Verbod slofteugel op pensionstal in Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Verbod slofteugel op pensionstal in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:01

Ik heb het stuk van het verbod op de slofteugel op een pensionstal in Duitsland in de nieuwe Bit gelezen. Moet zeggen dat ik me zijn argumenten goed voor kan stellen. De stal schijnt een groot succes te zijn waarvoor de mensen in de rij staan om daar te mogen staan. Kortom het welzijn van het paard staat dus voorop. Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening hierover? Vinden jullie dat een pensionhouder het gebruik van een slofteugel kan verbieden? Waarom wel of waarom niet?

Ronnie25

Re: Verbod slofteugel op pensionstal in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:04

Ja waarom niet, het is zijn stal. Als je graag met slof wil rijde ga je maar naar andere stal Tong uitsteken
Ik vind het nog nieteens zo een gekke regel...

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:05

Ronnie25 schreef:
Ja waarom niet, het is zijn stal. Als je graag met slof wil rijde ga je maar naar andere stal Tong uitsteken
Ik vind het nog nieteens zo een gekke regel...

Ik vind ook wel een goede regel Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:05

Ergens snap ik het wel ja Ja
Van mij mogen pensionhouders zeker regels opstellen. En als zij zelf vinden dat een slofteugel schadelijk is voor het welzijn van het paard, en indruist tegen hun principes, vind ik zeker dat ze het mogen verbieden.
Als we er eerlijk over zijn, wordt er meer slecht mee gedaan dan goed, met zo'n slof.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:06

Ik was behoorlijk onder de indruk van het stuk en zou er persoonlijk ook een voorstander van zijn!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:07

nou mij zagen ze daar dus niet....
ik rij mijn paardje alweer een tijdje zonder slof,maar het is zeker een nuttig hulpmiddel om je paard lekker te krijgen.
ik vind het erger om mensen ermee te zien rijden die er helemaal niet mee kunnen rijden!!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:08

Ik denk ook niet dat zo een staleigenaar zo een regel zomaar heeft. Hij zal er ongetwijfelt minder goede ervaringen mee hebben gehad op zo een stal dan...

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:09

opzich snap ik het wel omdat er zeer veel mensen zijn die de slof verkeerd gebruiken.
maar voor degene die hem wel goed gebruiken vind ik het wel weer jammer.

maar ben het wel met hun beslissing eens als je er zelf tegen ben dan moet je het niet toelaten op je stal.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:10

Toch zijn er een hele hoop mensen die niet met een slof overweg kunnen, als ik als pensionhouder daar dagelijks mee geconfronteerd zou worden...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:13

Ronnie25 schreef:
Ik denk ook niet dat zo een staleigenaar zo een regel zomaar heeft. Hij zal er ongetwijfelt minder goede ervaringen mee hebben gehad op zo een stal dan...

Dat klopt hoor hij had daar slechter ervaringen mee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:14

Belachelijk. Als eigenaar moet je zelf kunnen kiezen wat je gebruikt, en daardoor niet gehinderd worden door een staleigenaar...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:16

Dus het welzijn van de dieren staat niet voorop bij jou vjestagirl?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:18

Inderdaad, dat vraag ik me dan ook af.

Welzijn lijkt me toch veel belangrijker dan het gemak van de ruiter.
Ik vind het een hele goede keuze van die man. Heb het stuk inderdaad ook gelezen.
En als mensen dan vertrekken omdat ze geen slof mogen gebruiken, vind ik die diep triets, aangezien dat in mijn ogen betekend dat ze niet zonder slof kunnen rijden.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:19

Mijn oude manegebaas verbood het in elk geval wel bij de manegepaarden. Ook bijzets en sporen waren uit den boze. De pensionklanten gebruikten voor zover ik weet ook geen 'hulpmiddelen'. Behalve sporen dan, als ze M of hoger reden.

Ik kan me in elk geval ook zo indenken dat de staleigenaar uit de beginpost slechte ervaringen met het gebruik van slofteugels gehad moet hebben om het te verbieden op zijn stal. Bij mij persoonlijk levert de grote hoeveelheid onkundige ruiters die naar de slof grijpen al genoeg irritaties op. En dan ben ik helemaal niet tegen de slofteugel op zich, als 'ie maar goed wordt gebruikt.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:19

Waarom zo verbaasd?
Er zijn toch ook pensionstallingen waar je ook niet met bit, zweep, sporen mag rijden. (Ik kan je er zo al 2 noemen in België) Als je je paard daar stalt, weet je toch welke de filosofie is? Wil je dat niet dan zet je je paard toch gewoon ergens anders?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:20

hoezo dierenwelzijn...?nee dat ze 23 uur op stal staan maakt niemand zich druk om,een slof verbieden wat een onzin... misschien als je slof misbruikt daarna een verbod...lijkt me beter...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:21

geerke schreef:
hoezo dierenwelzijn...?nee dat ze 23 uur op stal staan maakt niemand zich druk om,een slof verbieden wat een onzin... misschien als je slof misbruikt daarna een verbod...lijkt me beter...

De paarden op die stal staan stuk voor stuk hele dagen buiten ongeacht het weer Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:22

Er zijn er zat die wel gewoon met een slof kunnen gebruiken zoals hij bedoeld is. Ik bedoel, word stang en trens dan ook verboden? En sporen ook? Want er zijn zat mensen die daar niet mee om kunnen gaan...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:24

Tuurlijk kunnen ze dat verbieden. Ze kunnen je toch ook verplichten met cap te rijden. Wil je dat niet, dan teken je gewoon het contract niet en ga je naar een andere stal. Als je je paard stalt op een pensionstal moet je je houden aan die regels. Eigenaar van de stal kan alles verbieden wat hij wil. Of dat een belachelijke regel is maakt helemaal niks uit. Voor mijn part verbied hij om met een rood schabrak te rijden.

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:24

helemaal mee eens. een goede ruiter rijdt zonder 'rommel' eraan is mij vertelt,
dan kun je paard rijden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:25

Vjestagirl schreef:
Er zijn er zat die wel gewoon met een slof kunnen gebruiken zoals hij bedoeld is. Ik bedoel, word stang en trens dan ook verboden? En sporen ook? Want er zijn zat mensen die daar niet mee om kunnen gaan...

Die pensionstal zoekt de mensen uit die daar mogen staan. Ben je eht niet eens met die regels prima zoek je een andere stal, bij die stal staat het welzijn voorop dat zal ongeacht wat voor hulpmiddelen zijn!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:25

Vjestagirl schreef:
Ik bedoel, word stang en trens dan ook verboden? En sporen ook? Want er zijn zat mensen die daar niet mee om kunnen gaan...

Pling Da's helemaal geen gek idee..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:26

Ik vind het wel een goede keuze van de staleigenaar, maar ik zou het er niet mee eens als het overal wordt verboden Knipoog! want dan kan niemand meer met slof rijden, althans de mensen die hun paarden op pension stal hebben gezet!
Maar ik vind het wel een goede keuze, vooral ook omdat hij er slechte ervaringen mee heeft Knipoog!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:27

er zijn zat paarden die wel 23 uur op stal staan per dag....en inderdaad stang en trens en sporen mag wel???beetje raar hoor... daar gaan we weer..het woord slof is erg beladen!!!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:30

Tjah hij mag het verbieden, daar hoor je me niks over zeggen.
Maar een slof teugel kan een goede hulp zijn. Mits in goede handen.
Maar dat is weer de slof teugel discussie Knipoog
Hij heeft het recht om het te verbieden en zal daar ongetwijfeld goede redenen voor hebben Ja