Is dit dan geen dierenmishandeling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

Is dit dan geen dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:09

Hoi,
gister avond zat ik nog even animal-planet te kijken, en daar was zo`n programma op dat ze verwaarloosde dieren gingen opvangen en behandelen, en daarna een goed plekje voor ze gingen zoeken. nu waren er 2 pony`s, ik weet niet precies waar ze vandaan kwamen enzo, maar 1 daarvan had een achterbeen, echt zo dik als 3 benen bij elkaar, een abces niet normaal, hij kon er niet op staan en stond dus op 3 benen, die hele hoef kon je bijna niet meer zien. Toen kwam er een dierenarts, die kon niet precies zeggen wat hij had, ze had 3 opties, waarvan 2 zeker niet te genezen waren, en het paardje dus altijd met pijn zou leven.
Toen naar het andere paardje, die had ook iets met die hoef, het voelde volgens de DA alsof ze je nagel er aan het af 'pulken' waren, en dan nog erger. ook dit zou nooit meer goed komen en het paard zou altijd pijnstillers moeten gebruiken.

Ik vind dit dierenmishandeling. de paarden zullen nooit meer een pijnvrij leven hebben.
Natuurlijk wil je het beste voor ze, maar dan moet je ook gaan nadenken, wat ís dan het beste? kunnen ze zo wel doorleven? of zou het beter zijn dat ze worden ingeslapen.
Wat vinden jullie?

Dit staat hier volgens mij niet goed maar ik wist niet waar het heen moest..

Blijf ontopic en respecteer elkaars mening

CouCou

Re: Is dit dan geen dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:14

Als een paard echt pijn heeft, vind ik het persoonlijk niet eerlijk om dat beestje dan door te laten leven.
Als je de zekerheid heb, dat de paardjes beter worden en geen pijn meer hebben, dan behandelen en tijdelijke pijnstillers.

Maar zoals ik het hier lees, zijn deze paardjes niet meer te genezen en hebben ze veel pijn.
Dan zou ik idd kiezen voor de eeuwige groene vlaktes. Verdrietig

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:31

hoi hoi.
ik heb het ook gezien het bonte paard(die met dat dikke been)hebben ze inlaten slapen omdat dat paard nooit beter zou worden,het vosje had op dat moment ook enorm pijn aan zijn voor hoeven,maar die had nog wel toekomst,niet als rij paard maar als weidemaatje,doordat ze nu zo verwaarloost was was de pijn erger,in de toekomst zou ze een stuk beter gaan lopen en veel minder pijn hebben ze kijken bij zulke paarden of ze pijnvrij door het leven kunnen,kunnen ze dat niet dat laten ze ze inslapen.dus wat hun doen is geen dierenmishandeling,die chief bolder(die de leiding heeft over de paarden enz)gaat zelfs naar veilingen voor slachtpaarden om daar paarden weg te kopen.
ik vind dat ze heel goed werk doen.ik kijk heel vaak naar dat programma en je wilt niet weten in wat voor toestand ze daar soms paarden vinden echt heel erg.
groetjes saskia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:37

Dat paard is ook ingeslapen, die aflevering ken ik nog van een tijd geleden.
Een dier mag niet met pijn leven, op zulke momenten is de beslissing zwaar. Zeker als ze een naar leven hebben gehad zoals dit paard. Maar ik denk de mensen van de Humane Society de beste keuze hebben gemaakt voor dit arme beestje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:40

Dat tweede paard waarvan de DA zei dat het voelde alsof iemand je nagel eraf probeert te halen, had laminitis oftewel hoefbevangenheid.
Met de juiste verzorging kon het dier nog prima zonder pijn leven, en dat is ook zo.
Ik vind dit topic een beetje vragen naar de bekende weg Bloos

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:51

Miss_Montana schreef:
Dat paard is ook ingeslapen, .

Oké, dat heb ik niet meer gezien. Gelukkig maar Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:54

zie je in dat programma vaak maar ze doen wat humaan is. Dus je hoeft je niet vervelend te voelen hierdoor.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:54

Oh dat programma is toch Animal Cops?
Dat is altijd zo zielig, ik kijk het ook bijna altijd. Het is altijd triest dat er dieren ingeslapen moeten worden door de domme dingen van mensen! Gelukkig vinden veel dieren ook weer een goed nieuw thuis.
Ik moet zeggen dat ze het daar in Amerika allemaal veel beter aanpakken, het is allemaal veel uitgebreider, de straffen zijn zwaarder en ga zo maar door.

