De dag waarop ik haar de mijne kon noemen: 10 augustus 2006.
In oktober zijn we van stal veranderd. En ik vond het nu wel tijd worden voor een klein overzichtje!
Geniet maar eventjes van mijn mooie merrie waar ik zoooo ongeloofelijk trots op ben:
We beginnen met een kleine vergelijking! Hier was ze 4 jaar en nog niet van mij:
*klik
Juli 2006: Enkele testritjes, ze was nog niet de mijne, en wat was ze dik!

*Het dikzakje

*longeren!
Dit was haar bezigheidstherapie geweest gedurende zo'n 10 maanden: 3 keer per week longeren.
Meer werd er met onze meid niet gedaan. En daar ging ik verandering in brengen

* rijden ging nog erg moeizaam.
Alles wat ze ooit kon, was al ver weggeëbt.
Ik bleef haar gedurende de hele zomervakantie rijden, en ondanks de "aarde-piste" die erg zwaar lag, begon ik toch verbetering te voelen! Ik wist het: ik wil dit paard!
*"IkWilDitPaard"
*dat hoofdje!

Ik heb nog een heleboel foto's van het rijden toen, maar dan zou dit topic véél te lang worden.
Dus dan begin ik nu met de foto's vanaf het moment dat ze daadwerkelijk, officieel van mij was!

Augustus:

*alles lekker rustig
September:
*ontspanning...

Ondertussen zag ze er zo uit:
*knappe dame
*verliefd
We deden ook andere leuke dingen dan "dressuur":
*superamateuristisch springen

Crossen
( 'k weet dat strijkklappen verkeerd zitten! )In november/december kwam er een rotperiode! Ik dacht in het begin dat ik haar had dat ik de wereld aankon, dat we het perfect zouden aankunnen samen! Lekker naïef van me, en ondanks het feit dat we geregeld les namen kwamen we toch in een negatieve spiraal terecht qua rijtechnisch aspect.
Ze begon wel steeds beter te springen:

*krachtig galopje

Enkele foto's van onze rampperiode: ( al in het eindstadium, dus al op naar wat verbetering toch )
*gewoon weer basis: voorwaarts neerwaarts, maar vol fouten!
Ik besloot dat het zo niet verder kon en we begonnen met privélessen, toen ging het zo:
*rijden
In januari hadden we onze eerste onderlinge wedstrijd:
*netjes uitgedost
Ze gedroeg zich voorbeeldig, het was een leuke proef!
En sindsdien gingen we weer in een stijgende lijn verder!

*trots

*rijdfoto februari of maart
*lekker over de rug
*net galopje
We werden steeds meer een team:

*beautyqueen
*ontspanning moest belangrijk blijven!
*beeld

*team!!
Oktober 2007 verhuisden we naar een privéstal! We voelen ons er echt super!
Zo bleek ook bij Bastet haar eerste kennismaking:
*gek paard!
En dat had een positieve invloed op het rijden! Ik begon echt "feeling" te krijgen met haar:

*netjes
*met deze foto ben ik heel blij

*galop blijft hét probleempunt

Maar we komen er wel!
Momenteel heeft Bastet al zo'n 2 weken vakantie. Ik heb examens en heb geen tijd om veel te rijden, maar vanaf de kerstvakantie nemen we het werk rustig weer op!
Ze komt wel elke dag buiten en krijgt beweging, en ik probeer zoveel mogelijk te gaan natuurlijk ! ( nu is ze overigens 6 jaar, toen ik haar kocht kon ze eigenlijk niets, enkel stappen en draven en vooral: rap gaan! )
Bedankt voor het kijken! 't was een hele boterham

fijne reactie! Mijn houding is idd al wat verbeterd