zit paardrijden in de familie?..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:38

ik ben de enige in de directe familie die echt rijd.
mijn oom had vroeger wel een paar shetjes die een tijd bij ons hebben gestaan maar verder niets.
mijn nicht&neefje vinden paarden stinken.
en mijn kleinste 2 nichtjes die wille heel graag een 'babypaardje' (shetje:D)
de oudste van die 2 wil allemaal mij helpen enzo, maar babs vertrouw ik niet met kleine kinderen, en dat vind ze afentoe niet leuk.
maar misschien krijgt ze volgend jaar een "babypaardje"

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:40

Mirte"]
[quote="Pellie schreef:
Afbeeldingmijn opa en oom hebben vroeger dravers gehad maar of het dáár nu door komt dat ik van paarden houd? Verward nèh...Afbeelding


Pellie die beestje die je gebruikt, dat ziet er echt heel vreemd uit als je daar naar kijkt voor de eerste keer...
[/quote]

ik snapte meteen wat je bedoelde Bloos Bloos

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:45

Ja, mijn ouders hebben in de Engelse Volbloeden gezeten fok & training.
Mijn moeder rijdt sinds jongs af aan paard, haar oma had een pony fokkerij.
Mijn oom van moederskant is op meerdere Engelse volbloed stoeterijen bedrijfsleider geweest.
Van vaderskant reed mijn opa paard en de broer van mijn vader fokt ook paarden.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:54

Lielle"]
[quote="Mirte"][quote="Pellie schreef:
Afbeeldingmijn opa en oom hebben vroeger dravers gehad maar of het dáár nu door komt dat ik van paarden houd? Verward nèh...Afbeelding


Pellie die beestje die je gebruikt, dat ziet er echt heel vreemd uit als je daar naar kijkt voor de eerste keer...
[/quote]

ik snapte meteen wat je bedoelde Bloos Bloos
[/quote]

Ohhhh ga je schamen! Haha! Knipoog Gelukkig, ben niet de enige!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:20

Mijn ouders en broertje hebben ook allemaal gereden. Mijn vader een blauwe maandag om mijn moeder te plezieren en m'n broertje heeft op school paardrijles gehad.
Mijn moeder heeft vroeger intensief gereden, ook sneeuwjachten Cool, maar heeft moeten stoppen toen haar knie bekneld raakte tussen twee paarden en de instructeur er met de zweep bijkwam Boos!.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:38

Mijn vader is via mijn opa in de drafsport terecht gekomen, en ik via mn vader. Mijn opa had vroeger ook een werkpaard, waar mn vader wel op gereden heeft (o.a. ringsteken bij dorpsfeesten). Aan mn moederskant zitten zo totaal niet in de paarden...

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:11

Ik ben jarenlang de enige in de familie geweest die aan paardrijden deed. Een nichtje van me heeft nog een jaartje ofzo op een manege rond gehuppeld maar verder Verward Pas sinds ik Fayette heb heb ik eerst mijn moeder en later ook mijn zus aan het rijden gekregen. Mijn moeder rijd onderhand niet meer maar zit er wel over te denken om nog weer te beginnen. Mijn zus rijd nog steeds en dat is vooral leuk voor mij want ik mag d'r altijd in de les afbeulen }> Gnagnagna Haha! Maar op Fayette komt ze het komende jaar nog niet, eerst wil ik d'r zelf inrijden en er voor zorgen dat alle knopjes er redelijk goed in zitten voordat ik mijn zus erop laat. Maar mijn zus vermaakt zich opperbest met de mamma van Fayette Party!! Hihihi, en verder probeer ik het eigenlijk een beetje tegen te houden want straks ben ik mijn paardje kwijt Haha!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:22

Onze familie komt uit Amsterdam maar oorspronkelijk schijnen wij af te stammen van Franse zigeuners.Aan mijn tantes en ooms van moeders kant is daar best wat van te zien.Heel veel van mijn nichten en neven hebben in meer of mindere mate met paarden van doen,en ook mijn zus heeft tot 2 jaar geleden een pony gehad.Ik denk dus echt dat het in de familie kan zitten!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:33

nee echt niet....mijn moeder is echt super bang voor die beesten, als er een x visite is en ik vrag ff of ze die kleine Red wil vast houden doet ze dat omdat ze denkt dat ze het kan, maar zodra Reddy een stapje zet, springt ze achteruit, laat eht touw los en loopt weg...leuk kan ik Reddy gaan vangen!
nee mijn opa bleek vroeger een fokker te zijn van Friese paarden, hij had verschillende goed gekeurde hengsten en een paar stermerries....(das de vader van mijn moeder)

heb hem nooit gekend, mijn vader heeft nix met paarden,gaat het liefst te voetballen met mijn broers, maar hij doet wel veel voor me. nu ik ziek ben moet hij de paarden binnen en buiten doen en voeren, hij is verder niet echt bang voor paarden en soms doet ie gek dan gaat ie ff naar de wei een praatje houden met de paarden haha, hij vind het leuk als ie mij ziet springen, dressuur vind ie maar saai.....
mijn broers weten geneens hoe de stal van binnen eruit ziet haha, die komen alleen achter met een bal zodat ze ff kunnen voetballen. het banketstaaf is..wij hadden een voetbalveldje maar daar staat nu de paardenstal op hihi, naja ze hebben alsnog 40X18 meter grasland voor de stal

