen met de kosten, denk aan dierenarts, tandarts, hoefsmid etc. En denk je er ook aan dat tuig etc. kapot kan gaan en vervangen moet worden?
Ik zou eerst alles op een rijtje zetten en dan nog een keer nadenken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:05

VSW --> YRT.

petra070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:07

Probeer eerst eens een verzorgpony in de buurt en kijk of het je lukt om de pony te onderhouden en rijden.
Straks ga je naar de middelbare school en ik zie aan mijn kinderen dat er weinig tijd over blijft.
Nu wil ik wel de stallen uitmesten , maar het rijden schiet er ook vaak bij in.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:08

Als je er de ruimte, tijd en geld voor hebt zou ik een eigen pony doen.
maar heb je minder tijd enzo dan zou ik een verzorg pony doen Knipoog

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:11

wat dacht je van een pony eventueel bij pensioen stalling?

als je ouders de stalling en extra kosten betalen zal het geen prob zijn

afhankelijk van je regio kan het 200-300 oplopen sommige geluk van minder dan 100 euro

en de overige kosten natuurlijk in bak los doen of iets dergelijk[geen ervaring met ponies]

onthou ook! goed je bljif nog groeien dus als je toch een pony koopt dat je hem later niet zomaar weg doet omdat je te groot ervoor bent.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:14

ik zou als ik jou was ook geen eigen pony nemen.. je zit nog op school en een pony moet je toch elke dag heen en je zou het de eerste tijd wel leuk vinden, maar later ook niet meer omdat je merkt dat je minder tijd met vriend(inn)en kan verbrengen..
maar dat denk ik erover! Knipoog

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:16

Kan je naar noordwijkerhout komen ik sta bij een pensionstal in noorwijkerhout, en bij ons op stal vragen ze vaak meisjes om hun paard te verzorgen. Ik kan het even vragen of een briefje in de kantine ophangen. hoeveel dagen per week kan je,

ik zou zeker nog geen eigen pony nemen bij ons op stal moet je een hoop zelf doem als je een verzorg pony of paard hebt, bv uitmesten en je draagt een hoop verandwoordelijkheid voor het paard of pony van de eigenaar lessen kan je ook bij ons op stal.
Er komt een hoop bij kijken om een eigen pony of paard te hebben, geld, tijd en wat heel belangrijk is verstand je moet weten wanneer hij naar de smid moet je moet leren te zien of hij wat mankeert, en met wat je op de manege heb geleerd en misschien bij je verzorgpony, met die ervaring kan jij nooi nu al een eigen pony verzorgen daar weet je nog veel te weinig van. ga eerst nog maar een jaar of twee een paardje verzorgen en alles leren over paarden. En iedereen kan je daar bij ons op stal mee helpen. Knipoog

Ik kreeg mijn eerste paardje toen ik 10 was maar mijn beide ouders rijden paard dus ik heb het van hun geleerd hun gingen elke dag mee naar stal, en daar voor heb ik vanaf mijn 6 op de manege gereden nu ben ik 30 en leer nog elke dag bij.

xclaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 14:49

Kingsley2 schreef:
Kan je naar noordwijkerhout komen ik sta bij een pensionstal in noorwijkerhout, en bij ons op stal vragen ze vaak meisjes om hun paard te verzorgen. Ik kan het even vragen of een briefje in de kantine ophangen. hoeveel dagen per week kan je,

ik zou zeker nog geen eigen pony nemen bij ons op stal moet je een hoop zelf doem als je een verzorg pony of paard hebt, bv uitmesten en je draagt een hoop verandwoordelijkheid voor het paard of pony van de eigenaar lessen kan je ook bij ons op stal.
Er komt een hoop bij kijken om een eigen pony of paard te hebben, geld, tijd en wat heel belangrijk is verstand je moet weten wanneer hij naar de smid moet je moet leren te zien of hij wat mankeert, en met wat je op de manege heb geleerd en misschien bij je verzorgpony, met die ervaring kan jij nooi nu al een eigen pony verzorgen daar weet je nog veel te weinig van. ga eerst nog maar een jaar of twee een paardje verzorgen en alles leren over paarden. En iedereen kan je daar bij ons op stal mee helpen. Knipoog

Ik kreeg mijn eerste paardje toen ik 10 was maar mijn beide ouders rijden paard dus ik heb het van hun geleerd hun gingen elke dag mee naar stal, en daar voor heb ik vanaf mijn 6 op de manege gereden nu ben ik 30 en leer nog elke dag bij.

ja leuk
ik kan dat wel fietsen
dus als je een pony weet hoor ik het graag
mag ik vragen welke stal het is want meschien ken ik die stal

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:05

Kees wassenaar aan de Leeweg, Ik denk dat ik morgen avond weer op stal ben want ik heb buikgriep, maar anders verzorgd mijn vriendin mijn paard en dan ben ik pas donderdag avond op stal, maar ik ga informeren.

xclaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:17

okej leuk
me vriendin staat er ook lonneke met een tinker
en ze heeft volgens mij nu een fries veulen van 2 jaar
groetjes claire

p.s veel sterkte beterschap Haha!

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:44

Dat klopt helemaal lonneke staat bij ons op stal en haar vries is heel ziek, maar misschien moet je wel even wachten met bij ons op stal komen, ik weet niet of je naar andere paarden gaat maar als je bij ons op stal komt mag je niet naar ander paarden inverband met droes. Maar ik ga voor je vragen en ik laat het je weten van de week want er gelden nu dus een aantal strenge regels op stal.

Ps lonneke heeft haar tinker verkocht van het weekend.

.
xclaire schreef:
okej leuk
me vriendin staat er ook lonneke met een tinker
en ze heeft volgens mij nu een fries veulen van 2 jaar
groetjes claire

p.s veel sterkte beterschap Haha!