Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ikenindi schreef:ik denk dat je als 12 jarige niet aan een eigen paasrd moet denken. ik zie zooooooo vaak dat mensen dan hun paard gaan verkopen omdat ze er geen tijd mee voor hebben ivm uitgaan/studie of meer vand at soort dingen...

Kingsley2 schreef:Kan je naar noordwijkerhout komen ik sta bij een pensionstal in noorwijkerhout, en bij ons op stal vragen ze vaak meisjes om hun paard te verzorgen. Ik kan het even vragen of een briefje in de kantine ophangen. hoeveel dagen per week kan je,
ik zou zeker nog geen eigen pony nemen bij ons op stal moet je een hoop zelf doem als je een verzorg pony of paard hebt, bv uitmesten en je draagt een hoop verandwoordelijkheid voor het paard of pony van de eigenaar lessen kan je ook bij ons op stal.
Er komt een hoop bij kijken om een eigen pony of paard te hebben, geld, tijd en wat heel belangrijk is verstand je moet weten wanneer hij naar de smid moet je moet leren te zien of hij wat mankeert, en met wat je op de manege heb geleerd en misschien bij je verzorgpony, met die ervaring kan jij nooi nu al een eigen pony verzorgen daar weet je nog veel te weinig van. ga eerst nog maar een jaar of twee een paardje verzorgen en alles leren over paarden. En iedereen kan je daar bij ons op stal mee helpen.![]()
Ik kreeg mijn eerste paardje toen ik 10 was maar mijn beide ouders rijden paard dus ik heb het van hun geleerd hun gingen elke dag mee naar stal, en daar voor heb ik vanaf mijn 6 op de manege gereden nu ben ik 30 en leer nog elke dag bij.
xclaire schreef:okej leuk
me vriendin staat er ook lonneke met een tinker
en ze heeft volgens mij nu een fries veulen van 2 jaar
groetjes claire
p.s veel sterkte beterschap