Stoppen met rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stoppen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:15

Heey.

Ik zit even met een dilemma.
Ik zit er over na te denken om te stoppen met rijden omdat ik voor mijn gevoel niets meer bijleer.
Er is geen andere manege in de buurt en ik weet ook al een andere sport die ik wil beoefenen.
Maar dan zie ik de vriendinnen een stuk minder, en ik zal die lieve paarden ook wel missen.
Maar wat moet ik dan?
Groetjes.

anne_joy

Re: Stoppen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:19

Ik zou zelf doorgaan met rijden. Je kan dan bijv. privéles nemen (als je dat nog niet hebt). En anders kan je toch ook gwn rijden omdat het zo leuk is:) Dus bijv. buitenritten maken.

maarja ik dat zou ik doen Bloos

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:21

Nog eens goed over nadenken! Stop je alleen maar omdat je niets meer bijleert? Ik zou dan inderdaad iets van priveles nemen. Of bijvoorbeeld met je paard nieuwe dingen gaan doen.
Grondoefeningen, schrikoefeningen (over een oranje zeil lopen bv) of zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:24

Dat is nou net het probleem, ik kan geen privéles nemen omdat ik geen eigen paard heb. Een verzorg paard of bijrijdpaard heb ik ook al naar gekeken, maar er is verder niks in de buurt.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:24

Doen wat je zelf wil. Je hebt, neem ik aan, geen eigen pony? Kun je dan geen leuke verzorgpony zoeken.. Of je stopt een tijdje, maar echt voor altijd stoppen? Je kunt altijd nog een leuk buitenritje maken of wat dan ook.

Misschien kun je zelf ook eens een andere tact van de sport proberen.. western ofzo?

Je moet het zelf leuk maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:26

Verzorgpony's zijn er dus niet in de buurt. Ik stop ook voor een tijd en zie later verder, maar er is ook niet echt een mogelijkheid om buitenritten te maken, en een andere tak van de sport, ik zou niet weten waar.

Ireen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:33

ik was ook gestopt met rijden, maar erg lang heb ik het niet volgehouden. na een paar weken miste ik het alweer zooo erg, dat ik weer op zoek ging naar een nieuw paard om bij te rijden. een nieuwe was moeilijk te vinden en er kwamen zo veel kosten bij kijken dat ik dacht, bekijk het lekker allemaal...maarja nog steeds het gemis...inmiddels heb ik mijn eigen paardje op stal staan, als je dan bedenkt dat ik er een half jaar geleden even helemaal klaar mee was. denk er goed over na, want je hoort zo vaak dat mensen het enorm missen.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:34

Je moet niet stoppen hoor Rikst! Is er niet een betere les op de manege waar je heen kan? Of misschien springles/caroussel als dat kan? Misschien kan je aan mensen van de manege vragen of ze nog iemand weten die een bijrijdster zoekt Lachen Of misschien een stalling iod in de buurt die nog wel wat hulp kan gebruiken. Dan kan je daar misschien wel niet zoveel rijden, maar wel gewoon met paarden bezig zijn en af en toe rijden.
Succes ermee he Kusje

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:38

Heb ook een tijdje gehad dat ik echt geen zin meer had om te rijden, maar ben toen toch doorgegaan en nu vind ik het weer super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 07:35

Suzeltje schreef:
Je moet niet stoppen hoor Rikst! Is er niet een betere les op de manege waar je heen kan? Of misschien springles/caroussel als dat kan? Misschien kan je aan mensen van de manege vragen of ze nog iemand weten die een bijrijdster zoekt Lachen Of misschien een stalling iod in de buurt die nog wel wat hulp kan gebruiken. Dan kan je daar misschien wel niet zoveel rijden, maar wel gewoon met paarden bezig zijn en af en toe rijden.
Succes ermee he Kusje

Nou ik zit al in de beste les, niet opschepperig bedoeld, maar een hogere les op de manege is er dus niet. Bijrijders zoeken ze ook niet, en een andere stal is er niet in de buurt.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 07:45

ik ben bewust moeten stoppen vanwege het gekld en ik mis het iedere dag enorm, na 4 jaar nog elke dag een obsessie..vreselijk, dus stop niet maar rijd lekker door is mijn advies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 07:46

