[WN] Jullie mening en sugesties over APHc Shows in de toekomst.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knuffelkont

Jullie mening en sugesties over APHc Shows in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 00:08

Wat zouden jullie anders willen zien tijdens bvb de Futurity's en SSA en of je ook (meer) Shows in het Midden en Zuiden des lands zou willen zien.

Hoe zou je de accomodatie willen hebben bvb meer aankleding in de bak, boxen met bedding, betere water en hooi voorziening en wel of geen feest ter afsluiting van!

Welke locaties hebben jullie als leden in gedachten waar je graag APHc Shows zou willen houden.

Moeten er onderdelen toegevoegd worden oa Trail in Hand, Barrel Race.

Graag jullie mening hier over.

spatter

Re: Jullie mening en sugesties over APHc Shows in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:30

graag wat zuidelijker

lise, marienheem en beilen , allemaal 3 uur rijden of meer

het hoeft van mij echt niet in het zuiden te zijn maar iets meer in het midden van het land zou leuk zijn

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:02

WN AM -> WN EV

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:08

Nou idd In Hand Trail zou een leuke toevoeging zijn en Showmanship at Halter ,
van mij mag het ook wel iets meer richting midden Nederland ,
wij komen uit het hoge Noord Holland(net als kk).
Wie weet is Beverwijk een mooie Lokatie? Haha!
Ik vond het een paar jaar geleden samen met de Paints ook een erg gezellige wedstrijd ,
heb je ook wat breder publiek.

karin h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:10

Ben het met spatter eens, ergens in het midden van nederland zou erg fijn zijn.
Hoeft niet zoveel aankleding te zijn, wat boxen voor de paarden een eetkraam, goede jury en goede bodem is voldoende.
En probeer de show samen met een andere organisatie te zetten (bv de aphc belgie)zodat de kosten ook niet te gek worden.
Na wat rond bellen zal het toch mogelijk moeten zijn een "gratis"locatie te vinden,dan loopt de clubkas ook geen risico, toch?

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:17

Even off-topic , maar hoe is het met je paard Karin?
We hadden jullie gemist in Beilen....

karin h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:25

Luke had (heeft)een hoefsweertje, jammer had er erg naar uit gekeken, zeker ook om zijn kids te zien.
En de afstand is echt te ver om even zonder paard aan te komen waaien Knipoog
Verder gaat het echt goed met de paarden, ze lopen lekker en hebben het erg naar hun zin in Belgie, ze kunnen hier ook lekker buiten lopen dus dat is super!
Verder maar duimen dat dit topic door de appie mensen zwaar ingevuld gaat worden zodat we meer shows krijgen!

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:59

Het viel me idd al eens eerder op dat meerder ruiters toch meer richting Midden Nederland willen zitten en al vaker hoorde ik Bunschoten vallen en nou was ik vorig jaar tijdens de Wran kerstshow ook daar geweest en ik moet zeggen dat het daar idd ontzettend mooi is en ruim overzichtelijk en het lijkt mij ook leuk om idd eens ergens anders de Futurity en SSA te gaan houden want Beilen ligt in dit geval toch redelijk ver in het hoge noorden.

Ik weet niet of er meer locaties in het Midden des lands zijn want dat zou voor een heleboel Appie mensen ook veel aantrekkelijker zijn dit ivb met de tijdsduur van het reizen, Beverwijk ligt lijkt mij dan toch ook nog iets te ver uit de richting maar het is al zeker een stuk korter rijden dan Beilen.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:24

Ik heb dit op het andere forum net ook al gemeld, maar nu zie ik hier ook het topic. Dus vandaar nogmaals:

Knuffelkont, met alle respect dat je het hier vraagt (je wilt waarschijnlijk ook gewoon meer deelnemers in de show's), maar:

Het komt op mij toch een beetje vreemd over, omdat
1. zo'n soort vraag volgens mij toch van het bestuur van de vereniging uit moet gaan.
2. Dit soort vragen stonden in de telefonische enquette, die een poosje terug onder alle leden is gehouden.

In alle jaren dat ik al lid ben zijn er AphC shows geweest door het hele land heen.
(oa. Marienheem, Giesbeek, Ermelo, Beilen, Zeijen, Tolbert, Wanroy, Bunschoten; en dan zal ik er best nog een paar vergeten zijn).

En, ik heb niets tegen Bunschoten hoor. Integendeel; dat is voor mij maar 30 min. rijden dus lekker dichtbij.

