Dino Gold na lange tijd ook weer eens op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Dino Gold na lange tijd ook weer eens op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 20:06

Het is al een hele tijd geleden dat Dino op bokt is verschenen dus vond ik het wel weer tijd voor nieuwe foto's.
Voor diegene die het nog niet wisten. Ik heb een behoorlijk lelijke val gemaakt met Dino waardoor Dino half op/tegen mij aan is gevallen. We zijn dus samen omgevallen na een behoorlijke bokpartij waarbij alle benen de lucht in gingen en hij dus zelf niet meer wist waar hij ze neer moest zetten en dus samen onderuit gingen. Gevolg--> uitgerekte enkelbanden. Hele tijd heb ik dus niet kunnen rijden enz. Dat werd dus heel veel longeren enz. Komende zaterdag ga ik weer een poging wagen met de hoop dat hij dan wat rustiger is.
Laatst heb ik iemand kunnen strikken om wat foto's te nemen. Foto's en filmpjes zijn van de mobiel af dus geen geweldige kwaliteit. (Let ook op zijn bliksem op zijn kont en mijn nu goudblonde haar hihi Haha!)
AfbeeldingNog geduldig wachten in stal
AfbeeldingHij begint al behoorlijk ongeduldig te worden
AfbeeldingEn toen hij eindelijk buiten was moest hij natuurlijk eerst een hapje gras hebben
AfbeeldingEn dan aan het werk Whoosh!
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn uiteindelijk was de rust teruggekeerd Lachen

Nog wat foto's van zijn bliksem:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar filmpjes. Let niet op het commentaar van mijn vriendin, ze weet niks van paarden af Clown
http://nl.youtube.com/watch?v=AQqHpN7LUBE Begin, nog erg onstuimig
http://nl.youtube.com/watch?v=NUZGqS1EMnA En afwerken/uitstappen

Dino is pas 4 jaar, ik ben in midden februari begonnen met inrijden. Heeft ong 4 maandjes onder het zadel gelopen en toen stil gezet. Hij is dus wel wat aangekomen Nagelbijten / Gniffelen
(Tevens ook te koop)
Laatst bijgewerkt door ChingYi_Dino op 20-11-07 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

weemi_4

Re: Dino Gold na lange tijd ook weer eens op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:11

mooi paard , wat er voor jullie dat je gevallen bent , leuke bliksem en ng veel succses

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:15

oh wat jammer dat je hem gaat verkopen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:16

CHINGGGGGGG Lovers
hippe dino met hippe bliksem *LOL*
ja die val was idd erg Ach gut nog steeds trauma aan het zien van de val Clown
ik herken je niet met je haar zo Bloos!
ik hoop dat je hier snel bent Lovers kan je tjallingetje ontmoeten Ja

xx Leentjee

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:16

hijs leuk chingyi!
Is hij te koop Bloos! waarom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:19

Leuk paard!! Commentaar geven kan niet Lachen Wat gaaf trouwens ,die bliksemschicht!!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:20

Bedankt allemaal!

Leentje_: Ja erg was dat he. Nog bedankt dat je me nog zo goed geholpen hebt met Dino op stal te krijgen ook al liep hij niet mee zonder mij Clown Was best poedersuiker voor mij was want ik kon echt nauwelijks op mijn been staan. Achja, de dag erna was veel erger. Maargoed, ik ben weer zo goed als genezen en Dino heeft er ook niks aan overgehouden gelukkig.
Jaa, in de kerstvakantie kom ik jou kant op hoor!

knabbelgirl: Ten eerste omdat ik volgend jaar naar Deurne wil en daar een paard voor nodig heb en ik (helaas) geen 2 paarden kan onderhouden. Daarnaast zien mn ouders het niet meer zo zitten dat ik nog op Dino ga kruipen. Maargoed, daar hebben ze dan voorlopig toch maar pech mee want ik ga er zaterdag toch weer op.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:19

Heej, leuk diertje zeg! wat jammer dat het zo gelopen is..

Maar ik zou je graag wat tips willen geven, als ik zo naar de filmpjes kijk zie ik een pony die geen respect voor jou heeft, (hoofd houding, trekt ontzettend aan de longe) zowel in de omgang, onder het zadel, als aan de longe, ben jij de baas! en dat vind ik hier niet te zien, sorry.
Daarin tegen, hoor ik jou ook nooit commando's geven, je laat m letterlijk maar wat rondjes rennen, op de manier hoe hij het wilt, en daar gaat hij dan ook onder het zadel misbruik van maken, als je hem met longeren al niet de baas bent.
Probeer eens commando's, als je vind dat hij te vlug gaat, dan zeg je met een lage stem en met een uitrekking: hooooooooo of staaaaaaaaaaaap of draaaaaaaaf, moet hij juist actiever, zeg je het met een iets hogere vluggere toon.
(Ik heb het iig niet op het filmpje gehoord)
En ook over hoe je die lijn vast hebt, meid als hij nu een keer trekt heb je brandblaren van hier tot tokio en weer terug.
hou het uiteinde vast in de hand wat ''achter'' het paard staat, en dan met je andere hand houd je de gewone lijn vast, die wat op spanning moet staan zeg maar.
Dus als hij deze nu uit je hand trekt, heb je nog altijd het uiteinde van je andere hand.
maar hoe jij ze nu vast hebt, zo opgerold, als hij die in 1x uit je hand trekt, daar krijg je echt erge blaren van.
Krijg je geen les? vraag anders aan je instructrice een longeerles, heb ik ook gehad, werkt ontzettend goed! Ja

Succes verder.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:24

ChingYi_Dino schreef:
Bedankt allemaal!

