Maandag had Cerise gaskoliek gehad, niet echt ernstig zei de DA, en na 2 injecties zag het er ook weer prima uit en konden we met een gerust hart naar huis...
Dinsdag werden we echter opgebeld dat Cerise dus WEER koliek had, de stalhoudster had haar gevonden in haar stal.
Ze lag toen op haar rug, had schijnbaar willen rollen, en met haar linkerachterhoef door de tralies heen, en met haar kogel zat ze dus klem.

Meteen had de stalhoudster de DA gebeld, die sleep de tralie door terwijl de stalhoudster Cerise rustig hield, gelukkig is Cerise het slijpen wel gewend (het geluid) want ze staat in de stal dichtbij de schuur waar altijd gewerkt wordt...
Dankzij de snelle reacties van hen is Cerise nu weer in orde.
Ze zette haar been bij het overeind komen meteen weer goed neer, liep er weer op, had een klein schrammetje en de DA had het over dat het 'een klein beetje gekneusd' zou zijn, maar niet ernstig.
Het wordt nu elke dag afgespoten met koud water.
Wat de koliek betreft: het bleek dan toch door het stro gekomen te zijn.
Ze at teveel stro, en daardoor is een prop stro achterin haar darmen vast komen te zitten, gelukkig vrij achterin zodat het probleem snel verholpen kon worden.
Haar mest is nu weer goed, verder staat ze sinds dinsdag ook op houtkrullen die we van mijn vriendin Hetty konden krijgen.
Peter moest daarvoor die avond nog de hele stal leeghalen en de houtkrullen-balen halen en erin gooien... en hij was al zo moe.
Ondertussen heb ik die dinsdag de hele dag in het ziekenhuis gelegen, van 's morgens half negen tot vijf uur 's avonds vanwege een bloedtransfusie, omdat mijn bloed niet goed was.

Ik heb dus nog totaal niet bij Cerise kunnen zijn sinds maandag.

Mijn vriendin Jolanda heeft vanmorgen haar stal gedaan, heel lief, en ik had gehoopt dat ze ook even met Cerise zou gaan wandelen op het erf of zo, kijken of ze kreupel loopt.
Echter Cerise was vanmorgen vroeg alweer in de wei gezet en ook alweer op haar oude voerschema, maar of dat laatste zo verstandig is weet ik niet, ik dacht dat ze langer dan 1 dag op hooi moest

De stalhoudster had gezegd dat Cerise zo hup! de wei in draafde, heel vrolijk, dus daar ben ik wel blij mee, dan zit dat been wel goed.

Hoeveel voer ze vanavond krijgt weet ik niet, maar ik hoop dat ze nog rustig aan doen, ik zal zo wel even naar hen bellen.
Gisterenavond is Peter dus 'neer gehaald'.
Hij is ziek, had 40 graden koorts en heeft overal spierpijn, en keelpijn.
Mijn arme ventje ik hou zoveel van hem

Zaterdag gaan we Cerise verhuizen naar haar nieuwe stal.
Daar komt ze ook op houtkrullen, en hoeven we niet zelf uit te mesten, dus kunnen we in alle rust nog even ziek zijn.

Maar hoe dat verloopt zaterdag met een zieke Peter?
Nou ja, we krijgen hulp van zijn moeder die met van alles sjouwt en bang is voor paarden...

Ik ga nu weer even slapen, heb vanacht door m'n lieverd bijna geen oog dicht gedaan.
Duimen jullie voor me dat alles goed gaat met Cerise-meis?
Lyvz, Dorinepien.