Paard verhuist

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Paard verhuist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 16:38

Ik ben afgelopen zaterdag verhuist met mijn paard. Ik stond in Rijssen op een manege-/pensionstal. Het was supergezellig, maar ik had daar niet de mogelijkheid om te trainen. Ze hebben twee binnenbakken, waarvan 1 een vierkant. Aangezien ik alleen 's avonds kan rijden, moet ik 6 dagen in de week rijden in een vierkant, de grote bak wordt nl. gebruikt voor de manege. Ik vond het niet leuk om te doen, maar ik moet met mijn paard in de M starten en ik kon in die bak de oefeningen van de contragalop gewoon niet trainen. Het enige wat je echt kon doen is..........., juist voltes rijden. Soms kwamen ze ook nog met een privélesje van de manege in de pensionbak rijden. Het paard werd supergespannen en ik ook, dat is dus geen goede combinatie. De laatste anderhalve week kreeg ik hem niet fijn meer aan het lopen, terwijl hij daarvoor zo goed begon te lopen. Dan baal je toch weer. Huilen Huilen

Afgelopen vrijdag heb ik medegedeeld dat ik weg zou gaan van stal en zaterdag heb ik alle spullen en mijn paard al ingeladen. Dan had ik in ieder geval zondag de hele dag de tijd om bij het Garfield te zijn na zijn eerste overnachting. Lovers

Toen ik hem zaterdag inlaadde had hij al in de gaten dat wij weg gingen, ik was nl. de hele dag aan het pakken geweest met alle spullen (verschrikkelijk veel!), ik kon het zien aan zijn ogen en houding. Hij stond voor Amaretto (pony van Lautje) z'n stal en het was net of hij zei "Nou Retje, ik zie jou misschien wel een keer weer". Ik had de tranen in mijn ogen staan en dacht bij mijzelf "wat doe ik hem aan". Huilen .

Onderweg was hij heel druk en toen ik hem uitlaadde op de nieuwe stal ging meteen zijn hals erop, hij liet zich echt zien. Toen hij de stalgang in kwam was het helemaal erg. Hij inspecteerde zijn stal en begon te knabbelen aan het hooi. Op zich een goed teken.

Nou is het alweer dinsdag en het gaat supergoed met hem. Hij is opgewekt als ik kom en hij liep zondag al een stuk beter dan de 2 weken ervoor. Gisteren werd hij nog beter met het rijden. De mensen daar op stal zijn helemaal gek van hem. Ze vinden het een mooi paard. Ook is er niets met het paard te doen (hij is dus makkelijk) Schijnheilig .

Maar ik mis jou wel hoor Laura en van Garfield moest ik een dikke knuffel doen aan Ret!!!!!!


Groetjes Simone

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:03

Tja Simoon, ik hoorde het al van Lau. En het zat er ook al een tijdje aan te komen. Jij hebt ook de pech dat je alleen 's avonds kunt rijden, dus alleen als er volk is in de binnenmanege. Schoot ook niet op idd, met zo'n groot paard op dat vierkant. Ik ga je ook missen hoor, 't was net zo gezellig op stal met jou erbij! Hoop dat je het op je nieuwe stal net zo leuk gaat krijgen (of juist niet, misschien kom je dan weer terug Tong uitsteken) en ik kom snel een keer kijken met Lau!

Knuffel aan Garfield! Lachen

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 17:28

Ik zal Garfield de knuffel overbrengen en je moet inderdaad gauw een keertje komen kijken.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:20

He Simoon!

Nou, uit de mails die ik van je kreeg, kan ik opmaken dat Garfield het er wel naar z'n zin heeft!
Gelukkig maar! En daar zal hij ook wel weer nieuwe vriendjes maken.
Dat komt wel goed!

Ret moet het nu doen zonder Garfield. Vandaag is hij losgeweest met Praline, dat ging ook erg goed. Ach ja, Retje is wel heeeeeeeeel erg veelzijdig he?? Haha!

Wel super voor je hoor, dat hij nu weer een stuk fijner begint te lopen!
Fijn dat je daar zo goed kunt trainen.
En vanavond weer les bij Linda??
Ik kom snel een keertje kijken!

En de bokkers uit Tukkerland moeten ook maar een keertje gaan kijken, want Garfield is een echte bink!

Binnenkort komen zijn foto's hier op Bokt, mmv Karin, omdat Simone ze zelf niet in kan scannen thuis.

Dus nog ff geduld, ik weet zeker dat jullie zullen kwijlen...Haha! Kwijl

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 10:01

Ik heb gisteren inderdaad weer les gehad van Linda. Hij liep super. Linda zei ook dat het een heeeeel verschil was met vorige week. Hij is daar met het rijden ook veel fijner waardoor ik de hele week goed kan doortrainen. Het was wel zielig toen ik hem gisteren op de trailer zette. Je weet dat hij nooit hinnikt en wat deed hij nu???? Juist hinneken. Hij was bang dat hij weer weg moest, dan kan je wel merken dat hij nog niet helemaal gerust is dat hij hier blijft.

Je moet dit weekend echt even komen kijken, ik kan jou zo ophalen. Hij voelt zich hier echt goed. Hij eet goed en kijkt fris uit de ogen. Hier is hij ook veel wakkerder en vrolijker. Ik denk dat hij de laatste tijd toch niet echt lekker in zijn vel zat in Rijssen, terwijl hij het daar super heeft gehad, maar misschien dat hij toch iets meer rust wou. Ik bedoel er zijn altijd kinderen te schreeuwen, de manegepaarden worden voor zijn stal opgezadeld en ga zo maar door. Ik ben in ieder geval opgelucht dat het zo goed met hem gaat.

Enfin de les. Wij hebben veel geoefend op het op de plaats galloperen, voorwaarts en weer op de zit terug. Ging echt super! Linda was supertevreden en Garfield heel moe. Het is ook zwaar voor hem, op de rechterhand ging hij dan ook in de travers lopen, alles in de strijd gooien om maar niet ver onder te hoeven treden.

Ga jij vandaag nog rijden?