nou bestaat onze hele club echt uit alleen maar 'echte' dressuurruiters, dus ze had niet verwacht dat wij(en dan met name de groep waarin ik les heb, andere 2 groepen durven niet zo goed of hebben hele jonge net zadelmakke paarden) zo enthousiast zouden zijn, dus hadden we afgesproken dat we dinsdag(gister dus) springles zouden hebben.
begonnen eerst gewoon rustig stap, draf&galop de paarden wat los te maken toen wat baljes draven en in galop over de balkjes heen, dat was voor Quentin geen probleem, heb iedere week priveles, ook van een springinstructeur, dus baljes lopen kent ie wel
eigenlijk vonden alle paarden het leuk, sommige sprongen de eerste paard keer heel vreemd over de balkjes heen ipv gewoon er normaal overheen te lopen, maar na n paar keer hadden ze allemaal door wat de bedoeling was!
toen gingen we n laag kruisje springen, hij heeft sinds ik hem hem een keer of 4 'echt' gesprongen(dus ongeveer n meter) en verder alleen hele lage kruisjes en wat balkjes gelopen, voor ik hem had nog nooit. Afgelopen jaar is het bij wat balkjes draven gebleven, hij werd normaal of knettergek van springen, of hij weigede alles....
maar nu ging het echt super en t kruisje werd steeds hoger toen daarna stonden er n kruisje en dan 4 galopsprongen en dan een steilsprong
inmiddels wilde sommige niet niet, meer behalve ik en nog 1tje en toen die ander ook niet wilde ben ik nog met Quentin over 1.20 heengesprongen!
en hij vond het superleuk!!!
hij liep echt superlekker, heel ontspannen en los in zn lijf, maar echt superactief!
dus dat wordt ff sparen en dan zelf toch ook maar staanders&balkjes aanschaffen!
kan ik huis ook eens wat springen voor de afwisseling!
en zoals sommigen hier misschien wel weten is Quentin normaal liever lui dan moe, is hij vrij dwars&dominant, als hij al denkt dat hij moet werken dan gaat ie alleen maar steigeren, maar gister had hij er echt plezier in!!