Om 6 uur vertrokken en om half 10 waren we er. Mevrouw liep zo de trailer in en toen ze we naar de kliniek in Bodegraven gereden. Daar waren we om 1 uur.
De arts heeft haar in de trailer bekeken. Hij vond haar wel mager, maar niet alarmerend (ik zie natuurlijk het verschil met hoe ze was) en hij zegt dat ze geen rainrot heeft maar schimmel! Dat wordt dus heel goed opletten en hard aan de slag met Betadine en Imaverol.
Verder kan ik een winkel beginnen in poedertjes en flesjes:
- 2 emmers Poeder om schimmel van binnenuit te bestrijden
- 2 emmers Vitaminepreparaat voor door het voer
- 5 daagse wormenkuur
- herhalingswormenkuur voor over 2 weken
- Imaverol
- Betadineshampoo
Hij heeft verder bloed geprikt en meteen een vitamineshot geinjecteerd. Ze is geënt en dat was het geloof ik wel

Daarna heb ik haar naar stal gereden en daar waren we om 3 uur. Ik heb haar in de paddock gezet en toen is er een quarantaine box voor haar klaargemaakt. De staleigenaar vond dat er erg weinig van over was en alle mensen die haar hebben gekend vonden het ook erg zielig (kreten in de trant van: 'hoe oud is ze? Pas 8?

Ik zal morgen ofzo wel even foto's maken dan kunnen we over een paar weken een voor en na sessie doen

Ze staat nu te genieten in een box vol met stro. Ik ben nog 2 uur bezig geweest om alle poedertjes te verdelen, met mensen te kletsen, briefjes op de stal te hangen, 1e wormenkuur erin proppen en ga zo maar door.
Morgen begin ik te wassen met betadine en dan gaan we aan de Imaverol beginnen.
Dit wordt 2 weken heel goed opletten want ik wil Maddox natuurlijk niet besmetten. Dus eerst Maddox doen, dan Bolivia en dan naar huis. Jas wassen, borstels wassen en de dag daarna weer schoon meenemen.
Ik ben hartstikke blij om haar weer bij me te hebben, ze is op dit moment heel lief en aanhankelijk maar dat komt waarschijnlijk omdat ze zich niet lekker voelt.
Ze viel echt aan op haar biks want dat had ze natuurlijk lang niet gegeten.
Ik ga vanavond nog even kijken en weer voor het eerst sinds 2 weken op Maddox rijden dus ik ben erg benieuwd! Als ze weer helemaal schimmelvrij is dan mogen ze fijn samen los.
Ik houd jullie op de hoogte.