En als het paard echt pijn heeft en zal houden dan is het beter voor het dier als hij/zij ingeslapen wordt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:55

ja dat klopt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:57

[BB] -> [PP] Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:59

Heb ik ook gezien, is idd ingeslapen.. Wta mensen met paarden en andere dieren doen he.. Misselijk

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:22

mijn minimale eis is dat een paard pijnvrij op de wei kan lopen (evt met lichte medicatie, maar niet stijfstaand van de weet ik veel om de pijn te onderdrukken), kan dat niet, dan houdt het gewoon op.

echter, je moet het ook per geval bekijken. sommige paarden geven niet op, en geven ook aan niet dood te willen. maar goed een paard is wat dat betref hard, heeft een oer-overlevingsinstinct...

het zijn altijd lastige dingen om iets over te zeggen, ik heb het zelf drie keer meegemaakt (gelukkig niet met eigen dieren), maar dan nog...

maar goed, niet pijnvrij op de wei kunnen is imo geen paardwaardig bestaan, over het algemeen genomen.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:11

ik heb mijn paard (hoefkanker) ook een tijdje op pijnstillers gehad, terwijl ik doordokterde. Idd, hoelang is dat eerlijk?
Iig moet je er zelf ook vrede mee hebben, rust hebben, om die vreselijke beslissing te kunnen nemen. Ik kon dat pas toen ik alles al geprobeerd had....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:18

beebie75 schreef:
ik heb mijn paard (hoefkanker) ook een tijdje op pijnstillers gehad, terwijl ik doordokterde. Idd, hoelang is dat eerlijk?
Iig moet je er zelf ook vrede mee hebben, rust hebben, om die vreselijke beslissing te kunnen nemen. Ik kon dat pas toen ik alles al geprobeerd had....

dat zou ik ook wel hebben, second opinion, andere methode... noem maar op. ik vind het ook niet goed om er niet alle moeite voor gedaan te hebben om het leven alsnog 'goed' te krijgen. Faram heeft een tijdje last van zijn rug gehad en kreeg ook pijnstillers, maar dat was tijdelijk en kwam gewoon goed.
het is natuurlijk ook afhankelijk van de aandoening die het paard heeft. op onze oude stal had een DA een paardje met een peesklap afgeschreven, en toen ze een tweede DA lieten komen gaf hij aan dat het met enkele maanden rust goed moest komen. het paardje heeft na die tijd gewoon weer concoursen gelopen zonder last.

het is altijd moeilijk en je moet het per situatie bekijken, absoluut!

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:22

ik vind dat ze juist heel goed werk doen Haha!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 13:58

Ze doen ook super werk hoor! maar soms denk ik wel, laat dat beestje maar gaan, zoveel pijn heeft ie, en helemaal goed komen doet het toch niet meer..
maaar ik ben geen DA natuurlijk Haha!

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:03

dat is wel zo inge...maar voordat je gevoel zover is dat je die beslissing kunt nemen.
Ik kreeg steeds weer een strohalmpje hoop en daar klem je je echt aan vast hoor. Op een gegeven moment heb ik zelfs viavia Bute gekregen: pijnstillend en ontstekingremmend, wellicht dat ie het daar weer goed op zou doen. Idd werkte het twee maanden, toen werd hij ook daar weer immuum voor.
De beslissing van 'laten gaan' is verstandelijk makkelijker gemaakt dan op je gevoel...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:05

__inge__ schreef:
Ik vind dit dierenmishandeling. de paarden zullen nooit meer een pijnvrij leven hebben.
Natuurlijk wil je het beste voor ze, maar dan moet je ook gaan nadenken, wat ís dan het beste? kunnen ze zo wel doorleven? of zou het beter zijn dat ze worden ingeslapen.
Wat vinden jullie?

Dit staat hier volgens mij niet goed maar ik wist niet waar het heen moest..

Blijf ontopic en respecteer elkaars mening

hoeveel mensen zijn er niet met chronisch pijn en hebben toch een waardig leven? als ze pijnstillers kunnen krijgen en verder gezond zijn... ik zou niet zo snel zeggen dat het dan dierenmishandeling is...

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:55

als ze met pijn moeten leven en het zelfs niet met pijnstillers over kan gaan, dan klinkt het heel zielig maar dan denk ik dat ze ze beter kunnen laten inslapen, ik gun geen enkel paard met pijn te leven