Nou ja, als je dan bedenkt dat wij op agrarisch gebied woinen, en vanuit de achtertuin op de landerijen uitkijken en wij volgens de regels in onze gemeente tot vijf paarden (koeien, geiten, of wat ook maar voor beesten) op ons erf mogen houden zonder vergunning, kun je begrijpen waarom we zo balen. Bovendien moesten we eerst 13 weken afwachten voor we de voorlopige bouwvergunning kregen. Daarop had men 6 weken de tijd om bezwaar aan te tekenen. Die laatste kwam dus 1 dag (loosers!) voor het eind van het termijn binnen. En nu wachten we dus nog steeds op de uiteindelijke bouwvergunning.
Achteraf zeggen we al tegen elkaar dat we zo stom zijn geweest dat we niet gewoon een schuur hebben aangevraagd. Als het dan uiteindelijk een paardenstal blijkt te worden, maakt dat dus geen donder uit, aangezien wij vrij zijn in het houden van paarden. Maar ik denk dat ik van de week toch maar weer eens aan de bel ga hangen. Vind het ronduit belachelijk dat we zolang moeten wachten.
Bovendien: overleg met de buren? Die ene liet van te voren al duidelijk weten dat ie er niet voor was (vanwege stankoverlast). De ander gaat een schuur plaatsen tegen onze stal aan, dus wat voor bezwaar zou die kunnen hebben, en onze andere naaste buren vinden het geen probleem. Dat laatste bezwaar is van mensen gekomen die een eind verderop wonen, maar die in het verleden gesodemieter heeft gehad met een duivenmelker (de duiven vlogen, lees: scheten, over zijn terras).
Maar goed ik bel van de week, en jullie horen het wel weer.
Nanda en Carys: sorry als ik jullie heb beledigd. Ik weet dat de gemeentes zich ook aan wetten heeft te houden. Maar onze vergunning-verstrekker (de man die er zich mee bezig heeft gehouden) zag 0,0 bezwaren of afwijzingen in de huidige wetten waarvoor wij geen stal zouden mogen plaatsen. Die bezwaren zijn grotendeels ongegrond verklaard (ik bedoel, anders hadden we toch ook geen voorlopige vergunning gehad, die eerste 2 bezwaren waren daarvoor al binnen), en het is dus ons inziens meer voor de "net" dan dat de hoorzittingen echt nodig waren. Bovendien waren de leden het duidelijk met onze ideen eens.
Dus waarom het nog zolang duren moet....