Hallo mensen,
Ik heb op 12 september mijn eerste paard gekocht.
Mijn buurvrouw verhuurde haar weide + stal in onze straat. (leuk leuk)
Heb Una daar gezet. Het is 125 euro voor weide, stal met schavelingen, voordroog, biks en water.
Maar ze staat nu helemaal alleen...en vindt het zo zielig.
De weide is echt vanvoor tot vanchter een blubberboel.
Voor haar stal zakt ze er zo diep in. Ik blijf er ook vaak in vaststeken met mijn laarzen (niet echt veilig als ze oppeens haar stal uitrent voor de 1 of andere reden).
Ik heb besloten haar te veranderen van stal daar waar ik gratis mocht gebruik maken van de buitenpiste.
Het is maar 5 minuutjes verder fietsen, dus nog heel dichtbij huis.
Het is een privéstalling. Er staan een 19tal paarden waarvan een vijftal van de eigenaar zelf. De paarden gaan allemaal samen op een grote weide die in 3 gedeeld is. Maar de paarden kunnen wel zelf van het ene stuk naar het andere gaan.
Ze worden van 9 tot 17u buiten gezet. De weide is droog. Het gemeenschappelijke deel vanvoor is zand/modder voor de rest is alles ok.
Ze krijgt stro in de stal en biks ook.
Er is een verlichte buitenpiste.
Deze stal is 50 euro duurder.
Maar dat maakt me niet veel uit, het belangrijkste is dat ze met andere paarden samen staat.
Nu zaterdag gaat ze naar haar nieuwe stal. Ik hoop dat ze het naar haar zin heeft en ik er goed aangedaan heb haar van plaats te veranderen.
Ik hoop ook dat het er niet te bont aan toe gaat als ze voor de eerste keer met al die andere paarden de weide op mag (haar vriendje dat naast haar stond op haar huidige weide is daar nu ook, dus misschien herkennen ze mekaar nog)
Wat denken jullie?
Groetjes