Waar zijn alle paardjes gebleven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Waar zijn alle paardjes gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 17:24

Hallo bokkers!

Mijn op één na eerste post hier (meestal zit ik al uren lekker te lezen en heb ik niet eens tijd meer om te reageren hihi)! Even een berichtje over het volgende:

Het is alweer ruim twee en een halve maand geleden dat de Verende Wagen in Houten gesloten is (wat geheel niet onverwacht maar daardoor niet minder ´dramatisch´ was). Alle pensionklanten moesten halsoverkop een andere stal zoeken en ik geloof dat de meeste mensen naar tevredenheid iets nieuws gevonden hebben! Ook de manegeklanten zijn allemaal wel op een nieuwe manege terecht gekomen. Ik mis het contact wel hoor, ik heb er toch bijna 10 jaar gereden, gepoetst, verzorgd, enzovoorts. En dan natuurlijk de manegepaardjes, hups zomaar ongeveer 50 dieren die een nieuw baasje moesten hebben en die uiteindelijk door hard werk van vele vrijwilligers ook wel gevonden hebben.

De laatste jaren was het beslist geen fantastisch bedrijf meer, maar misschien dat we juist daardoor ons met een groepje mensen zo betrokken bij voelden en er alles aan deden om het in elk geval voor de manegebeestjes naar de zin te maken. Meer betrokkenheid bij de dieren dus dan bij het bedrijf eigenlijk. Vijftig verschillende karaktertjes bij elkaar, en nog veel meer karaktertjes in al die jaren zien komen en helaas weer gaan (en vaak op heel hoge leeftijd!).

Daarom ben ik nu ook zo ontzettend benieuwd naar waar alle paardjes en ponies terecht gekomen zijn! Van een aantal paarden weet ik waar ze nu staan en hoe het met ze gaat (voor wie het iets zegt; mijn liefste knollie Regina is met pensioen bij Stichting ´t Olde Manegepeerd, pony Whisky is naar een bokker in Amsterdam gegaan waar ze het volgens mij echt fantastisch heeft, twee paarden en drie ponies zijn overgenomen door een Nieuwegeinse manege, en zo weet ik nog enkele dieren die goed terecht zijn gekomen).

Weet iemand van jullie misschien hoe het met de rest van de paardjes gaat? Misschien ken je iemand die een pony of paard overgenomen heeft van de VW.

Kortom: ik ben reuzebenieuwd naar het wel en wee van mijn ouwe vriendjes!!

~°Wisest is she who knows she does not know°~


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:07

Ik weet wel dat bij mij aan de overkant een paar pensionpaardjes staan van de Verende Wagen. De vrouw van wie de paardjes zijn was lerares ofzo, of iets met het bestuur, en ze heeft o.a. een vrij grote haflinger staan (als je me de naam noemt weet ik het wel weer). Denk dat zij ook wel weer weet waar de rest heen is gegaan.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:08

De haf was trouwens een manegepaard dat zij heeft overgenomen toen de verende wagen gesloten werd.

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 22:38

Hoi Bubbels,
Dat kan alleen maar Ferdy zijn, het schattigste hafje (nou ja hafjexwelshje) van de manege Lachen Lachen --> pas toen ie al weken in de les liep tussen alle andere ponies kwamen ze er achter dat ie nog hengst was, zo braaf was hij dus hihi. Lieve pony van lieve mensen, hun andere peerdje Sahbabah kennikook nog wel Haha! .

Dankjewel Haha!

~°Wisest is she who knows she does not know°~

Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:50

Pienie schreef:
pas toen ie al weken in de les liep tussen alle andere ponies kwamen ze er achter dat ie nog hengst was, zo braaf was hij dus hihi.
Dankjewel Haha!
Verward

Absurd dat je niet tussen die achterbeentjes kijkt!!!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 18:30

Citaat:
Absurd dat je niet tussen die achterbeentjes kijkt!!!


Mja kan ik je alleen maar gelijk in geven. Op sómmige bedrijven gebeuren soms hele gekke dingen!

~°Wisest is she who knows she does not know°~

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:31

Ferdy! Inderdaad!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:02

Whinny en spike staan bij ons samen met tinkie en alles gaat prima ze gaan lekker de wei in als het weer het toe laat en varen er wel bij Tong uitsteken

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:08

Hee Pienie! Mijn bijrijpaard Evert komt ook van de verende wagen af. Hij staat nu op een pensionstal in Bunnik en maakt het erg goed! In mijn profiel staat een foto van hem.... Ik rij hem sinds vorige week maandag, voor twee keer in de week... echt een leuk paard! Wel een beetje eigenwijs, ik moet hem nog goed laten zien wie de baas is, maar dat gaat steeds beter....

Groetjes,
Mark

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 16:57

Hoi Diana,
Ohh wat grappig, dus jij staat ook daar in Houten! Winnie en Spïke erg leuke ponies (als je Jacolien van Spike ziet, doe haar maar de groetjes als je wilt ).