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:40

bij ons zit het ook niet in de familie, laatst hebben mijn ouders opgepast
om onze beestenboel en mijn vader vond het een uitdaging om
te doen.
Hij is helemaal niet bang voor paarden, hij is ook mee geweest om Jaike
op te halen toen ik haar kocht en bij haar keuring.
Mijn moeder durft Blossem wel vast te houden en er een stukje mee
te lopen, dat is al heel wat Haha!

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:11

Mijn nicht alias pregini rijd paard, me vader heb ook paard gereden, me oma

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:31

Ik ben ook niet de enige Knipoog Mijn opa heeft ook gereden en heeft ook altijd paarden gehad, had ook een boerderij en toen de tractors kwamen, vertikte hij het om er een te kopen, want 'zijn Jelle' was toch veel beter Haha! Echt jammer dat ik mijn opa nooit heb gekend...
Verder heeft een oom ook altijd paarden gehad, maar hij is (met zijn gezin Knipoog) naar Amerika verhuisd en hij heeft toen zijn paarden verkocht. Zijn dochter (mijn nicht dus Tong uitsteken) reed ook altijd paard. Mijn zus heeft ook paardgereden, nu rijdt ze af en toe ook wel eens op Ivanka, maar niet vaak...
Heel de familie vind paarden wel leuk, in het bijzonder Ivanka natuurlijk *LOL* En ze komen ook altijd kijken als ik met Ivanka bezig ben, als ik aan het poetsen ben, komen ze altijd vragen over haar stellen: 'waarom heeft ze van die kuiltjes boven haar ogen?' en mijn nichtje vroeg waarom ik spijkers in haar voeten sloeg *doet de hoefsmid Haha! de nagels van haar ijzers Knipoog*

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:58

-Mijn vader heeft vroeger paarden gehad, en les nu af en toe nog op de manege.
-Mijn broertje is anderhalf jaar geleden ook gaan rijden door mij, en omdat Rocco's wei maatje wegging hebben we een shet voor hem gekocht.
-Mijn moeder wil ook gaan paardrijden maar houd niet van maneges, dus waarschijnlijk een paardje erbij *LOL*.

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:07

ik ben altijd de enige geweest en heb ook erg lang moeten zeuren om eindelijk op paardrijden te mogen, mocht nooit omdat m'n moeder bang voor paarden was.
toen ik een jaartje op paardenrijden zat ging m'n nicht steeds vakeer mee en vond het toen ook wel erg leuk worden en is toen dus ook gaan paardrijden. mijn moeder, 2 zusjes en tante hebben daarna ook nog een tijdje les gehad om te kijken wat ik nou zo heel erg geweldig vond aan paardrijden maar hun zijn na een tijdje ook weer gestopt.
nu heeft dus bijna m'n hele familie kennis gemaakt met paarden en alleen m'n nicht en ik zijn ermee doorgegaan bij mijn nicht is het zelfs zo dat zij een paar weken geleden haar eigen veulen heeft gekocht (voor de nieuweschierigen onder ons; arabier x apaloosa, bruin met vlekjes op z'n kont) en nu maar geduldig wachten totdat ik het geld heb om míjn aanstaande veulentje te kunnen onderhouden Lachen

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:41

Nee,ik ben niet de enige paardengek in de familie.
Mijn opa was hoefsmid en kon met de moeilijkste paarden overweg.

Mijn tante heeft ook een tijdje gereden maar omdat ze het eng vond is ze er mee gestopt.
Voor haar was er toen al een pony aangeschaft en daar heb ik ook weer op leren rijden.
Een nichtje van mij rijd ook paard,maar niemand bij ons in de familie is er zo actief als ik mee bezig.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:50

Hier was mijn opa de overbrenger van het 'virus', die kocht 15 jaar geleden een shetlander en zette die bij ons, in de voormalige schapenwei (en die shet staat er nog steeds). Op dat moment vond ik het alleen maar jammer dat de schapen weg moesten.
Maargoed, henkie ging voor de kar en we reden er wat op, allemaal harstikke leuk. M'n opa kocht er een haflinger bij, die ook bij ons kwam te staan. Daar mende hij mee.
Op een gegeven moment ging ik op manegeles, daarna met m'n eigen pony op les enz.
M'n broertje wilde toen natuurlijk ook op les.....

gevolg is nu drie paardebeesten thuis (en één bij de buren op stal...), een stuk weiland erbij gekocht, een fatsoenlijke stal, en m'n broertje en ik rijden. M'n ouders doen alles voor ons (met de trailer naar de manege, wedstrijden, een belangrijk dele van de kosten betalen) maar rijden zelf niet. M'n vader is wel heel goed met paarden en wil binnen afzienbare tijd Jimmy voor de kar gaan zetten.