Leentje_: Ja erg was dat he. Nog bedankt dat je me nog zo goed geholpen hebt met Dino op stal te krijgen ook al liep hij niet mee zonder mij Clown Was best poedersuiker voor mij was want ik kon echt nauwelijks op mijn been staan. Achja, de dag erna was veel erger. Maargoed, ik ben weer zo goed als genezen en Dino heeft er ook niks aan overgehouden gelukkig.
Jaa, in de kerstvakantie kom ik jou kant op hoor!

knabbelgirl: Ten eerste omdat ik volgend jaar naar Deurne wil en daar een paard voor nodig heb en ik (helaas) geen 2 paarden kan onderhouden. Daarnaast zien mn ouders het niet meer zo zitten dat ik nog op Dino ga kruipen. Maargoed, daar hebben ze dan voorlopig toch maar pech mee want ik ga er zaterdag toch weer op.

Maar dit wist je toch al toen je hem kocht?
Of heb je het laatste half jaar besloten om naar Deurne te gaan?
Verder ga ik helemaal mee met bovenstaand commentaar, ik hoor te weinig stemhulpen.
Wel een heel leuk diertje hoor Lachen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 20:48

Bedankt!
Stemhulpen geef ik aldoor, alleen is dat niet te horen op het filmpje, meisje stond helemaal voorin de wei en ik in het midden en het is een vrij grote wei.
Daar reageert hij goed op hoor.
Ja in het begin heb ik idd weinig controle over hem. Maar dat veranderd laterna wel, heb ik ook nog een filmpje van maar op de een of andere manier krijg ik hem niet geupload.. Verward
Ik heb op het moment geen les nee aangezien ik een hele tijd helemaal niet op een paard kon rijden vanwege mijn blessure.
Ik moet toegeven dat ik het touw altijd anders vastpak Clown Hoe het mij op het moment het beste uitkomt. Maar ik zal ze weer op de manier pakken hoe jij het zei.

Yentl_: Het was eerst nog niet zeker of ik wel naar Deurne wilde. En toen meende ik dat je er wel met een pony heen zou kunnen. Maar dat bleek dus niet het geval.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 08:57

ik hoor het meisje anders wel, en jou niet, maargoed daar geen discussie over als jij zegt dat je je stem wel gebruikt. misschien toch weer beginnen met een longeerles? helpt echt goed hoor, ik kan je wel iemand aanraden?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:37

DINO Lovers
Wat is het toch een kanjer.
En ik vindt het nog steeds jammer dat je hem gaat verkopen...
Ik zou hem echt wel willen hebben want ik vindt hem super gaaf maar dat kan helaas niet op dit moment. Examenjaar he..
Wel vervelend dat jullie gevallen zijn zeg...
Hopen dat je een leuk baasje voor hem kan vinden.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:56

Jammer dat je jou pony gaat verkopen.

Maar ligt je zadel wel goed?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:37

Vervelend dat jullie gevallen zijn, was vast voor allebei flink schrikken!
Wat ik even wil zeggen is... laat je pony niet met hoofdstel in de stal staan... hij doet één keer z'n hoofd over de deur, blijft hangen aan -scharnier, -grendel, -metalen deurrand etc etc etc, rukt in het gunstigste geval alleen zijn hoofdstel stuk maar het kan veel erger aflopen!! Vooral omdat het halster er ook nog om zit, dit breekt niet snel (tenzij het een veiligheidshalster is, dat kan ik niet zien natuurlijk) en een verschoven nekwervel (of veel erger dan dat) is niet ondenkbaar. Zou toch zonde zijn van zo'n leuke levendige pony Ach gut
Hoop dat je toch nog veel plezier van hem mag hebben ondanks dat hij verkocht wordt!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 16:08

Eva_Arnold: Mijn vriendin had haar mobiel nog geen 20cm van haar mond af en ik sta er ong 20 METER van af Knipoog
Wie zou je me aan willen raden dan?

Astor: Hij is leuk he! Tsja, helaas. Hij gaat ook alleen weg als ik zeker weet dat hij er goed terecht komt.

Chocotof: Ja hoor, ik was em alleen tussendoor vergeten aan te singelen. Bloos

pretletter17: was zeker schrikken ja. Klopt heb je gelijk in Bloos Ik moest even de longeerlijn pakken, maar je hebt gelijk, zelfs in die paar seconden kan het mis gaan.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:08

HAW->ITP