Namen paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reneetja

Namen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 23:16

Heeeei.

wat vinden jullie van namen van paarden zoals bijvoorbeeld: What ever, of Amazing wonder, of Great succes ?

ik persoonlijk vind het niet mooi.

ik hoor graag jullie reacties Haha!

Greetz Renee

Moderatoropmerking:
Regels omtrent polls, zie: Welkom op [TAO] Transport, Afspraken en Overige

Citaat:
Op [TAO] kun je ook polls aanmaken. Nutteloze polls zijn echter niet toegestaan: polls met maar 1 of 2 antwoordmogelijkheden worden weggehaald en onzinnige polls worden naar de Mesthoop verplaatst.

Poll is verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-11-07 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

Judje

Re: Namen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:33

Ik houd er ook niet van.
Ben eigenlijk ERG kritisch wanneer het om paardennamen gaat.
Ik had een verzorgpaard en die heette Amanda. In het begin vond ik het echt een verschrikkelijke naam, maar later besefte ik dat deze naam wel erg bij haar paste!
Mijn paard heet Z en mensen vragen dan vaak: ga je die nog veranderen? NEE! Als ik de naam van mijn vriend niet mooi vind ga ik die toch ook niet veranderen?!
Mijn merrietje heet Daisy en daar ben ik niet erg blij mee, maar ik noem haar gewoon Dees.

Reneetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 17:05

Jaa, ik ben ook erg kritisch, als ik een eigen paard krijg en ik moet de naam zelf bedenken (ik wil later een jong paard) dan kijk ik eerst naar haar karakter voor een goede naam Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:09

Ik vind het eraan liggen, wat noem je echt lang?
bij arabische paarden vind ik de lange namen wel mooi, en regelmatig worden de ouders er ook in vermengt.
Bij pony's (uitzondering welsh) vind ik 't minder leuk.
't ligt dus aan 't ras of het mooi is vind ik.
Ikzelf zou wel een lange naam bedenken voor een veulen (als ik die ooit krijg ofzo), maar die word zéker afgekort.
Daarnaast zou ik engelse/duitse/nederlandse sportrassen een engelse naam geven, dus die zal niet altijd erg lang worden.
De namen die je geeft vind ik zelf juist leuk bijv. stand by, undercover, the tank, like my of Break A Leg.
Daarnaast vind ik bij manegepony's lange namen niet leuk, maar van die standaard namen als surprice, lady, shadow enz. vind ik ook niet echt leuk.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:13

Vind die lange namen ook niet echt leuk......behalve als wedstrijdnaam. Wel hou ik van wat apparte namen. Mijn paard heet Orangiste (heette al zo toen ik hem kocht) Hij komt uit Frankrijk en is "oranje" dus past goed bij hem

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:17

Ik hou van stoere korte namen zoals Bandiet, Shadow, Vasco, Walser en dit soort namen. Mijn paard heet Mirogrant en dit komt van Immigrant maar ik noem hem gewoon Miro, een naam veranderen zal ik nooit doen......brengt ongeluk Knipoog

Guusje1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:21

Ik vind het wel mooi als wedstrijd naam, en dan een naam die er op lijkt of er van af lijd om hem te noemen. Ik zou niet zo snel namen veranderen maar mijn vorig paardje heette Vrip Vrap toen wij haar kochtte, en dat vond ik nou niet echt bepaald een leuke naam, dus hebben we haar Verona genoemd.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:28

EvitaHitalia schreef:
Ik vind het wel mooi als wedstrijd naam, en dan een naam die er op lijkt of er van af lijd om hem te noemen. Ik zou niet zo snel namen veranderen maar mijn vorig paardje heette Vrip Vrap toen wij haar kochtte, en dat vond ik nou niet echt bepaald een leuke naam, dus hebben we haar Verona genoemd.

ook op papier veranderd, of gewoon verona genoemd?

Guusje1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:30

Loizy schreef:
EvitaHitalia schreef:

ook op papier veranderd, of gewoon verona genoemd?

