Van mijn paard blijf je af!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Van mijn paard blijf je af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:12

Ik heb een eigen paard, zie mijn andere topics. Een brave vlotte merrie, die goed aan het been te rijden is en ook makkelijk weer terug te krijgen is.

Nu was er gisteren iemand op stal die het nogal leuk vond om mijn paard een paar volle scheppen krachtvoer te geven, dus waar ze heel veel energie van krijgen. Dit wist ik niet, dat hoorde ik pas later.

Nu ging ik vandaag met haar rijden in de bak, met nog een paar andere paarden. En wat bleek, ze was echt heet, stappen ging niet, mevrouw wilde alleen draven, en niet gewoon, maar keiharde middendraf, terug rijden ging niet. Ik had zoiets van wat is dit nou. Nog bovenop een pony geknald, en daarna verder in galop, gewoon niet terug te krijgen.

Eerst dacht ik, dit is duidelijk haar dag niet, of misschien iets mis met het bit of met haar gebit. Ik heb de les door gereden, maar het ging gewoon niet.

Pas later hoorde ik dat iemand haar die volle scheppen krachtvoer heeft gegeven.Stel je voor dat ik vandaag een buitenrit zou hebben willen maken, dat is gewoon echt gevaarlijk.

Die krijgt het nog wel te horen, dat degene haar/zijn paard zonodig op wilt fokken, betekent niet dan mijn paard daar de dupe van moet worden, omdat mijn paard in zijn ogen lui en saai is.

Verpest je eigen paard maar, van de mijne blijf je af!!!!

Dewii

Re: Van mijn paard blijf je af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:13

Dat is inderdaad heel gevaarlijk, iemand moet gewoon met zijn poten van andermans paard(-en) en\of pony('s) afblijven!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:16

Is met die van mij ook wel eens bebeurd, kleine kinderen hadden in de schuur krachtvoer gepakt. (en nee geen handjes, een halve emmer!) en deze helemaal aan mijn pony gevoerd! En hij is al zo eentje die niet te rijden is na een halve schep Havens Basisbrok. Dus je raadt het al, KNETTERGEK.
Ik was buiten mezelf... Als die kinderen dat nog eens flikken krijgen de ouders het eens te horen, dan ga ik stennis schoppen op de drempel!

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:16

Daar zou ik ook heel kwaad om zijn geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:18

Dat is idd lekker gevaarlijk Nagelbijten / Gniffelen Word maar kwaad hoor !
Mijn oude verzorpony kreeg ook teveel voer, nou dat heb ik geweten..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:18

dat zou voor mij reden zijn om te gaan slaan, iemand die het ook maar in zijn botte hersens haalt om mijn paard een ander voerschema aan te meten dan ik zelf doe, heeft echt een majoor probleem

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:19

Inderdaad!!! Je zou vandaag een wedstrijd hebben, iets waar je al weken naar toe werkt en zo iemand zou dat dan in 1 keer verpesten, ik ben echt superkwaad!!

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:20

Tss, wat een lef! Waar bemoeit iemand zich mee. Als diegene vind dat je paard meer krachtvoer nodig heeft, praat je daar met de eigenaresse over, maar dan nog is het het besluit van de eigenaresse om meer te geven of niet. Belachelijk!
Ik zou echt heel boos zijn!! Boos!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:21

Mischien een jaloers iemand die jou deelname aan de wedstrijd wou verijdelen! Je weet maar nooit! Nors opkijken

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:23

Wacht even, (beter de post gelezen Bloos ) als ik het goed begrijp deed ze het gewoon voor de lol??? Boos!

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:00

Ja voor de lol, gewoon om het paard op te fokken. En dan lachen als het helemaal mis gaat! Degene moet gewoon met zijn poten van andermans paarden afblijven

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:02

hmz ziek in t hoofd

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:04

weet je zeker dat het voor de lol was? diegene al gesproken??

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:13

Idd ziek in het hoofd!!!
Je weet ook wie het gedaan heeft?
Ik zou diegene even goed laten merken wat je ervan vindt! Whoosh!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:15

ik zou zowiso eerst naar diegene toegaan en vragen wat er aan de hand is voordat je zoiets op bokt zet, lijkt mij

Lotzilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:20

Jemig, dan heb je een lef als je dat bij iemand anders zijn/haar paard doet!!!
Ik zou zelf ontzettend boos worden, dat weet ik wel! Boos!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:20

Ik zou het zelf ook zeker niet pikken.Je hoort een paard van iemand anders geen voer te geven tenzij je opdracht hebt gekregen van de eigenaar lijkt mij.Stel je voor dat je paard helemaal uit z'n dak gaat en je er af valt met alle gevolgen van dien, of als ie zichzelf blesseerd met dat wilde gedoe.Ik zou toch eens verhaal halen bij die gene en een flinke uitbrander geven

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:23

dit is echt schandalig, je had er af kunnen vallen, je paard had kunnen vallen met dat drukke gedoe, je was ook tegen een pony aangebotst stel dat die je paard een trap had verkocht dit slaat echt nergens op.

Jolalidanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:00

beetje raar dat je ongevraagd eten geef aan een paard wat niet van ou is.
ik vind ook blijf van mijn paard af, mits ik het je vraag.

cantecleer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:35

Jammer dat het zo is gelopen, maar ik zal vooral diegene die het gedaan heeft aanspreken en ook haar op haar verantwoordelijkheid wijzen. Maar als je paard zo veel krachtvoer heeft gehad dat het duidelijk te merken is dan moet het mijn izs echt veel geweest zijn en dat kan ook heel ongezond zijn voor je paard, veel voedsel in eenkeer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:41

Nog af gezien dat paarden daar heel heet van kunnen worden, kunnen ze ook spierbevangen raken van zo'n geintje...
Ik moet niet merken dat zoiets met mijn pony gebeurd, dan is diegene nog niet jarig Boos!

Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd deze keer met die van jouw, maar als je weet wie dat geflikt heeft zou ik met die persoon toch eens een hartig woordje spreken én met de staleigenaar dat zoiets niet weer voorkomt.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:29

dat is echt niet normaal.... Laat ze hun eigen paard lekker volstoppen met krachtvoer Boos! ik zou echt heel boos worden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:39

Nou, die kreeg het van mij te horen..... die is gek, levensgevaarlijk!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:42

hoeft bij mij ook niemand te proberen
heb nu bordjes bij wei hangen en gelukkig werken die, werden ook steeds onschuldig bijgevoerd

was de stal eigenaar zelf of pensionklanten? ik zou er echt goe dgesprek mee hebben, als niet de eigenaar is, deze ook inlichten

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 07:46

dorienkee schreef:
ik zou zowiso eerst naar diegene toegaan en vragen wat er aan de hand is voordat je zoiets op bokt zet, lijkt mij

Het was voor de lol, degene antwoorde: "ah joh dan is hij wat actiever, leuk toch voor een keer! Kan jouw paard wel hebben". Ik heb gezegd dat het niet nog een keer moet gebeuren, want dan zal degene het wel merken, het was zo iemand die zich niet eens bewust was dat dat niet mocht, maar gelukkig was degene wel eerlijk, en degene zei meteen "sorry, dat wist ik niet"

En waarom zou ik het niet op bokt mogen zetten, naam laat ik weg, of het een zij of een hij is, is niet bekend, en op een forum kun je vragen stellen, en je kunt meningen delen, maar ook van je af schrijven.