Het staat voor mij absoluut altijd vast dat ik Tiko houd, maar plotseling begin ik te twijfelen. Elke dag ga ik er met plezier heen, maar al mijn tijd gaat er in zitten, dan ook echt al mijn tijd. Het is vaak een questie van even snel tussen werken en school bijv. naar stal. Of na het eten nog snel, of kort na schooltijd en voor het eten....
Dit is vin'k niet eerlijk tegenover Tiko, maar ook mijn school, waar ik de afgelopen jaren zonder enige inspanning door heen fietste begint nu zijn tijd te eisen. Zodoende lijdt mijn school eigenlijk onder Tiko. Ook steeds het hele weekend werken, om geld te hebben, steeds al je geld op aan Tiek, steeds als ik een keer iets impulsief wil gaan doen, je raad het al...Tiko.
Er zijn hier in de buurt zat v erzorg bijrijd paarden te vinden, die je dan lekker een paar keer per week kan doen, waar je weinig of een gering bedrag voor moet betalen, tjee...dat lijkt zo ideaal!
Vandaag bijv. ging ik met mijn zus + kennis naar hun verzorg paarden, mocht ik er ook even op. Dat voelt zo heerlijk! Een lieve KWPN-er, met de nodige pit, maar die ook zooow heerlijk kan lopen. Van die soepelheid en dat vermogen onder je, daar geniet ik zo lekker van, datik wat dat betreft ook zekerder wordt dat een Tinker niet het favo ras voor mij is.
Toch...het gaat wel steeds lekkerder met Tiko, en ik heb nog altijd dromen om met hem te starten, maar .... ik red het niet met geld/tijd. Heb geen trailer, NIKS! Ik kan geen verzorger vinden, moet volgend jaar eindexamen doen, dan red ik het dus echt niet......
Dit is waarschijnlijk toch gewoon een hersenspinsel, want Tiko wegdoen

Ik denk dat ik dat gewoon niet kan, alleen het rare is, om welke reden niet.
Ik heb wel eens het gevoel van mezelf dat ik Tiko niet weg wildoen omdat ik ZELF die keuze heb gemaakt, en je je paard niet 'behoort' te verkopen. Omdat je van hem 'hoort' te houden, omdat ik misschien niet aan al die z**kende mensen wil toegeven, die me al jaren een 'echt paard' aan proberen te praten. Misschien omdat ik nog wil bewijzen dat Tiek en ik wel wedstijden kunnen rijden (mijn grote droom

Of houd ik echt van hem, maar besef ik dat pas als ik hem weg doe of hem wat overkomt.
Als ik zo denk denk ik: ik kan makkelijk zonder Tiek, maar zodra er iets met hem is, zodra allemaal mensen gaan zeuren dat Tiko toch niks kan, zodra hij gewond is ofzo, tja....dan sta ik te janken

Dus.....een lang onboeiend verhaal wat ik ff kwijt moest