Echt ik vond het zo erg dat ik hem dit heb aangedaan, mijn oogappel
Maar ja, volgend jaar lekker met hem op concours zonder troubles, kan niet wachten!Overigens was de castratie zelf piece of cake. Al mijn nachtmerries over uren durende zware operaties om die ballen eruit te peuteren, vreselijke complicaties, paard half dood etc. zijn allemaal teniet gedaan! Echt zorgen voor niets gemaakt haha! De veearts gaf hem een spuit en 5 minuten later lag mijn paard op de grond. Ik wou het zand even uit z'n ogen halen en toen ik daar mee klaar was wou ik kijken hoe de veearts hem castreerde, was het al gebreurt! Hele ingreep duurde minder dan een minuut! De veearts gooide de ballen over het hek maar miste dus ze splashte tegen het hek aan. Nu zitten er een paar mooie afdrukken op het houten hek
10 minuten later stond mijn paard op, liep naar het hooi en begon te vreten. Alsof er niets gebeurt was! De veearts is hier maar een half uur geweest en in totaal heeft ie 1 paard de kiezen geveild, een hengst gecastreerd, een paard ingeent en een veulen (die behoorlijk protesteerde) ingeent. Het enige wat ik moet doen met mijn paard is zorgen dat ie voldoende beweging krijgt. Hij staat dag en nacht buiten dus dat helpt gelukkig ook en de veearts zei dat ik gewoon morgen weer met hem aan de gang kan. Pff ik ben echt enorm opgelucht zeg!Foto's van hem staan op ITP onder de titel "mijn stoere hengst...."

hoop dat ie nu wat makkelijker wordt want ik weet niet wat ik er verder nog af kan halen