Zoals jullie misschien weten, hebben wij 3 katten (moederpoes met 2 "jonkies" van ruim 2 jaar oud).
Een van de kleintjes maakte net buiten een hoop kabaal, 'k had al zo'n vermoeden dat er iemand op haar territorium zat gezien het geluid dat mevrouw voorbracht

Dus deur open, en kom maar naar binnen, probleem opgelost !
Maar de moederpoes wilde te hulp schieten, en stond dus ook op de stoep.
Kinderpoesje opgepakt en binnen gezet, en de moeder ook - dat dacht ik althans.
Sta ik binnen met de moederpoes op m'n schouder, blijkt het onze poes helemaal niet te zijn !
Foutje, 't is ook een tijgertje van ongeveer dezelfde afmeting, heb in het donker even een paar details over het hoofd gezien

't Is dus een vreemde kat (waarschijnlijk wel hier uit de buurt, maar voor mij onbekend), helemaal zeiknat - waarschijnlijk door ons schorem het vijvertje ingejaagd.
Ik natuurlijk helemaal verbaasd, sta je ineens met een vreemde kat op je schouder

Afijn, meneer (ja, duidelijk een meneertje van ongeveer een half jaar oud) even afgedroogd met een handdoek zodat ie weer toonbaar is, en de deur weer opengezet zodat ie weer naar huis kan gaan.
Niet dus !
Meneer ging languit op de bank liggen, heeft het speelgoed in beslag genomen en zit nu bij mij op schoot te bokken, ondertussen enorme spingeluiden producerend.
Onze katten zitten nu heel verbaasd de nieuwkomer aan te staren, wat een brutaliteit !
'k Ben benieuwd of ie nog van plan is om naar huis te gaan, voorlopig bevalt het hem blijkbaar prima hier !