ik ben verhuist naar een andere stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

ik ben verhuist naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:02

Hoi allemaal, ik heb 13 oktober een nieuw paard gekocht haar naam is kelly.
Afbeelding
Ik ging met haar naar stal waar meerdere pensionpaarden stonden en heb er eigenlijk maar 2 weken plezier meegehad. Na die 2 weken op een woensdag liep ze behoorlijk kreupel en toen zei die boer dat het na een paar dagen over zou gaan. Ik dacht nou dat kan best kloppen, want een paard dat kreupel loopt moet na een paar dagen wel weer beter lopen. Tot de zaterdag daarop ze had een heel dik been, een vriendin is langsgekomen en zei nou bel maar een dierenarts op want dit is niet goed. Die boer die vond het al nergens opslaan dat de veearts er bij moest kome, een half uur erna kwam de dierenarts erbij en er zat een onsteking in haar gewrichten en ze kreeg antibiotica. Weer een week later was het been nog een beetje dik en de dierenarts is er weer bij gekomen. We kregen toen weer antibiotica, toen is de onsteking wel weggegaan maar ze liep nog niet goed. Weer een paar dagen later is ze in de sloot ingevallen, vraag niet hoe maar daar kom je toch nooit achter. Ze had overal wonden, dikke kogel. Een week later had ze een enorme bult op haar hoofd, die boer zei dat het nog kwam van die val in de sloot maar dat kan niet. Want het was een verse bult en dat kan niet na een week, want een bult zet meteen op na een stoot. Die boer had al toegegeven aan mijn vriend en een vriendin dat ze haar hoofd had gestoten in haar box, en tegen mij gaf hij het niet toe en zei tegen mij dat het nog van die val was. Gelukkig was de dag erna de bult al bijna weg omdat ze bang was voor kleine openingen en gauw de neiging had om haar hoofd al de lucht in gooien, zag ik dat die boer voor de gein ze hand in de lucht stak als hij langs liep. Kijk is dit leer ik haar nog wel af, dat ze niet meer schrikt als ik dat doe en toen deed hij het weer. Ja en toen was ik er kwaad om omdat ik het nu zag wat hij hij deed, zo leert ze het nooit om haar angst kwijt te raken voor lage openingen. Ik kreeg een beetje mot met hem, en hij zei nou als je geld te veel hebt dan moet je maar foto's maken van haar been. Maar je hebt toch nooit gelijk gehad en ik ben je nu al zat en er is niks aan de hand met kelly, dus toen was ik het ook zat en ben verhuist naar een andere stal. Vlakbij mijn werk heb een uur pauze dus kan dan naar kelly, vandaag ben ik met haar naar dierenkliniek de vallei geweest in woudenberg gegaan om foto's van haar been te laten maken. Ze heeft haar griffelbeentje gebroken. ik mocht haar daar een week laten staan omdat er nog vocht in haar been zit en dat moet ze kwijt zijn, want volgende week woensdag of donderdag word ze geopereerd. Ze krijgt ook weer antibiotica, ik mag elke dag naar haar toe gaan kijken hoe het met mijn meissie gaat. De arts zei ook dat het allemaal goed komt en dat ik waarschijnlijk over 2 maanden weer kan rijden en weer mijn geluk kan vinden. Ik hoop dat ook en we gaan er helemaal voor want ik wil dat ik nu plezier met mijn paardje ga krijgen.
Laatst bijgewerkt door kepo op 21-11-07 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Romeo2007

Re: ik ben verhuist naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:05

Hoi vervelend voor je zeg! Hoop dat ze na die twee maanden weer goed op de been is.

Als je gebruik maakt van minder komma´s en meer punten en duidelijker aangeeft wat een nieuwe zin is, leest het wat makkelijker Knipoog

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:07

ooo sorry dan heb ik de verkeerde knop gebruikt van mijn toetsenbord. Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:12

Ik kan er niet veel uit opmaken.
Maar goed dat je verhuisd bent...
Trouwens vind ik wel dat jij het initiatief moet pakken om de DA te bellen, maar de pensionhouder het op z'n minst je mag vertellen.
Daarnaast weet je dat als je je paard bij een boer (en hier zit er ook al veel verschil in) stalt, je bij "primitieve" mensen zit.
De een zou heel veel doen voor een paard en de ander is liever lui dan moe.
Spijtig genoeg heb jij met de laatste soort te maken gehad

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:13

Tja, typisch een boer.... hoef denk ik niet meer te zeggen of wel? Lekker naar een stal gaan (of heb je hem daar al) waar ze wel weten hoe ze met paarden om moeten gaan. Hopelijk komt je paardje weer tot rust...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:16

Ik heb niet eens je hele verhaal gelezen, op de helft werd het mij al onduidelijk door verkeerd of helemaal geen leestekens. Misschien een idee om je bericht even aan te passen zodat het leesbaar wordt?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:17

Zammie schreef:
Tja, typisch een boer.... hoef denk ik niet meer te zeggen of wel? Lekker naar een stal gaan (of heb je hem daar al) waar ze wel weten hoe ze met paarden om moeten gaan. Hopelijk komt je paardje weer tot rust...

Je hebt er ook soorten in hoor.
Mijn buurman is een échte boer, nog van de oude stempel.
Maar hij heeft zielsveel van zijn "werkpaardje Bella" gehouden.
En het haar altijd zo goed mogelijk proberen maken (lees; vele DA-bezoekjes) en haar niet naar de slacht gebracht maar eervol een spuitje gegeven waar hij bij was.
Ik zal nooit zijn gezicht vergeten toen hij die beslissing moest nemen.
De tranen stonden in zijn ogen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:19

Tuurlijk heb he ze in soorten... mijn opa en oma waren vroeger ook boeren en hadden ook echt alles voor hun "werk"paard over. Het is ook maar een uitdrukking, niet meteen op je teentjes getrapt voelen Knipoog

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:21

Ben het helemaal met Fjordnina eens. Het is wel erg moeilijk lezen zo.

Sneu voor je paard en wees blij dat je daar weg bent. Weet je al wanneer ze geopereerd wordt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:24

Kun je je verhaal overnieuw typen? heb er niks van begrepen.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:51

jeanette schreef:
Ben het helemaal met Fjordnina eens. Het is wel erg moeilijk lezen zo.

Sneu voor je paard en wees blij dat je daar weg bent. Weet je al wanneer ze geopereerd wordt.

ik heb het veranderd Haha! Haha! is het zo beter te lezen

ja ik ben blij dat ik daar weg bent, mijn paardje word volgende week donderdag geopereerd

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:52

Misschien is na de . een enter doen nog wat gemakkelijker lezen.....

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:12

SV -> PP