Wat Zoekt Een Bijrijder In Een Paard/Eigenaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pilgrim

Wat Zoekt Een Bijrijder In Een Paard/Eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:15

Ik ben best benieuwd; wat zoekt een bijrijder in een bijrijdpaard
of de eigenaar van een bijrijdpaard? Als je een advertentie leest,
waar knap je op af en wat trekt je juist aan? Ik heb vele paarden
gereden, maar kan zelf niet echt antwoord geven op deze vraag.

Iemand ?

Tanja

Re: Wat Zoekt Een Bijrijder In Een Paard/Eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:24

VSW-->VP

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:26

Ik denk dat dat per persoon verschillend is..

De een zoekt jjuist iemand die alleen komt verzorgen. De ander wilt rijden & verzorgen en dan heb je er nog 1 die alleen wilt dat zijn/haar pony gereden wordt.

Ik knap vaak af op een advertentie waarin staat: Ik hoef niet alleen te rijden maar het zou wel leuk zijn.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:26

Ik denk dat er ook geen antwoord is op deze vraag.
Iedereen zoekt wat anders.
Ikzelf zou het heel fijn vinden als ik ook lekker met het paard naar buiten kan, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die graag dressuurmatig in de bak willen rijden.
Iemand die bang is voor springen, zal weer niet snel een springpaard zoeken.
Dus ik denk dat het afhankelijk is van de persoon.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:39

Ik ben nooit via een advertentie aan een bijrijdpaard gekomen, meestal via via.

Het paard maakt mij niet veel uit, ik vind veel paarden leuk. Wel is het fijn als het niet een paard is waar je contstant naast ligt. Zelf vind ik het wel fijn als ik er ook een buitenritje mee kan/mag maken.

De eigenaren vind ik wel belangrijk, er moet wel een beetje een klik zijn. Vind het prettig dat degene mij wel toevertrouwd met zijn/haar paard - maar dat ligt denk ik meer aan jezelf (je moet het vertrouwen wel verdienen nl.)
Ook is het fijn als niet alles moét, maar dat het wel duidelijk is wat van je wordt verwacht. Ik vind het ook prettig als je toch een beetje je eigen invulling kan geven aan het rijden, trainen en omgang met het paard. Als er nog iemand anders op rijdt kan dit wel een beetje aangepast worden, maar ik zou het niet fijn vinden als ik me op een manier zou moeten aanpassen waar ik me niet prettig bij voel. Ik kan niet heel erg streng zijn tegen een paard bijvoorbeeld, als dat wel steeds van me wordt verwacht zou ik liever wat anders zoeken.
Ik zou het ook totaal niet leuk vinden als er zonder overleg een 2e of 3e persoon aan de slag zou gaan met het bijrijdpaard. Klinkt misschien egoistisch, want een eigenaar kan dat toch zelf bepalen, maar je bouwt toch een band op met het paard. Blijven communiceren voorkomt scheve gezichten - dus dat zoek ik wel in een eigenaar.

Gelukkig heb ik op dit moment een leuk bijrijdpaard met prima eigenaren.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:29

Ik ben op een wanhopige manier op zoek geweest naar een verzorgpony, eisen had ik niet. Ik was toen 11. Ik heb wel heel erg geboft toen, kwam terecht bij een 23 jarige M dressuur merrie. Helaas moest ik daar stoppen wegens allerlei omstandigheden en ben ik via via al heel snel bij Lisa terecht gekomen.
Eisen heb ik nooit echt gehad, maar ik denk dat het me vooral om veiligheid gaat. Ik houd best van een uitdaging, maar het moet niet gevaarlijk worden. En die klik moet er ook echt zijn, ik deed een half jaar lang een paard en ik vond nog steeds geen klik met hem, toen ben ik gestopt.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:06

Hmhm, nu vraag je me wat!

Ik kan nu wel een hele waslijst ophangen, maar zodra ik ook maar een paard tot m'n beschikking krijg te rijden maakt het me toch niet meer zoveel uit.

In ieder geval van de eigenaars kant; Intresse, vertouwen, vrijheid, goeie communicatie etc etc etc. En dat mis ik bij eigenaren van de paarden die ik rijd wel eens. In ieder geval bij 'dezelfde' personen.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 11:57

Dank je wel voor jullie reacties!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:06

Ook ik heb al een anatal bijrijdpaarden gehad. Van de eigenaren verwacht ik eigenlijk niet heel veel. Ik vind het wel heel belangrijk dat het klikt, en dat de eigenaar interesse heeft in wat jij met het paard doet. Verder moet je daar toch samen een weg in vinden, dus dat verschilt per keer. Lachen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:48

Denk ook dat dat per persoon heel verschillend is.
Ik vind het heel erg leuk als ik op een verzorgpaard mag rijden, maar ik vind grondwerk en lekker fröbelen met zo'n paard ook hartstikke leuk (diep in m'n hart toch een pennymeisje? Knipoog ) Dus daar heb ik geen specifieke eisen in. Belangrijk vind ik dat het klikt met zowel de eigenaar als het paard.
Toen ik op zoek was naar een bijrijdpaardje ben ik eens op marktplaats gaan kijken, puur omdat ik al 2 jaar uit de paarden was en dus eigenlijk geen connecties had, en waar ik op afknap zijn slecht geschreven advertenties (slecht abn, msn taal, zulke dingen) en absurde vergoedingen. Kijk, ik vind het niet erg om iets bij te leggen, (hoewel je toch in een win-win situatie zit) maar 120 euro in de maand voor 2 dagen in de week vind ik een tikje overdreven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:46

Echte eisen heb ik nooit gehad, ik ben ook tweemaal 'geswitched' voordat ik echt mijn plek had gevonden.

Na het tweede adres kreeg ik wel eisen hoor.
Ik wilde wel rijden als ik er een eind voor moest fietsen,
want daar reed ik niet en was ik alleen goed voor de klusjes en de paarden vielen mij tevens ook aan..
En daar fiets je dan 9km voor.. Nagelbijten / Gniffelen
Ook was ik opzoek naar een betrouwbaar paard en aardige eigenaren, want dat was ook daar niet echt het geval.

Toen ben ik via Bokt terecht gekomen waar ik nu ben, wel 10km fietsen, maar een geweldige plek Lachen

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:01

Bedankt voor jullie reacties!

Spike47

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:33

Nou ik denk dat het verschilt per persoon.
Ik ben namelijk ook op zoek naar een bijrijdpaard.
Als ik naar mijn eigen zoektocht kijk, let ik bij het pony/paard met name op:
goede klik, betrouwbaar, niet te pittig/vurig, combi verzorgen/paardrijden (ben pas B.niveau)
Bij de eigenaar let ik op:
klik, goede communicatie, enige vrijheid
Andere punten zijn goede bereikbaarheid, gezien ik momenteel afhankelijk ben van de fiets en het openbaar vervoer.

Het belangrijkste vind ik toch de goede klik en de veiligheid (paard en mij).

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:24

Wat is zoek in een bijrijder is het volgende:
Een persoon waarvan ik op aan kan en waarbij ik m'n 4 benige kind + spulletjes met een gerust hart bij achter durf te laten. Iemand met een hart voor paarden die begrijpt hoe kostbaar een paard is en daar ook naar handelt.

Dat is alles...

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 00:24

Bedankt voor je reaktie!