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:24

mijn vader heeft paard gereden, en ik heb het van hem, mijn moeder komt van een echte "ouderwetse" groningse boerderij en heeft dus alle werk paarden enzo meegemaakt. Ze zegt dat ze weleens op de belgen heeft gereden maar als je ziet hoe bang ze is voor paarden trek ik dat enigzins in twijfel hihi. Mijn vader heeft ook les gehadvan de instructeur waar ik nu nog les van heb, dat is wel leuk, aangezien mijn vader is overleden en hij heeft er soms nog verhalen over. mijn broer heeft ook paard gereden maar hij is er mee gestopt toen we van de manege af moesten omdat hij verkocht werd... ik ben zover ik weet verder de enige die wat met paarden doet, de rest zit op tennis enzo, niets voor mij!!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 23:36

H-e-l-e-m-a-a-l niemand Haha!
Ik ben echt de enige, weet alleen dat 2 nichtjes van me gereden hebben, maar die zijn er ook alweer mee gestopt.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:07

Mijn moeder heeft gereden maar is binnen 10 lessen gestopt omdat ze het zo eng vond.
Mijn vader vond het leuk met mij te rijden.
is een paar keer buiten wezen rijden met mij en heeft ook een paar westernlessen gehad maar verder hield het snel op.

Mijn tante heeft vroeger M1 gereden, Mijn nichtje rijd heel fanatiek paard sinds ik haar heb aangestoken en een andere tante (maar die si aangetrouwd) start Z2 en is B t/m z2 jurylid

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:50

Mijn ouders snapt er niets van! mijn vader was bang van paarden en vondt ze toendertijd gevaarlijk, mijn moeder heeft een schoolvrienden verloren vanwege een ongeluk met een paard- dus ze was er ook niet zo blij mee in het begin..

Al sinds een kleine meisje ben ik altijd bezig met ponies en paarden, kreeg het virus in mijn bloed en bent nooit meer van genezen Haha!

Maar het was wel mijn eerste merrie die het vertrouwen weer teruggeeft aan mijn ouders dat niet alle paarden zijn gevaarlijk!

Mijn oudste broer is ook in de paarden wereld gestapt, omdat hij klein was begon hij zijn loopbaan als een jockey. - en met succes! Haha!
Daarna is hij renpaarden gaan trainen, maar tegenwoordig is hij van beroep verandert ivm gezinsuitbereiding en uit het paardenwereld gestapt.

Mijn man is bang van paarden, maar kleine ponies vindt hij niet zo eng! *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 11:11

Mijn zusje werkt beroepsmatig in de paarden, mijn moeder rijdt paard.
Mijn vader heeft vroeger paard gereden en mijn opa had vroeger ook ponies en paarden.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:56

Ik ben de enige, familie van m'n moeder hebben wel een Ijslander fokkerij gehad in Duitsland maar die zijn er mee gestopt (ook al lang geleden hoor)
Ik ben dus de enige paardenmiep hier in huis, mijn vader heeft ook nog een aatal jaren gereden maar daar is ie nu mee gestopt.

Hij geeft wel al m'n pony's 's morgens eten in de week (moet ik naar school) en hij helpt verder ook met ettelijke klusjes betreffende de pony's, stallen, afrasteringen etc...

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 01:04

Ik ben ook zo ongeveer de enige. Heb 1 nichtje die wel eens rijdt.

Mijn ouders weten ook nog niet dat ik een paard heb gekocht. Mijn moeder staat er namelijk niet achter

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:47

ik en mij zusje en me nichtje rijd ook 2 keer in het jaar ong maar de rest van de familie helemaal niet
het is trouwens wel gekomen door mij me zusje vindt het niet meer zo leuk me nichie wil wel meer rijden maar doet het niet

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:22

Nee mijn oom fokt al jaren KWPN. 1 van mijn broers heeft jaren zelf gereden en de andere jaren voltige gedaan. Mijn vader is jaren voorzitter geweest van de plaatselijke rijvereniging en mijn moeder was altijd niet rijdende lleiding op ponykamp. Mijn neef, nicht en nichtje hebben heel lang gereden. En een ander nichtje rijd nog steeds. Van de andere kant hebben er ook een heel aantal gereden, maar doen dat nu niet meer. Nou verder weet ik het eigenlijk niet, was eht zo wel denk ik