Pony's op de kermis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elisahtje

Pony's op de kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 17:19

Dag allemaal,

Ik zit met mijn vriendje een paar dagen in Valencia en kreeg net de schrik van mijn leven....
We waren hier op een hele grote kermis.
Er was daar een draaimolen voor kleine kinderen en ipv dat er speelgoedpaarden ronddraaiden zaten er echte ponys vastgebonden aan de molen. Het waren mini shetlanders die aan een halster op een stale bodem werden meegesleurd. Ze zagen er erg onverzorgd uit, waren mager, liepen kreupel en bij sommigen ontbrak de staart. Ze liepen allemaal met de oren naar achteren en sommigen werden letterlijk meegesleurd het merendeel was buiten adem. Ze gleden ook uit over de gladde bodem waar niets van zand of reliëf op zat
Ik schrok zo dat ik mijn vriend hem meegesleurd van de kermis af. Achteraf stom want ik wou dat ik wat foto's gemaakt had. Of gekeken had of er ergens voer stond of water.

Ik ben er echt helemaal van ondersteboven. Dat dit nog kan in 2008! Ik ben meteen gaan Googelen en zag dat het in oktober in Gent verboden is. Ik weet verder niet hoe dat in Spanje gaat. Weet iemand of hier überhaupt dierenbeschermingorganisaties actief zijn?

We zijn allemaal tegen het stierenvechten en zijn ons bewust van de vreselijke omstandigheden van paarden en ezels in landen als India. Voor deze dieren komt het Brooke Hospital for Animals op. Maar hoe zit het met deze levende kermis attracties???

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen hierover. Misschien kunnen we in 2008 een verschil gaan maken voor deze beestjes....
Het is dat ik een nuchtere vriend heb want anders zou ik er zo een paar gaan redden!

Groetjes,
Elisah

daNiielle_

Re: Pony's op de kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:21

Het enige wat in mij opkomt is terug gaan?
En daar eerst gaan informeren over de toestand van de paarden etc. En dan misschien de DB bellen?
Vanaf bokt kunnen wij niet veel doen.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:33

Ah dat kan je toch niet maken..arme beestjes vast duizelig.
Ik zou gelijk de dieren bescherming bellen!

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:24

Je kunt in elk geval de dierenbescherming bellen. Desnoods gewoon die in Nederland, die kunnen misschien wel vertellen hoe dat in Valencia eraan toe gaat? Verward Dat weet ik alleen niet zeker. Maar als ik dat zo hoor waren die shetlanders wel echt mishandeld... Ik zou toch de dierenbescherming bellen, arme beesten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:28

je bent er nu,
dus vanaf daar kan je in elk geval meer doen dan vanaf hier.
je kan bijvoorbeeld foto's maken, en dan een petitie opzetten, dus een site maken met de foto's,
en daar handtekeningen verzamelen van tegenstanders,
en die uiteindelijk aanbieden aan organisaties of het rijk oid in die plaatst of dat land waar dit gebeurd.
zo kan je laten zien dat er tegenstanders zijn, en breng je het onder de aandacht.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:30

ZSM bewijsmateriaal zoeken.
dan gaan aangeven

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:41

ja.. zoals TornadoLover zegt; bewijsmateriaal zoeken.. probeer foto's te maken

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:19

zag het met de kerstmarkt hier in zeeland ook!
Zeer triest.
beestjes liepen aardig wat uren deze dagen in een klein rondje.
Maar de mensen die dat deden vonden het heel normaal.
zweepjes erbij en jagen maar.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:01

in nijmegen hebben ze dit ook altijd, ik vind het afschuwelijk, en dan maar hele tijd rondje lopen met zo'n kin op je rug en vaak ook nog omdat oma en opa's dat zo leuk vinden.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:46

bewijsmateriaal vinden en zeker de DB bellen, dat is echt zielig Huilen

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:49

Jeetje vreemd verhaal, heb ik echt nog nooit van gehoord. Levende paarden in een kermisatractie. Och dat vind ik echt zielig. Maar ik denk dat daar de dierenbescherming niet zo is als hier in nederland. En dat je er ook niet veel aan kan doen Boos!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:52

Is dit serieus ? Bloos Kan dat toch eigelijk niet geloven...wat zou dat ziekelijk triest zijn zeg!

