Trailer even opgehaald, en toen op naar Chester. Hij stond al te trappelen in zijn stal.
Hem er even uitgehaald en op naar de wasplaats, want die mooie witte sokken waren grijs van de modder.
Hem even uitgebreid gepoetst, manen en voorpluk uitgeplozen, (die voorpluk is echt zooo mooi!) en toen dus zijn 'sokjes' gaan doen.
Ik kwam op een gegeven moment bij het achterbeen, en voelde kortjes of zo. Ik kijken, zag ik zoiets raars!!
Leek wel supererge mok! Allemaal korstjes, en heel veel talg-achtig geelig spul en zo. Ik schrok me echt rot...
Twee/ drie weken terug had ik hem nog lekker gewassen en zat het er nog niet. En nu?
Ik bel morgen meteen een goede paardenarts, want het zag er eng uit.
Hij stond ook elke keer in een erg natte bak, dus die sokken bleven nat en vies, tsja dan heeft ie het zo te pakken.
Maar goed, ik hoop dat het meevalt.
Toen ingeladen, bosje bloemen aan de stalhoudster gegeven, bedankt enz. en toen 'hup'op naar zijn nieuwe stal.
We hebben besloten hem daar te stallen, omdat dat op de route van mijn werk naar huis ligt, en kan ik dus zo meteen Chester doen na werktijd. Pompidou staat al op mijn werk, en dan kan ik gelijk hem doen, en hoef ik niet zo tijd voor uit te rekken wilde ik naar hem gaan, want dat was toch elke keer een end weg.
Ook kan hij hier de gehele dag buiten in gedraineerde paddocks, en heeft hij een flink ruime stal waar hij lekker met zijn hoofd naar buiten kan kijken.
Ook is het vlakbij het strand etc. Ideaal.
Afijn, daar aangekomen, uitgeladen, en Chester werd gelijk flink verwelkomd door al de paarden uit de paddocks.

Even heengelopen en kon hij fijn kennismaken.
Toen hij uit de trailer stapte hoorde gelijk van: 'jeetje wat is hij groot!!! en 'ooooh wat een reus zeg'! etc. etc.

Ja,ja, ons mannetje is alweer 1m75.

Na een poosje hebben we Chester bij een groepje van 3 paarden gezet in een paddock. Ging erg goed. Het werd wel meteen even duidelijk gemaakt wie de baas was, maar daar geeft Chester echt niet om. Hij rent liever weg.

Daarna zijn we gegaan, want ik moest naar huis.
Later naar Pompidou gegaan, en op de terugweg even fijn langs Chester. Hij stond lekker op stal, maar keek wel even onwennig om zich heen. Arme drommel.

Morgen na het werk nog even langs mijn GVR-rretje.