Naja iedereen zegt wel dat ik niet moet stoppen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in, ik vind er niks meer aan. Elke keer als ik een paard zie denk ik nou oke hoi.
Na 8 jaar wil ik gewoon iets anders.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:02

heey liefie
je moet het zelf weten natuurlijk Knipoog
maar zal je wel ongelovelijk veel missen nooit meer lachen samen in de les nooit meer elkaar lekker afsnijde Tong uitsteken hahaha maar ja het is je eigen keus maar beslis niet al te haastig

Dikke tût van dien vriendintsje

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:06

RUI -> MA

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:49

NO WAY
jij gaat niet stoppen
ik weet wel iets (zal er ffe over praten met je op msn Clown)
maar jij gaat niet stoppen rikstie!
je kunt tog ook 1 x in de 2 week gaan rijden ( is ook goed koper Tong uitsteken )
of zeg tegen iemand wat je vind van de les! ( of schrijf een anonieme brief als jeje naam niet bekend wil maken )

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:51

je kan vaak op de manege ook prive les nemen op een maege paard. is wel iets duurder maar je leert er wel wer veel van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:58

Ja maar de vraag is of ik nog wel wil rijden. En daar zit ik zo over te twijfelen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:59

ik ben ook gestopt op de manege omdat ik niets meer leerde, maar ga dan in de buurt kijken of er geen paardjes zijn die je kunt bijrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:03

Jah daar heb ik al voor gekeken, maar het is allemaal zo ver weg Scheve mond

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:06

hey hoi,

ik wil niet banketstaaf over komen maar zo aan de foto's in je profiel te zien kan jij best nog heel veel bijleren!!!

vraag je instructeur of hij je moeilijkere oefeningen wil laten doen! of vraag om een ingewikkelder paard!

begrijp me niet verkeerd maar in de paardensport ben je nooit uitgeleerd... je leert elke dag wel weer wat nieuws, mischien moet je eens beter kijken naar de kleine dingen....

als je met tegenzin naar les gaat ja dan zou ik stoppen ht moet leuk blijven, maar er is zoveel nog te leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:09

Ik zeg toch ook niet dat ik de beste ben, ik zeg alleen maar dat er geen andere les is waar je op een ander niveau les krijgt.
Ik weet dat je nooit uitgeleerd bent, maar als ik niks meer leer op les, ligt dat toch niet aan dat ik perfect rijd.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:25

weetje rikst .. ik leerde ook niks meer van de manege nu heb ik verzorg paardjes daar leer ik zelf meer is er echt niks! Gaaaap in de buurt met paarden! misschien verder weg maar toch iets waar je kunt rijden Gaaaap

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:28

De vraag is of je het nog echt wil of dat je die andere nieuwe hobby leuker vind.
Als je het echt leuk vind zou ik gewoon heel hard opzoek gaan naar een nieuwe uitdaging qua paarden, met paarden ben je namelijk nooit uitgeleerd. Maar de motivatie er niet meer echt is dan zou ik er wel mee stoppen. Met tegenzin gaan paardrijden is natuurlijk ook niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:32

Ik ben ook niet meer gemotiveerd om te rijden, dus ik ga denk ik gewoon stoppen, en als ik dan toch weer wil rijden, ga ik weer rijden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:32

je kan ook op zoek gaan naar een bijrijdpaardje ofzo en daar priveles mee nemen. Ik ben op mijn 8e bij de manege begonnen en op mijn 16e gestop, om dezelfde reden. Op mijn 28e weer begonnen! (via een vriendin weer met paarden in aanraking gekomen en weer verkocht)eerst een jaar paard bijgereden en nu sinds ruim een jaar een eigen paard. Nu ik serieuzer ermee bezig ben merk ik dat ik echt nog ontzettend veel kan leren, dit is zo anders dan hobbelen op de manege. (niet denigrerend bedoeld hoor.)