Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden laat ik alleen voor mij gelden. draaakje schreef:ik zelf vind het uitscheren van oren al erg ver gaan, hierdoor kan een paard echt lastondervinden.
maar kiezen vijlen daar in tegen, dit vind een paard ook echt geen pretje, is wel weer goed voor ze. ik denk dat de grens erg moeilijk te trekken is, maar ik zelf vind dat die grens op dit moment bij veel mensen erg hoog ligt. een paard zijn "snorharen" afknippen, zoiets doe je niet. je trekt ze er bij een kat och ook niet uit?
ik heb het over oren knippen, dus het oor dicht, en dan de haren die uitsteken knippen
mcsjelle schreef:Dan zit ik op het moment ook in een isoleercel. Heb 4 weken tentamens en zit dus 6 weken, bijna de hele dag binnen te studeren en ga een keer in de twee dagen naar de paarden.
Maar ik vind t belachelijk dat ze paarden gember in hun gat stoppen of inderdaad de snorharen afknippen. Ook het knippen van de oorharen. Bij onze paarden kan dat niet, want die krijgen dan last van beestjes.

Ik heb hem gelijk maar even uit die droom geholpen door te zeggen dat ze dat tegenwoordig dierenmishandeling vinden.

davy_loverr schreef:ik vind als mensen pijn willen lijden om er mooier uit te zien.. okee daar kiezen ze zelf voor! maar om bij paarden zo iets te doen gaat echt te ver! Hun kunnen er toch ook niks aan doen dat hun staart niet staat zo als het ''eigenlijk hoort''of weet ik veel wat! ik vind het echt zielig...maarja er zijn in de wereld wel meer zielige dingen die er met paarden gedaan worden.. helaas![]()
welshje68 schreef:hoe zit het dan met manen trekken???? Lijkt mij ook pijn te doen.. Hoe ver ga je...Wij kunnen kiezen of we iets epileren of hersen en incasseren dan de pijn die daarbij hoort...een paard niet Ik rij zelf geen wedstrijden en mn dochter ook voorlopig niet dus laten we de manen van haar pony lekker groeien.. mocht ze ooit wedstrijden willen gaan rijden kies ik denk ik voor een hengstenvlecht ipv die ienimienie knotjes.. maar zo heeft iedereen zijn mening.
. Ik heb ook wel eens mijn haar laten uitdunnen, dat ging ongeveer op dezelfde manier.. en dat deed ook geen pijn.