Ik vind het ook een prima idee om eens bij de leden te polsen, maar zoals jij het opstelt lijkt het net alsof jij (namens het bestuur) hier dingen aan de leden vraagt en daar zelf serieus mee aan de slag gaat.

Nogmaals, ik vind het prima dat er leden zijn die dingen willen doen voor de vereniging. Maar neem anders eerst een contact op met iemand van het bestuur, voordat er allemaal dingen dubbel gedaan worden.
Want alle leden zijn vorig jaar echt gebeld met een heleboel vragen over wedstrijden, clinics en andere evenementen (dezelfde vragen die jij nu stelt). Maar misschien was jij toen nog geen lid, of gewoon moeilijk telefonisch te bereiken.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:04

Ik ben sinds dit jaar pas lid van de ApHC, dus die vragen van de enquete heb ik gemist. Persoonlijk vind ik het wel fijn in Beilen omdat dit voor mij lekker dichtbij is Haha! Maar zakelijk gezien is het wellicht verstandiger om iets meer in het midden des lands te gaan. Ik kan me voorstellen dat mensen uit het zuiden (zoals Spatter) niet komen omdat het gewoon té ver is. Persoonlijk zou ik ook niet naar het zuiden rijden voor zo'n wedstrijd. Maar als er al door het hele land heen wedstrijden worden georganiseerd zoals Silvester schrijft, dan zie ik het probleem niet.

abcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:08

ikzelf vond de locatie in Bunschoten wel geslaagd, samen met de Paints, twee dagen vol kleur en gezelligheid, en niet te vergeten, zeer centraal in het land.

Dus ook voor Belgïë en Duitsland, zeer goed bereikbaar en qua afstand goed te doen.
Meer deelname dus, meer concurentie en gezelliger.

abcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:35

karin h schreef:
Luke had (heeft)een hoefsweertje, jammer had er erg naar uit gekeken, zeker ook om zijn kids te zien.
En de afstand is echt te ver om even zonder paard aan te komen waaien Knipoog
Verder gaat het echt goed met de paarden, ze lopen lekker en hebben het erg naar hun zin in Belgie, ze kunnen hier ook lekker buiten lopen dus dat is super!
Verder maar duimen dat dit topic door de appie mensen zwaar ingevuld gaat worden zodat we meer shows krijgen!

Hi Karin, veel sterkte voor jou en beterschap voor Luke Vriendjes zijn? .

Zelf had ik ook wel "EVEN" willen gaan kijken maar zo'n afstand doe je idd niet zomaar even voor de lol.
Ben vorig jaar met twee veulens geweest voor de futurity, nou, dat was dus ruim 4 uur heen , geen stal voor je paardjes Boos! ,
wedstrijd lopen en dan weer ruim 4 uur terug Slapen
Dat is toch eigenlijk niet te doen voor die beestjes.

Ik ben er dus een groot voorstander van om de wedstrijd(en) naar het midden v/h land te halen en het lijkt mij, en met mij waarschijnlijk meerdere, om dit op de eerstvolgende ledenvergadering maar WEER eens naar voren te brengen.
Er zullen dan wel ook leden naar deze vergadering moeten gaan want dan is het de tijd om hier iets over te zeggen, alleen hoop ik dan wel dat die vergadering niet helemaal in het noorden is.

karin h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:58

Zal denk ik wel in het hoge noorden zijn omdat naar mijn weten de mensen die voor de club staan daar allemaal wonen (de meeste dan).
En dat zijn eigenlijk de enige met verplichtingen dus heb daar alle begrip voor.
Zoveel mensen komen daar niet naar de jaarvergadering(ook niet toen het nog bij de familie Vroomen was, en dat is toch wel zuidelijk he). Haha!
Er zijn wel wat erkende shows zuidelijk geweest maar toen waren er nog minder deelnemers, hoe dan ook het is moeilijk, erg moeilijk een goede show neer te zetten waar iedereen met zijn spikkels naartoe komt.
Maar ik blijf toch met dat appie virus besmet! Ja

abcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:25

Tja, voor dat virus is nog geen vaccinatie.

Ik zou toch graag zien dat de ledenvergadering naar het midden kwam daar deze niet alleen voor het bestuur is bestemd en onder de grote rivieren wonen toch ook wel een aantal fervente Appaloosa ruiters en amazones.
Enne .... Lisse is inderdaad zuidelijker als Groningen/Friesland ... zo'n 50 km. ofzo toch ?

