Cerise ging verhuizen naar mijn vriendin Hetty, die een boerderij heeft gekocht en daar haar paard nu heeft staan, samen met 3 pensionpaarden, en verder zijn er 2 honden, een hele zooi eenden, kippen, enz. en 6 katten ongeveer.
Een gezellige boel dus!

De wond die Cerise dinsdag aan haar been kreeg is zo ontstaan: maandag had ze koliek, dinsdag opnieuw, en toen is ze gaan rollen, althans dat was het plan.
Liggend op haar rug is ze klem komen te zitten met haar linker-achterbeen tussen de tralies, met haar kogel.

Maar goed, alles kwam goed dankzij snelle reactie van die mensen en de DA, en men heeft verder gedacht dat het met die wond 'wel goed zou komen'.
De wond is naar mijn mening slecht verzorgd, het been zat t/m de helft van de pees onder de modder. (Ze moet eerst door een drassige buitenbak voor ze in de wei terecht komt, dat is woensdag dus al gebeurd toen de wond nog OPEN was en de wond hebben ze niet schoongemaakt met Badedas of zo).
Alleen is ze afgespoten zeg maar, en donderdag door een onwetende persoon gelongeerd, die vond dat ze goed liep.
De wond daar werd niet meer naar gekeken.
Toen we daar vanmiddag kwamen had ze een dik been en ik was erg bezorgd.
Charlotte zei al wat Esther en ik ook dachten:
"Alles zo gauw mogelijk inpakken, paard in trailer en zo gauw mogelijk weg zodat bij de nieuwe stal het been behandeld kan worden."
Goed idee, dus wij alles ingepakt. Was toch minder grote lijst dan ik dacht!

Toen Cerise in de trailer, die eerst niet wilde, maar we hadden haar snel overtuigd en onderweg stond ze heel rustig.
Ze was ook veel minder gestressed dan de week ervoor toen Esther en Charlotte op bezoek waren geweest!
Daar aangekomen mocht ze meteen haar grote stal in... de andere 3 paarden stonden er al, die waren die dag ook pas aangekomen in hun nieuwe stal.
We kregen een warme ontvangst van het hele gezin en de andere paardeneigenaren, en de dochter van Hetty nam een paar foto's, echt super!

Cerise keek opgewonden in het rond toen ze de trailer uitstapte en wilde meteen overal naar toe lopen, kon haar nauwelijks houden met mijn slappe lichaam haha.
Hup naar de grote stal en daar genoot ze van het feit dat ze 2 kanten naar buiten kon kijken.
Aan 1 kant worden de komende week luiken gemaakt zodat deze met mooi weer open kunnen staan: vier paardenhalzen eruit! }>
Cerise begon meteen aan het hooi dat ze op haar oude stal schijnbaar nog niet gehad had.
Ze barstte van de honger...

Wij hebben na de koffie het been van Cerise in een emmer met badedas gezet en alles zo goed en zo kwaad als het kon gewassen, voorzichtig, en toen zag ik pas de omvang van de wond.

Die had ik nog niet gezien omdat ik dus ziek thuis ben geweest (chemokuur) en ik schrok heel erg.
Als Esther en Charlotte er niet bij waren geweest was ik echt in paniek geraakt! Thanks girls... jullie waren echt super.

De girls maakten de wond keurig schoon, Cerise was superbraaf met haar voet (maar om de 3 seconden uit de badedas he Esther?

Tijdens het 'gewone afspuiten' in het begin wou Cerise nog wel een paar keer met Charlotte en al gaan wandelen, maar die kon dit gelukkig voorkomen.

Hetty kreeg toen nog een heerlijke pakkerd van me omdat ik zó blij ben dat ik daar nu sta!
Echt ik kon haar wel zoenen en dat deed ik ook grijnz.
Morgen gaan de paarden voor het eerst de wei in, de andere 3 al samen omdat die elkaar al kennen van de vorige stal, maar Cerise in de wei er vlak naast want die kent hen nog geen van allen.
Binnenkort hoop ik dat Cerise weer gezond is en ik ook, dan kunnen we een buitenritje maken.
En rijden in een heerlijke buitenbak! Wat een luxe!

Esther en Charlotte, jullie hebben me ontzettend veel bereikt vandaag wat betreft mij: jullie hebben een anti-stress-uitwerking op mij!
Misschien niet helemaal te merken, maar kun je nagaan hoe erg het was geweest als jullie er niet waren...

Heel erg bedankt en ja, ik kom gauw een keer kijken bij jullie in de Achterhoek!

Nu ga ik gauw naar boven, waar zieke Peter met griep op mij ligt te wachten. Ook hij is zeer blij met mijn vriendin Hetty!