Ok (wijst naar boven) áls je dus de groetjes doet, doe het dan maar van Merlijn want das m´n naam pffff Frusty leuk dat ze dan ook nog even weet van wie ze ze krijgt.

Enneh Mark, wat onwijs leuk dat jij Evert (ons Eefje...zucht Lovers ) bijrijdt. Ik vond hem altijd een erg leuk paard, juist omdattie zo eigenwijs was, maar hij is in weze nog best jong en als ie eenmaal loopt loopt ie ook fijn! Ik vond hem altijd een beetje zielig op de manege, kwijnde naar mijn gevoel helemaal weg. Maar wel erg lief, ook met andere paarden! Heb je toevallig ook al eens met hem gesprongen? Ik ben blij dat hij zo goed terecht is gekomen, geef hem maar een dikke knuffel!

Ik ga gauw ff in je profiel kijken hoor! benieuwd benieuwd benieuwd! Bedankt voor jullie antwoord!
Laatst bijgewerkt door Pienie op 21-11-02 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

~°Wisest is she who knows she does not know°~

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:30

hallo,

roxer en falkor staan ook bij ons op stal in bunnik bij evert. Evert is echt een schat.
Ik heb wel met evert gesprongen ongeveer 1 meter 10 maar hij kon nog veel hoger. En mark doet het goed op evert

gr. shirley

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:31

Hee shirley!!!welkom

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:39

he diana,
ken ik jou niet ergens van

gr. shirley

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:58

Pony Foetsie (hoe schrijf je het?) is terug naar zijn oude eigenaar. Dat is ook de enige van wie ik het weet. Andere paarden die daar hebben gestaan ken ik niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 18:25

Shirley tnx Lachen Roxor en Volker (ik denk tenminste dat je deze bedoelt Knipoog ik dacht nl dat Volker in Austerlitz stond) staan dus ook nog in de buurt. Roxor vond ik altijd erg grappig om mee te ´spelen´ (kleintje), lekker pittig peerdje erg uitdagend, zou ideaal zijn om eens mee te freestylen! Volgens mij vond Rox Evert trouwens ook erg cool op de manege! Ze kwamen vaak samen los in het weekend.

Karin tnx voor de info Lachen Foetsie (inderdaad) dus ook weer een fijn baasje.

~°Wisest is she who knows she does not know°~

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:17

Ja shirley we hebben vaak gemaild ik sta bij de polopaarden in Houten:)

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 16:05

Pling JAAAAAA *LOL*

[color=#][/color] Ikke blij want ik ga binnenkort op bezoek bij mijn favoriete en gepensioneerde manegeknollie!!! Lovers Met haar zoveel geweldige maar ook minder geweldige dingen meegemaakt, zo´n superkaraktertje! Zelfs freestyle met haar gedaan, dat vond ik wel bijzonder, kippenvel zo goed werkte dat (al zeg ik het zelf ahum ahuum). Ik weet niet wie er op dat moment meer geleerd heeft, zij of ik (ik ga voor het laatste) maar het is iets dat ik nooit meer zal vergeten. Nu staat ze dus bij Stichting ´t Olde Manegepeerd in Dalmsholte, bij fantastische mensen die zich inzetten voor een waardig pensioen van manegepaarden, geheel belangeloos. Ondanks haar arthrose geniet ze daar met enorme teugen (ehh ze gedraagt zich niet echt als oudere dame daar maar goed, tweede jeugd wellicht) als ik dat zo hoor en daar ben ik reuzeblij om!!

Uhm Dromen ? Laat ik hier maar even stoppen voordat er nog een lap tekst bij komt, ik kan nog wel even doorgaan hihi.

~°Wisest is she who knows she does not know°~

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 20:12

hoi pienie,

het zal best wel kunnen dat evert en roxor samen los liepen, ik kwam alleen nooit op de verende wagen heb alleen evert daar gekocht.

Touwens flasch, die shetlander, staat ook bij ons. hij maakt het ook goed met 2 andere shetjes op het land

gr. shirley

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-02 00:21

Hoi Shirley,

Ohh dus Eef is nu van jou, wat leuk dat had ik even niet begrepen. Dromen Hoe kwam je er eigenlijk zo op om hem te kopen (ik bedoel er niks geks mee, gewoon nieuwsgierig aangezien je hem niet kende)? Waarschijnlijk ziet hij er nu al stukken beter uit dan het laatste jaar op de manege. Er waren een paar paardjes waarvan ik dacht, goh die zou ik wel eens als privépaard willen zien, wat zouden ze daarvan opknappen en hij was daar zeker een van!
Als ik alles zo hoor en lees is het trouwens een gezellige boel bij jullie daar in Bunnik! Als Flash daar staat dan staat Amigo (russische hengst) daar ook denk ik. En Geesje, Carel misschien ook wel. In elk geval bedankt voor je berichtjes hoor!

