Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die heb ik 5 jaar gehad. Nu heb ik een paard.
, maar helaas is het niet altijd mogelijk.
Dus toen was ik 13
op voorwaarde dat ik alles zelf zal regelen en betalen. twinkelchw schreef:Hoi, ik kreeg een Welsh pony toen ik 11 jaar was. Ik kon op die leeftijd natuurlijk nog niet werken om mee te betalen met het onderhoud. Nu ben ik 14 en heb er nog een grotere pony bij, waar ik wel aan mee moet betalen. Ik krijg bijvoorbeeld geen zakgeld en mijn kleine Welsh pony moet ik verhuren voor 2 dagen in de week en ik werk en geef een gedeelte daarvan aan mijn ouders. Dat vind ik zelf best wel logisch want twee pony's zijn natuurlijk erg duur, vooral als ze niet bij je thuis kunnen staan. Mijn ouders betalen nog steeds meer dan de helft van het onderhoud.. Ik ken ook meiden van mijn leeftijd die alles zelf moeten betalen, maar ik ken er ook waarvan de ouders alles betalen. Ook ken ik een meisje van 7 die na 10 lessen al opzoek is naar een eigen pony. Heel verschillend allemaal, ik kreeg dus een pony toen ik 10 jaar was. Een eigen pony is natuurlijk niet van zelfsprekend als je ouders het voor je betalen, een pony kost heel veel geld. Natuurlijk is het ontzettend leuk om een eigen pony te hebben, maar helaas is het niet altijd mogelijk.
Je ouders hebben het ookecht goed gedaan zo vind ik. Zo krijg je toch besef van de werkelijke situatie, goed voor de toekomst als je op je eigen benen staat. 
.