Nee op papier niet veranderd
Maar we vonden het beetje stom om te zeggen ik ga op vrip vrap rijden. Of ik ga vrip vrap eten geven. We moesten dan altijd een beetje denken aan dat vla flip Bloos

Reneetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 17:31

De namen die je geeft vind ik zelf juist leuk bijv. stand by, undercover, the tank, like my of Break A Leg.

nee daar houd ik echt helemaal niet van, je heet zelf toch ook niet zo?
namen met een betekenis is mooi, maar als je er meerdere woorden van maakt vind ik het niet meer leuk.

Greetz Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:33

roepnaam moet kort zijn (vind ik)
Mijn pony heet Macho, kort en krachtig, rocky heette al zo, ook lekker kort Lachen
maar macho zijn stalnaam is van de Onyx-hof
vind ik wel chique, maar ik noem hem nooit zo Vork

Reneetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 17:35

Mijn bijrijd haflinger had eerst ook een hele lange naam, ik weet hem niet meer precies maar het was iets van: Boppelinarius ofzo ;P en we noemen haar nu gewoon Bopp Haha!

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:41

De naam van mijn paardje heb ik wel veranderd. Volgens haar papieren heet ze Reina K. De vorige eigenaresse heeft haar Roudaya genoemd, maar daar kon ik niet aan wennen. Over haar nieuwe naam heb ik wel lang moeten denken. Maar nu heet ze La Reina en dat betekend in het Spaans 'de koningin' en dat is ze ook wel een beetje Knipoog

Reneetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 17:48

Ja, je kunt de naam verandere als de klanken maar op elkaar lijken, dan lijkt het voor het paard gewoon hetzelfde Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:39

TAO-->YRT

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:11

Ik vind die lange namen wel mooi. Maar dan moet je wel een korte roepnaam hebben, zoals MissToseland zegt, anders heb je je mond vol als je je paard roept. Vork Mijn eigen pony heet Tara en die naam past echt bij haar.

elotje_pablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:53

mijn beesje heet tippex vind dat persoonlijk niet zo erg maar vind dat die naam eerder past bij een witte og gevlekte pony de mijne is dus een vos met een brede bles en een sokje maar de namen die je opsomt vind ik er over ik vind namen met een betekenis wel leuk in het indiaans ofzo :d

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:00

Ik hou ook niet zo van die namen..
Mijn verzogpony heet Maverick, dat vind ik wel een hele mooie en originele naam... ik hou wel van originele namen (maverick is trouwens vernoemd naar Maverick uit de film top gun Knipoog ) Ik ben ook wel een beetje zinnig, maar alle namen van de paarden bij ons op stal vind ik wel mooi... Vork

Reneetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 20:07

Jaah. mijn andere verzorg shetje heet Peppi, past echt bij haar, lekker eigenwijs maar toch heel lief en schattig Knipoog

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:12

Toen mijn pony 4 was heette hij Pimpampommetje. Vork De mensen die hem toen kochten hebben hem omgedoopt tot Pogo en zo heet hij nu nog steeds Lachen Snel om te roepen, makkelijk te onthouden en kort. Ja
Laatst bijgewerkt door Niki_ op 12-11-07 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:14

Nou een keer was ik op een manege en die pony heette: Mr Nobody

Vond het wel een beetje ''triest'' Nagelbijten / Gniffelen

supersilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:48

mijn pony heet Belle. Ik vind dat mooi.

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:31

Ik vind die namen altijd wel grappig Tong uitsteken
Break a leg en Troublemaker enzo, maar dan meer voor op wedstrijden.

Eerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:24

Voor wedstrijden zijn dat wel leuke namen..
Maar gewoon voor thuis dan een verkorte naam ofzo..
Staat altijd wel leuk op een startlijst zo'n lange naam...Knipoog

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:14

Ik vind het juist wel leuk Haha!

Maar van die namen zoals: Jamin de la Prée(mijn pony) vind ik dan weer niks... Vork
Wadi Halfa(mijn andere pony) vind ik dan weer wel leuk,je kan gewoon kort en krachtig Wadi zeggen.
Mijn(nog een andere) pony hebben we omgedoopt naar Cannabis(eerst Caro),goed opvallend voor op wedstrijd Clown