Het blijft raar hoor, eerst zoveel mensen en paarden bijna elke dag zien en dan ineens verlies je zomaar iedereen uit het oog Scheve mond . Iedereen is nu over de omgeving verspreid.

~°Wisest is she who knows she does not know°~

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:16

Ja amigo die staat er ook: hij is nu van Annabel, heb der vorige week een stukje op gereden ook een heel lief paard zeg! Gisteren les gehad op Evert, en het ging echt goed! Hij liep keurig in de hoefslag, stopte niet in de hoeken en draafde ook keurig aan, echt heerlijk!

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-02 18:58

Ha die Mark,
Amigo was altijd al van Annabel Lachen, lief isie he! Zachtaardige reus maar ´t blijft een hengst hihi.
En wat leuk dat het met jou en Evert zo goed gaat! Hij kan lekker eigenwijs zijn (ik zie dat maar als een stukje zelfbescherming wat ie aan de manegelessen heeft overgehouden) dus is het al heel goed dat je hem nu al zo kunt rijden Lachen. Ik had met hem heel vaak in het begin van de les, bij het losrijden dat ik dacht ´zo dát gaat lekker´ Lachen en dat ie dan ineens vol op zijn rem ging haha. Sommige mensen konden dan enorm kwaad worden, maar bij Eef deed ik dat altijd wat subtieler en met wat meer geduld. En dan na een paar minuten spraken we gewoon saampjes af dat we er een fijne les van gingen maken en dan vond ik hem heel fijn. Veel mensen verwachtten dat niet zo van Eef, maar hij kan echt super lopen! Mooi aan de teugel en voorwaarts (ok, nadat je er een aantal kwartjes hebt in gedaan hihi) en ik vind hem erg lekker zitten. En met springen of het crossen door de waterbak (die luxe hadden we dan weer wel) was hij heel tof.
Hmm geef hem maar een dikke knuffel van me, en zeg maar dat ik blij voor ´m ben dat ie jullie nu heeft (alsof hij daar iets op terug zou zeggen maar goed).
Ik zal ook eens kijken of ik ergens nog leuke foto´s van hem kan vinden!

~°Wisest is she who knows she does not know°~

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:14

Hee pienie, leuk om te horen wat je met hem hebt gedaan. Springen lijkt mij ook wel heel erg gaaf... maar daarvoor moet ik eerst het gewone rijden nog wat beter onder de knie krijgen.... Ik heb afgelopen woensdag een paar foto's van hem gemaakt, zal ze hieronder bijzetten..

Groetjes,

Mark

Close up van zijn hoofd:

Afbeelding

Ikke bovenop hem:

Afbeelding

Lekker eten:

Afbeelding

Afbeelding

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:44

Kimberly is naar een oud stalgenootje van mij gegaan. Die staat nu bij Stal Peek. Ik weet verder niet hoe het nu met haar is, maar die staat dus bij Peek.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:06

hoi piennie,
geesje staat inderdaad ook bij ons, amigo ook, verder staat decanter, flanel,soraya, bonfire, juliana, julliette, snowy en storm bij ons, dus aardig wat van de verende wagen, Als het goed is komt volgende week jakson bij ons staan, maar dat is nog niet zeker.

Vind je evert er niet goed uitzien.

Hoe ik op het idee kwam om evert te kopen, nou dat zal ikje vertellen.

Ik zou een paard gaan rijden waar ik nu op stal staat , daar hoorde ik dat de verende wagen weg ging en dat de paardje voor weinig weg gingen. Ik wou al lang een paard kopen,maar financieel lukte dat nooit.

Ik belde ina op en vroeg of alles zo was, had een afspraak om langs te komen. Ze hadden evert, jumper en max nog, waar geen optie op was, en een witte weet de naam niet meer. ik op evert en die witte gereden die witte liep niet goed, een vriendin van me was mee en die heeft ook op evert gereden en ze zegt dat ik er wel wat van kon maken. Toen heb ik eigenlijk een optie op evert genomen en naar een paar dagen besloten om hem te nemen. Ik moet alleen eerlijk zeggen d at het niet echt een paard is wat ik zou kopen als ik meer geld had, maar hij is nu echt aan het lopen zoals ik het wil.

ik zou hem nu ook niet meer weg doen. dit is eigenlijk het verhaal, misschien een beetje vreemd, maar ja. ik ben er blij mee.

groetjes shirley

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:24

hoi pienie.

hier ben ik nog een keer. Heb jij ook een paard gehad die daar stond of heb je daar in de les gereden.

gr. shirley


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, boemel, Exorcizamus, hokke, Jet, Marcato, Mel80life, mosimonster, nien81, pien2010, santaju, schumiegirl, wisja, xSannee en 121 bezoekers