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:12

Wow wat verschrikkelijk!
Bewijsmateriaal & aangeven zou een goede optie zijn.
En de dierenbescherming bellen, desnoods die van Nederland.. Die kunnen je advies geven wat het beste is. Belachelijk dat die dit uberhaupt kan gebeuren!
Arme paardjes

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:03

dat is echt niet normaal vind ik!!
Je moest bewijsmateriaal zoeken en dan aangeven.
dat is echt mishandeling

elisahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 14:15

Ik heb de dierenbescherming geschreven en die hebben me doorgestuurd naar de WSPA.
Ben benieuwd wat die er van zeggen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:17

Heb zo'n draaimolen een paar jaar terug ook gezien in benidorm ( november 2004), pony's waren uitgeput pluizig en ze hadden zeer slechte hoeven.Was echt triest om te zien

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:17

Ieder land heeft zo zijn eigen gebruiken. Ik denk dat je in een land als Spanje met zijn stierengevechten geen luisterend oor gaat vinden voor shetjes die op een kermis hun rondjes moeten draaien.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:25

Oh wat vreselijk! Ik hoop dat ze hier echt werk van maken! Heb je al gekeken of er voldoende eten en drinken is? Anders misschien als de mogelijkheid er is wat water neerzetten voor de beestjes?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 02:26

In België zie je dit heel heel heel vaak hoor, die in Gent vond ik net, achteraf beschouwd, super goed verzorgd, beestjes hadden buiten hun werk ook een lekker leven op de wei, liepen in de molen gewoon aan een halster, niet erger dan een stapmolen, maar dan wat langer imo. In ieper lopen ze met een hoofsstelletje gewoon los. Niet ideaal maar uiteindelijk vind ik het niet zo erg meer als vroeger.
Geestdodend ok, maar absoluut zielig, sja. Voor mij hoeft het absoluut niet, maar na heel wat discussie ([PP] Kermispony's zielig? ) herzag ik uiteindelijk toch een beetje mijn mening. Ik hoop wel dat het iets is wat met de tijd zal uitsterven.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:19

ik denk het wel kan maar dan niet telkens met dezelfde pony's.

Als ze verzorgd waren en van pony's wisselde kan het wel maar hele dag zelfde pony's vindt ik niet kunnen en dan nog eens dat ze erg slecht verzorgd waren dan toch op zijn misnt pony's eerst verzorgen? Echt een luiigheid van die mensen

Foto's maken en de dierenbescherming bellen

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:21

dat hadden wij ook gezien op de kermis in belgie!!

paardjepaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:51

Ik kom vaak in Portugal en Spanje en ik kan je een ding vertellen; een paardenleven in een van de landen is HEL!
Onverzorgd, droog gras, weinig of geen water, mager, overal wonden en bloed, geen goede spullen om te verzorgen, geen passende zadels, verkeerde hoofdstellen, te scherp bit, verkeerd voer en noem maar op!

Wij wouden laatst nog een buitenrit maken op Andalusiers, het paard had bij de singel 2 grote, bloedende wonden. Dus wij vragen naar een verklaring: Ja, nee dat kan geen kwaat bla bla bla...wat blijkt, deze meneer heeft geen verstand van paarden, wel van koeien! Hij denkt dat paarden en koeien hetzelfde zijn en hij ze hetzelfde kan behandelen en verzorgen! Dit paard moest elke dag 5 uur een kar met toeristen vervoeren over het strand, mét bloedende wonden en alles!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:01

paardjepaula schreef:
Ik kom vaak in Portugal en Spanje en ik kan je een ding vertellen; een paardenleven in een van de landen is HEL!
!

Erg genoeg, daarom ga ik er niet heen.
Arme paardjes Huilen .

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:07

Jeetje, wat klinkt dat erg zeg! Bloos! Ik weet niet wat je er tegen kan doen, misschien foto's maken en daar wat mee doen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:13

Jemig, wat triest is dat!
Ik kan goed begrijpen dat je hierom bent geschrokken. Het is ook van de zotte!

Ik denk dat je er weinig tegen kan beginnen. In Spanje denken ze niet zo om dierenwelzijn (wat ik weet dan) moet je maar eens kijken hoe daar gaat met de zwerfdieren e.d.