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:34

De afgelopen ledenvergadering (waar overigens ook maar heel weinig mensen waren) was heel centraal midden in het land in Maarsbergen.

Verder heb ik gehoord van de mensen van wie ik mijn paard heb gekocht, dat zij in mei volgend jaar een officiele AphC show willen organiseren. Dat is in Duitsland, vlak bij Venlo over de grens.

karin h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:09

Dan was die vergadering voor jou een thuiswedstrijd Silvester Haha!

En hopelijk komen er niet alleen meer wedstrijden maar zeker wel meer spikkels in de bak, ook in de rijklasse(kan ik ook eens wat puntjes rijden, als er die dag niet teveel spikkels losgeraakt zijn tenminste Knipoog )

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:25

Karin, dat was inderdaad lekker dichtbij voor mij. Maar ik zit dan ook heerlijk centraal in het land.
Ik hoop ook dat er weer wat meer deelnemers in de rijklassen komen.
Ik heb in ieder geval goed mijn best gedaan en toch weer een appaloosa gekocht. En die wil ik de komende jaren lekker allround gaan showen.

W_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:32

Voor mij ook ergens in het midden van het land, maar kies ook en locatie die niet te ver van een afrit van een autosnelweg ligt.
Probeer dat het voor iedereen niet langer reizen als 2 uur is.
Misschien helpt als je ook op die wedstrijd nederlans kampioen kan worden.

Groeten

Wout Gooskens

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:35

Volgens mij organiseren ze de wedstrijden noorderlijker omdat hier de meeste Appie bezitters wonen.
Ik vond het een aantal jaren geleden in Bunshoten ook niet dat het druk bezocht werd, maar dat kan aan mij liggen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:45

bunschoten ligt echt niet in het midden en is ook nog niet makkelijk te bereiken

verder kunnen dan wel de meeste appie-eigenaren in het noorden wonen maar zijn dat ook wedstrijdmensen?
aan fokkers met veel appies die nooit op show gaan heb je niet veel of mensen die dan wel op show komen maar er dan ook maar eentje of 2 meenemen

ik bedoel, je moet nagaan hoeveel appie mensen wedstrijd gericht zijn , waar ze wonen en tot hoever ze willen reizen om toch naar een show te gaan
verder lijkt het me erg slim om zeker de zuiderburen erbij te vragen want daar zitten ook een behoorlijk aantal appie mensen en voor hun wordt er niks georganiseerd in belgie

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:01

Weet jij waar Bunschoten ligt? Wat is volgens jou wel het midden van het land dan? Eindhoven? Haha!
Zijn er Belgen lid van de Nederlandse club dan? (en hoeveel? Knipoog )

Inderdaad wordt de ledenvergadering wel vaker in het midden van het land gehouden en komen daar ook zeer weinig mensen.
Ik meen mij nog te herinneren dat er op zo'n vergadering eens uitgelegd werd dat de meeste leden in het Westen en Noorden van het land wonen.
Dus lijkt het mij niet onlogisch dat de wedstrijden daar ook zijn?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:15

bert je hebt gelijk, ik heb het nog eens nagekeken Bloos
maar wat ik al zei
het is leuk als de meeste leden hoog wonen, maar zijn dat ook de lui die op wedstrijd komen?

verder zijn er wel leden lid geweest vanuit Belgie, er hebben er meegedaan met de onderlinge in Lisse
Karin woont ook in belgie
maar Ann Cleas was ook belg en Stein huplepup ook, beide hebben meegedaan met Nederlandse wedstrijden
Ik weet zo nog een aantal ruiters die met appies rijden en in het zuiden van Nederland starten
Laatst bijgewerkt door spatter op 09-11-07 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:42

Ann Cleas heeft geen Appie meer, maar Steijn nog wel en zijn vriendin ook. Ze heeft dit jaar een drie jarige hengst van ons gekocht dus wie weet zien we ze nog een keer op de show.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:47

WH weet ik maar er lopen er daar nog wel een aantal rond, ook zijn er in de loop der jaren een aantal appies geboren daar zoals spatter en jolly en ook met een aantal daarvan wordt gestart

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:18

In mei volgend jaar organiseren de mensen van wie ik Future heb gekocht een officiele AphC show.
Zij wonen in Brüggen, Duitsland. Dat is net over de grens bij Venlo.
Ik ben benieuwd hoeveel Nederlanders en Belgen we daar gaan zien.